  • 21. Data: 2004-04-24 18:44:32
    Temat: Re: Zaliczka a zadatek
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    24 Apr 2004 17:46:58 GMT, na pl.soc.prawo, Rafal 'Raf256' Maj napisał(a):

> [...]
    >
    > Oh My God!
    > Tyle prawnikow tyle opinii ;)
    >
    > uscislajac ze
    > 1) nie bylo umowy pisemnej, tylko ustna
    >
    > 2) zostala wykonana praca (praca czysto umyslowa okolo 50% jednego
    > projektu, i okolo 5% drugiego, klient twierdzi ze wplacajac zaliczke mial
    > na mysli projekt drugi, chociaz mowilismy o peirwszym przedewszystkim
    > najpierw)
    >
    > 3) odwolanie obu umow bez "winy wykonawcy" (taki kaprysny klient poprostu)
    >
    > to co i na jakiej podstawie prawnej nalezy zrobic? Oddac cala zaliczke? Nic

    Jak nie było umowy to masz problem - trudno będzie cokolwiek udowodnić.
    Ale z drugiej strony - jak została udokumentowana wypłata zaliczki ( tzn.
    co konkretnie jest napisane w dokumencie wypłaty zaliczki) ?
    Jak nie było dokumentu wypłaty zaliczki - to zleceniodawca ma problem.
    --
    Mieczysław
    ----

  • 22. Data: 2004-04-24 18:46:32
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@o...pl news:161vc2kcrf211$.c81qdnf39v6t.dlg@40tude.net

> [...]
    > co konkretnie jest napisane w dokumencie wypłaty zaliczki) ?
    > Jak nie było dokumentu wypłaty zaliczki - to zleceniodawca ma problem.

    Nie ma zadnego dokumentu na nic narazie (bo to sladowe sumy, dopiero na
    koniec sie rozlicze z US, btw place oczywisice podatek od tego co
    ostatecznie lacznie "zarobie"?)

    Najwazniejsze zreszta dla mnie to to jak powinno byc (a ze np klient raczej
    nie bedzie chcial mi zaplacic pelnego wynagrodzenia skoro chce nawet
    oddanie calej zaliczki, to inna kwestia - proza zycia ;)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 23. Data: 2004-04-25 03:10:07
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    24 Apr 2004 18:46:32 GMT, na pl.soc.prawo, Rafal 'Raf256' Maj napisał(a):

    > m...@o...pl news:161vc2kcrf211$.c81qdnf39v6t.dlg@40tude.net

    > Nie ma zadnego dokumentu na nic narazie (bo to sladowe sumy, dopiero na
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > koniec sie rozlicze z US, btw place oczywisice podatek od tego co
    > ostatecznie lacznie "zarobie"?)

    No to nie ma umowy i nie ma zaliczki. Nic nie musisz zwracać.
    A na przyszłość zawieraj umowy na piśmie.

    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    What people don't understand, they fear. What they fear they seek to
    destroy.

  • 24. Data: 2004-04-25 03:33:34
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@o...pl news:1d26oaws0xbhg.8fyxft4z859b.dlg@40tude.net

    > No to nie ma umowy i nie ma zaliczki. Nic nie musisz zwracać.
    > A na przyszłość zawieraj umowy na piśmie.

    Gdyby to bylo na pismie (ale bez precyzownia spraw zaliczki, oprocz tego za
    zaliczkwa wynosi powiedzmy 50%), to co nalezy wowczas zrobic?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 25. Data: 2004-04-25 13:36:47
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    25 Apr 2004 03:33:34 GMT, na pl.soc.prawo, Rafal 'Raf256' Maj napisał(a):

    > m...@o...pl news:1d26oaws0xbhg.8fyxft4z859b.dlg@40tude.net

    > Gdyby to bylo na pismie (ale bez precyzownia spraw zaliczki, oprocz tego za
    > zaliczkwa wynosi powiedzmy 50%), to co nalezy wowczas zrobic?

    Jeżeli na piśmie to powinno się też napisać o zlaiczce i zasadach jakie
    będą stosowane w przypadku rezygnacji przez zleceniodawcę.
    A jeżeli mimo zawartej umowy na piśmie wypłaci ci zaliczkę bez pokwitowania
    jak teraz - to jego problem.
    --
    Mieczysław
    ----
    Zbiór przepisów:
    www.bim.home.pl\sigow\prawo.htm
    It is not the failure of others to appreciate your abilities that should
    trouble you, but rather your inability to appreciate theirs.

  • 26. Data: 2004-04-25 13:53:29
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@o...pl news:bwm8ixn2org6$.20diqms8gztk$.dlg@40tude.net

    > Jeżeli na piśmie to powinno się też napisać o zlaiczce i zasadach jakie
    > będą stosowane w przypadku rezygnacji przez zleceniodawcę.

    Moze ktos wie - jakie sa domyslne zalozenia?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"