  • 1. Data: 2004-04-23 16:35:02
    Temat: grozba karalna
    Od: " Michal" <m...@N...gazeta.pl>

    Pare dni temu dostalem dwa SMS-y z pogrozkami, ze dostane wp*** i ze jak nie
    przyjde do szkoly z kasa to soc mi sie stanie. SMS-y zostaly wyslane z braki
    PLUSA. Zglosilem to na POLICJI. Zgloszenie przyjeli. Na drugi dzien "kolega"
    przyznal sie do bardzo glupich zartow. Nie bede skarzyc kolege wiec
    poszedlem na POLICJE i tam odwolalem zeznanie. Odwolalem tzn. zglosilem
    poprawke do ostatniego zeznania i opisalem ze to byl zart kolegi.
    Moje pytanie jest takie: Czy do mojego kolegi zglosi sie policja i czy
    bedzie miec klopoty mimo ze odwolalem zeznaie. SMS-y wysylal z bramki. Czy
    jesli napisalem "poprawke" to dadza mu spokoj?

  • 2. Data: 2004-04-23 17:19:03
    Temat: Re: grozba karalna
    Od: "xyz" <...@w...pl>

    Użytkownik " Michal" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bedzie miec klopoty mimo ze odwolalem zeznaie. SMS-y wysylal z bramki. Czy
    > jesli napisalem "poprawke" to dadza mu spokoj?

    grozba jest scigana na wniosek . Jesli ty o cofasz postepowanie
    nie moze byc prowadzone.
    Pozdr

  • 3. Data: 2004-04-23 17:45:52
    Od: "Mr_wtyczka" <m...@g...pl>

    Hej

    Użytkownik " Michal" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Pare dni temu dostalem dwa SMS-y z pogrozkami, ze dostane wp*** i ze jak
    nie
    > przyjde do szkoly z kasa to soc mi sie stanie.

    To wymuszenie rozbójnicze - art. 282kk

    Pozdrawiam
    Mr_Wtyczka

  • 4. Data: 2004-04-23 19:39:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Michal wrote:

> [...]
    > bedzie miec klopoty mimo ze odwolalem zeznaie. SMS-y wysylal z bramki. Czy
    > jesli napisalem "poprawke" to dadza mu spokoj?

    Zgodnie z procedurą powinni doprowadzić sprawę do końca - bo może np.
    przyszedłeś teraz odwołać zeznania po dodatkowym zastraszeniu.

    Pytanie dodatkowe: podałeś personalia tego kolegi? Jeśli tak, to może
    się skończyć tylko wezwaniem na przesłuchanie w celu złożenia
    wyjaśnienia i postępowanie zostanie umorzone.

    Jeśli nie i sami będą go musieli znaleźć - cóż, namierzenie jest
    teoretycznie możliwe, a za głupie kawałi (np. o bombie) się płaci.

  • 5. Data: 2004-04-23 19:47:26
    Od: " Michal" <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):
> [...]
    > się skończyć tylko wezwaniem na przesłuchanie w celu złożenia
    > wyjaśnienia i postępowanie zostanie umorzone.

    Tak podalem. Ale czy jest szansa ze wogole to kolegi nie "zapukaja" ?? Jak
    to jest w praktyce. A jesli nie to kiedy moze sie spodziewac wezwania. Na
    policji bylem w srode a poprawke napisalem w czwartek. Podalem w niej
    rowniez, ze nikt mnie nie straszyl i ze to tylko glupi zart kolegi. Nie chce
    zeby kolega mial przezemnie klopoty. Zrobil glupio slac tego SMS-a ale nie
    musialem od razu na policje isc.

    Michal

  • 6. Data: 2004-04-23 19:52:26
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Michal napisał:
    > Tak podalem. Ale czy jest szansa ze wogole to kolegi nie "zapukaja" ?? Jak
    [..]
    > musialem od razu na policje isc.

    No faktycznie strachliwy jesteś.
    Ale ponieważ ściganie z tego artykułu następuje na wniosek pokrzywdzonego, który
    Ty wycofałeś to wątpię by cokolwiek dalej się działo.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 7. Data: 2004-04-23 20:12:58
    Od: "Michal" <m...@g...pl>

    Arek <a...@e...net> napisał(a):
    > No faktycznie strachliwy jesteś.

    Szkoda gadac :D Moja starsza zobaczyla te SMS-y w komorce i sie wystraszyla.
    Ja bym tam sobie chyba nic z tego nie robil, bo jak by ktos chcial ode mnie
    jakas kase to by SMS-em o nia nie "prosil".

    > Ale ponieważ ściganie z tego artykułu następuje na wniosek pokrzywdzonego,
    który
    > Ty wycofałeś to wątpię by cokolwiek dalej się działo.

    Dzieki za odpowiedz. Kolega porami trzesie, ze na POLICJE bedzie musial
    jechac. Ale moze by mu to dobrze zrobilo. Koniec z glupimi SMS-ami :P Ale z
    drugiej strony mialby do mnie zal, ze mu takie kuku zrobilem.

  • 8. Data: 2004-04-23 20:27:22
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@g...pl news:c6btca$6ba$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > musial jechac. Ale moze by mu to dobrze zrobilo. Koniec z glupimi
    > SMS-ami :P Ale z drugiej strony mialby do mnie zal, ze mu takie kuku

    Sluchaj arka buzdygana, to niewatpliwy autorytet co do grozb karalnych, tak
    samo jak zlodziej najlepiej zna sie na
    kradziezach - http://www.raf256.com/arnold/

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 9. Data: 2004-04-23 20:43:31
    Od: "Michal" <m...@g...pl>

    Rafal 'Raf256' Maj <s...@r...com> napisał(a):
    > Sluchaj arka buzdygana, to niewatpliwy autorytet co do grozb karalnych,
    tak

    Kto w takim razie moglby mi jeszcze cos powiedziec na ten temat ??

  • 10. Data: 2004-04-23 20:50:01
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@g...pl news:c6bv5j$mmd$1@inews.gazeta.pl

    > tak

    > Kto w takim razie moglby mi jeszcze cos powiedziec na ten temat ??

    Na grupie pl.regionalne.wroclaw jest pare osob ktorym arnold grozil
    pobiciem (telefonicznie) i zlozyly one zawiadomienia.

    Ja tez mialem "przyjemnosc" odebrac informacje o planowanym "obiciu mordy"
    i w zawiazku z tym kontakt z Policja (Krakowska, ale pewnie wszedzie jest
    podobnie).

    Z krotkij obserwacji ich pracy - oni sami najpierw zaloza ze to glupi zart,
    wiec jezeli sprawe odwolales i jeszcze nic nie robili, to bardzo watpie
    zeby chcieli marnowac czas na taka sprawe - skoro sam twierdzisz ze to
    tylko zart.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )