  • 1. Data: 2004-04-23 15:46:10
    Temat: Zaliczka a zadatek
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    Witam,
    w wypadku zaliczki na wykonanie uslugi (informatycznej, ale to chyba bez
    znaczenia?) co ma zrobic wykonawca, jezeli

    1) klient zmienil zdanie i odwolal zamowienie na wykonanie dziela/uslugi
    juz po wplacie zaliczki i stwierdzeniu ze mozna zaczynac

    2) j.w., i dodatkowo juz spora czesc dziela zdazyla byc wykonana zanim
    klient sie rozmyslil (np. ok. 50% dziela)

    3) klient zmienil przedmiot zamowienia i zazadal wykonania wielu
    dodatkowych rzeczy o ktorych wczesniej nie bylo mowy, a po przedstawieniu
    nowego kosztorysu (cena ok. x2 wieksza) wycofal sie

    czy wykonawca ma oddac zaliczke (lub - jaka jej czesc)

    Czy jezeli jest to zadatek a nie zaliczka, cos sie zmienia?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 2. Data: 2004-04-23 15:46:41
    Temat: Re: Zaliczka a zadatek
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    s...@r...com news:Xns94D4B4AFA33CCraf256com@213.180.128.20

    > Czy jezeli jest to zadatek a nie zaliczka, cos sie zmienia?

    (prosilbym tez o podanie odrazu podstawy prawnej, najelpiej wraz z linkiem
    do jej wersji on-line, jezeli ktos ma pod reka to bede wdzieczny :)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 3. Data: 2004-04-23 16:19:05
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości

    > Czy jezeli jest to zadatek a nie zaliczka, cos sie zmienia?

    jezeli zaliczka, ktokolwiek sie rozmysli - zwracana.

    jezeli zadatek i klient "rozmyslil sie", to nic mu sie nie nalezy.
    ale jezeli to Ty sie "rozmyslisz" to zadatek zwracasz w 2-krotnej
    wielkosci.

    pozdr, kg

  • 4. Data: 2004-04-23 16:19:26
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@g...pl>

    > s...@r...com news:Xns94D4B4AFA33CCraf256com@213.180.128.20

    > (prosilbym tez o podanie odrazu podstawy prawnej, najelpiej wraz z linkiem
    > do jej wersji on-line, jezeli ktos ma pod reka to bede wdzieczny :)

    mam link!
    www.google.pl

  • 5. Data: 2004-04-23 16:40:53
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    k...@g...pl news:408941e6$1@news.home.net.pl

> [...]
    >
    > jezeli zadatek i klient "rozmyslil sie", to nic mu sie nie nalezy.
    > ale jezeli to Ty sie "rozmyslisz" to zadatek zwracasz w 2-krotnej

    Hmm jestes pewien? To znaczy np. kaze sobie budowac dom, a gdy juz beda go
    tynkowac to stwierdze - sorry chlopaki rozmyslam sie, zbierac materialy i
    do domu :) ?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 6. Data: 2004-04-23 17:07:03
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    23 Apr 2004 15:46:41 GMT, na pl.soc.prawo, Rafal 'Raf256' Maj napisał(a):

    > s...@r...com news:Xns94D4B4AFA33CCraf256com@213.180.128.20

    > (prosilbym tez o podanie odrazu podstawy prawnej, najelpiej wraz z linkiem
    > do jej wersji on-line, jezeli ktos ma pod reka to bede wdzieczny :)

    Wróżki wybyły.
    Hint : jakie były postanowienia umowy ?

    --
    Mieczysław
    ----

  • 7. Data: 2004-04-23 17:09:18
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@o...pl news:1157e7p3lrged.18c8hx74yb59i$.dlg@40tude.net

    > Wróżki wybyły.
    > Hint : jakie były postanowienia umowy ?

    Nie bylo zadnych ustanowien w tej kwestii.
    Prosta umowa typu - chce miec wykonane takie cos, ok-cena to XXX a zaliczka
    to YYY, ok - wiec zamawiam; dzien pozniej - nie, jednak nie otrzebuje tego.

    Sumy sa symboliczne, pytam z ciekawosci / na przyszlosc.

    Czy jezeli w umowie okresli sie inaczej - np "zaliczka nie podlega
    zwrotowi" lub "w wypadku nie wykonania przez wykonawce postawnowien umowy
    oddaje on x3 krotnosc zaliczki" - to takie zapisy / ustalenia slowne sa
    wazne?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 8. Data: 2004-04-23 17:12:15
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Rafal 'Raf256' Maj wrote:
> [...]
    >
    > 1) klient zmienil zdanie i odwolal zamowienie na wykonanie dziela/uslugi
    > juz po wplacie zaliczki i stwierdzeniu ze mozna zaczynac

    Art. 644. Dopóki dzieło nie zostało ukończone, zamawiający może w każdej
    chwili od umowy odstąpić płacąc umówione wynagrodzenie. Jednakże w
    wypadku takim zamawiający może odliczyć to, co przyjmujący zamówienie
    oszczędził z powodu niewykonania dzieła.

    KG

  • 9. Data: 2004-04-23 17:40:56
    Od: "Kaliope" <K...@w...pl>

    > Hmm jestes pewien? To znaczy np. kaze sobie budowac dom, a gdy juz beda go
    > tynkowac to stwierdze - sorry chlopaki rozmyslam sie, zbierac materialy i
    > do domu :) ?
    ..... i wieczorem będziesz musiał wezwać straż pożarną do dogaszenia
    zgliszcz nowego budynku. Pewnie instalacja elektryczna była wadliwa :-)
    K.

  • 10. Data: 2004-04-23 17:47:28
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    K...@w...pl news:c6bkl0$8l1$1@nemesis.news.tpi.pl

    > ..... i wieczorem będziesz musiał wezwać straż pożarną do dogaszenia
    > zgliszcz nowego budynku. Pewnie instalacja elektryczna była wadliwa :-)

    Moze sie spalic, przeciez to nie moje mieszkanie, nic za nie nie placilem
    (zaliczke mie maja zwrocic) wiec co mnie to ;)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"