  • 1. Data: 2009-03-19 09:38:05
    Temat: prawo do publikacji zdjec nieletniego
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Witam pokornie debiutujac na tej grupie, nigdy jednak problemow z prawem
    nie mialem az tu nagle. Przeczodzac do rzeczy - mam problem z "tata" :-)
    Zrobilem zdjecia pewnej dziewczynce, i za zgoda jej mamy powiesilem na
    stronie. Teraz otrzymalem maila od jej taty (rodzice sa po rozwodzie) z
    zadaniem ich usuniecia. powoluje sie na przepis ze wykorzystanie
    wizerunku nieletniego wymaga zgody obojga opiekunow.
    Czy - jesli zdjecie sluzy wylacznie do celow promocji mnie, jest to
    miniatura oznaczona znakiem wodnym, mam prawo je publikowac czy nie.
    Czytam i czytam i coraz mniej rozumiem. Mam podpisane Oswiadczenie matki
    dziewczynki takiej tresci
    "Wykonawca zachowa na swój użytek, w szczególności dla celów swojej
    reklamy i promocji, fotografie wykonane jednocześnie z oryginałami dla
    zamawiających. Zamawiający wyrażają zgodę na późniejsze wykorzystanie
    dzieła w materiałach reklamujących działalność wykonawcy (np. na
    autorskiej stronie internetowej"
    pomozcie prosze

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 2. Data: 2009-03-19 09:57:30
    Temat: Re: prawo do publikacji zdjec nieletniego
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 19 Mar 2009 10:38:05 +0100, K.M.C. napisał(a):

    > Teraz otrzymalem maila od jej taty (rodzice sa po rozwodzie) z zadaniem
    > ich usuniecia. powoluje sie na przepis ze wykorzystanie wizerunku
    > nieletniego wymaga zgody obojga opiekunow.

    Raczej przesadza.
    Art. 97 par. 2 krio mówi, że wspólnie rodzice decydują o sprawach
    istotnych, nie wydaje mi się, żeby zgoda na rozpowszechnienie zdjęcia na
    stronie internetowej fotografa była sprawą istotną (por. art. 98 par. 1-2
    krio).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-03-19 11:19:43
    Od: Another <n...@g...pl>

    Dnia Thu, 19 Mar 2009 10:38:05 +0100, K.M.C. napisał(a):

    > powoluje sie na przepis ze wykorzystanie
    > wizerunku nieletniego wymaga zgody obojga opiekunow.

    a są po rozwodzie - kto w takim razie jest opiekunem? Matka czy ojciec?
    Opiekun jest w takim razie tylko jeden.

    --
    Another