    From: poilkj <u...@d...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamiana OS typu OEM miedzy dwoma komputerami
    Date: Thu, 10 Jun 2004 17:11:37 -0500

    Daniel H. wrote:

    > a co w przypadku, gdy sie kupi windowsa oem z myszka?
    > moze on byc instalowany na kazdym komputerze jesli sie go uzywa z ta myszka?

    Możesz go zainstalować na każdym komputerze.
    Po instalacji nie wolno ci go już przenieść na inny komputer.
    Po to była ta nalepka, która się nie dało przekleić (teoretycznie).
    Microsoft strasznie namieszał z tymi licencjami OEM, ale generalnie taka
    była idea systemów operacyjnych oem.
    Moim zdaniem OS OEM nie powinien być sprzedawany inaczej jak z całym
    kompuerem bo się robi bajzel.
    Myszkę możesz schować do szuflady. Naklej naklejkę na obudowę i śpij
    spokojnie.
    Zostaw sobie gdzieś tylko fakturę z czym był kupiony.
    Bo jak ci wpadną z kontrolą, to będziesz miał jak wykazać, że "był
    kupiony ze sprzętem", chociaż w tym przypadku uważam, że i tak nic by ci
    nie mogli zrobić.

    > a drugi przypadek:
    > program graficzny photoimpact oem kupiony z myszka,
    > win 2000 oem rowniez kupiony z myszka,
    > czy uzywanie jednoczesnie tych programow jest niezgodne z prawem?
    > czy trzeba miec ze soba 2 myszki?

    Nie wiem co jest napisane w licencji photoimpact oem.