  • 1. Data: 2009-03-19 09:59:49
    Temat: Odszkodowanie od energetyki za przesunięcie słupów.
    Od: " " <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Dzień dobry ponownie

    Problem mam następującej natury. Jest sobie kawałek ziemi, na którym można by
    postawić nawet 2 domy, ale energetyka bez zgody przesunęła słupy tak, że
    uczyniła działkę właściwie bezużyteczną (linie idą przez środek, nie ma jak
    wcisnąć żadnej zabudowy). Sprawa niby oczywista, ale:
    1. Ziemia miała być zmieniana na budowlaną (bo tak robią wszyscy w rejonie),
    ale przed przesunięciem nie zostało to zrobione. Ewidentnie stracone zostały
    dwie działki budowlane, ale pytanie brzmi czy energetyka będzie miała podstawę
    by twierdzić, że ewentualnie odszkodowanie może być tylko za rolną. Czy można
    to przewalczyć, nie zgadzając się na małe odszkodowanie i zażądać po prostu
    przeniesienia słupów na stare miejsce.
    2. Czy jeśli zmieni się właściciel ziemi, to ten nowy może się również domagać
    odszkodowania, czy może tylko ten który był właścicielem, gdy nastąpiło
    przesunięcie?

    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2009-03-19 15:27:35
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Czy można
    > to przewalczyć, nie zgadzając się na małe odszkodowanie i zażądać po
    > prostu
    > przeniesienia słupów na stare miejsce.

    A kto się zgodził przestawić słupy w nowe miejsce?

    *

  • 3. Data: 2009-03-20 11:14:38
    Od: " " <p...@W...gazeta.pl>

    *piotr'ek* <p...@g...pl> napisał(a):

    > A kto się zgodził przestawić słupy w nowe miejsce?

    Była zgoda na wymianę słupów na nowe (ani słowa o przesuwaniu). Właściciele
    sąsiednich posesji byli za przesuwaniem, natomiast poszkodowany mieszka i
    pracuje w innym miejscu nie był przy całej nieformalnej zabawie w przesuwanie
    obecny. Na pewno się na to nie zgadzał, a jest mocno stratny (większość
    działki nie nadaje się do zabudowy, a poprzednio można tam było spokojnie
    postawić bliźniaka.

  • 4. Data: 2009-03-20 11:23:06
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    p...@W...gazeta.pl pisze:

> [...]
    > obecny. Na pewno się na to nie zgadzał, a jest mocno stratny (większość
    > działki nie nadaje się do zabudowy, a poprzednio można tam było spokojnie

    W którym roku to się działo??

  • 5. Data: 2009-03-20 12:28:03
    Od: " " <p...@W...gazeta.pl>

    Andrzej <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > W którym roku to się działo??

    2007

  • 6. Data: 2009-03-20 14:34:50
    Od: Andrzej <s...@p...onet.pl>

    p...@W...gazeta.pl pisze:

    > 2007

    Pisemnie by należało poprosić zakład energetyczny o podanie przyczyny
    przestawienia słupów i na jakiej podstawie zostało to zrobione (numer
    pozwolenia na budowę). Jak będziesz miał pozwolenie na budowę to w
    wydziale architektoniczno budowlanym (AB) w starostwie lub w powiatowym
    inspektoracie nadzoru budowlanego (PINB) sprawdzasz, kto i na jakiej
    podstawie podpisał się na "Oświadczeniu o dysponowaniu nieruchomością na
    cele budowlane". Powinien być tam wpis, że np. Zakład Energetyczny
    Wąchock-Miasto reprezentowany przez Jana Kowalskiego posiada zgodę
    właściciela działki 666 z dnia 05.05.2005. Oświadczenie takie podpisuje
    osoba reprezentująca zakład pod rygorem, któregoś tam paragrafu.

    Problemem może tu być tutaj ta zgoda na wymianę, na którą to się niby
    właściciel zgadzał. Widziałeś ją? Być może było to tak napisane, że
    mogli te słupy jednak przestawić.