  • 11. Data: 2009-03-19 16:25:13
    Temat: Re: Zaniechanie stosownego działania
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Marcus wrote:
> [...]
    > udało. I teraz czuję, że nadal jestem bezsilny, a samochód sobie stoi i
    > rdzewieje. W warsztacie panuje wysoka wilgotność, niskie temperatury
    > itd. Właściciel warsztatu, czyli ojciec tego blacharza, często sobie
    > gdzieś wychodzi - nie wiem, pewnie do sklepu albo do kolesi na winko, bo
    > on też nie z tych, co za kołnierz wylewają - zostawiając bramę i sam
    > warsztat otwarte na oścież. Może sobie tam więc wejść każdy i pod
    > nieobecność gospodarza zapieprzyć co mu się spodoba. No, skoro masz już
    > pełny obraz, powiedz co Ty byś zrobił w takiej sytuacji?

    Czy sądzisz, że skoro do tej pory nie naprawili Ci samochodu, to nagle
    zdarzy się cud, wytrzeźwieją i wezmą się do roboty?

    IMHO szukaj wykonawcy zastępczego i na ich koszt napraw samochód (art
    636 KC). Pytanie tylko, czy będziesz w stanie wyegzekwować od zakładu
    zapłatę za wykonawstwo zastępcze.

    Piotrek

  • 12. Data: 2009-03-19 16:49:53
    Od: Marcus <m...@a...pl>

    No, ale gdyby zastosowanie tego art. usankcjonował sąd, to kwestia
    wyegzekwowania zapłaty należałaby chyba do komornika? Czy się mylę?

    Pozdrawiam
    Marek

  • 13. Data: 2009-03-19 16:53:45
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcus" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mowy o zabraniu go, a tym bardziej o jeździe. Ja nie wezmę
    > odpowiedzialności za to, że nawet wrzucając całość na lawetę, niczego nie

    Trudno, nie bardzo widzę inne wyjście.
    Obstawiam że nawet sądem gościa do porządku nie przywołasz w takiej
    sytuacji.

    > No, skoro masz już pełny obraz, powiedz co Ty byś zrobił w takiej
    > sytuacji?

    Mimo wszystko pozabierałbym klamoty (i to już dawno), może nie ma innego
    sposobu aby je odzyskać.
    Dać do kogo innego, zrobić co trzeba, a jego obciążyć za to co zginęło.

  • 14. Data: 2009-03-19 16:57:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > No, ale gdyby zastosowanie tego art. usankcjonował sąd, to kwestia
    > wyegzekwowania zapłaty należałaby chyba do komornika? Czy się mylę?

    Co i tak nie zmieni stanu Twojego samochodu, więc bierz go, im szybciej tym
    lepiej.

  • 15. Data: 2009-03-19 17:00:02
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Marcus wrote:
    > No, ale gdyby zastosowanie tego art. usankcjonował sąd, to kwestia
    > wyegzekwowania zapłaty należałaby chyba do komornika? Czy się mylę?

    Pytanie brzmi raczej, czy komornik będzie miał co zająć.

    Piotrek

  • 16. Data: 2009-03-19 20:25:46
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marcus <m...@a...pl> napisał(a):

    > Czy w przypadku, gdy powierzony warsztatowi blacharskiemu samochód
    > pozostaje, w wyniku zaniedbania zleceniobiorcy, przez długi czas
    > niezabezpieczony przed wpływem warunków atmosferycznych, skutkiem czego
    > następuje widoczne korodowanie jego części - w tym np. tarcz, klocków
    > hamulcowych - zachodzi możliwość zakwalifikowania owego zaniedbania jako
    > czynu, o którym mówi art. 288 KK? Chodzi mi w szczególności o "czynienie
    > cudzej rzeczy niezdatną do użytku".

    Nie.
    Przestepstwo z art. 288 par. 1 kk można popełnić wyłacznie umyslnie.

  • 17. Data: 2009-04-10 13:08:52
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Marcus pisze:
    > A żeby nie być gołosłownym, wrzuciłem fotki samochodu zrobione wczoraj.
    > Nie różnią się one NICZYM od tych, jakie zrobiłem w listopadzie.
    > http://marcus65.fotosik.pl

    Najgorzej to z tym środkiem, błotniki, koła i inne pierdółki na zewnątrz
    są duże i dość łatwe do złożenia do kupy.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \