  • 1. Data: 2004-04-23 13:58:11
    Temat: Blad w dekl. VAT-7. Co robic ?
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    Witam.
    Mam problem-przy przegladaniu dokumentow z zeszlego roku zauwazylem ze mam
    blad w dokumentacji-otoz zamiast kwoty netto wpisana jest kwota brutto (w
    ewidencji VAT i KPiR).Pomylka dotyczy jednego wpisu w kwietniu'03 i jedego
    wpisu w czerwcu'03. Jestem platnikiem VAT i oczywiscie zlozylem juz
    deklaracje VAT7 z tymi blednymi kwotami w odp. terminie do US. Teraz
    dopiero
    zauwazylem te bledne wpisy-co powinienem zrobic? Zlozyc jeszcze raz
    deklaracje VAT7 korygujace za wszystkie miesiace poczawszy od kwietnia ?
    Prosze o pomoc. Chcialbym to zrobic jeszcze zanim sie rozlicze za zeszly
    rok
    z podatku dochodowego (jeszcze tego nie zrobilem).

  • 2. Data: 2004-04-23 13:58:17
    Temat: Re: Blad w dekl. VAT-7. Co robic ?
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Mick napisał:
    [..]
    > z podatku dochodowego (jeszcze tego nie zrobilem).

    Błąd dotyczy strony zakupów czy przychodów?

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 3. Data: 2004-04-23 14:03:12
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    > Użytkownik Mick napisał:
    > [..]
    >
    > Błąd dotyczy strony zakupów czy przychodów?
    >
    > pozdrawiam
    > Arek
    >

    > --
    > http://www.elita.pl/arek

    Blad dotyczy zakupow.

  • 4. Data: 2004-04-23 14:06:33
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Mick napisał:
    > Blad dotyczy zakupow.

    To musisz zrobić korekty za wszystkie miesiące aż do ostatniej deklaracji.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 5. Data: 2004-04-23 14:31:29
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    > To musisz zrobić korekty za wszystkie miesiące aż do ostatniej deklaracji.

    A dlaczego za wszystkie miesiące? Jeśli VAT jest rozliczany w cyklu
    miesięcznym to błąd w jednym miesiącu nie skutkuje w nastepnych. Chyba
    wystarczy skorygować deklaracje za te dwa miesiące. I oczywiście dopłacić
    podatek z odsetkami.

    Alek

  • 6. Data: 2004-04-23 14:32:23
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Alek napisał:
    > A dlaczego za wszystkie miesiące? Jeśli VAT jest rozliczany w cyklu

    Dlatego, że ten błąd przenosi mu się na wszystkie kolejne miesiące.
    No chyba, że doszło gdzieś po drodze do szczególnej sytuacji, która przerwała
    jego nawarstwianie się.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 7. Data: 2004-04-23 19:50:02
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    > Dlatego, że ten błąd przenosi mu się na wszystkie kolejne miesiące.
    > No chyba, że doszło gdzieś po drodze do szczególnej sytuacji, która
> [...]

    Nie doszlo nigdzie do tkz. szczegolnej sytuacji - ten blad nawarstwia sie
    faktycznie miesiac po miesiacu !

  • 8. Data: 2004-04-24 13:31:59
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

    > To musisz zrobić korekty za wszystkie miesiące aż do ostatniej deklaracji.

> [...]

    Tylko jak zrobic taka korekte ? Bylbym wdzieczny za wszelkie wskazowki !
    Slyszalem tez ze po takiej korekcie mam pewna kontrole skarobowa w
    firmie.....?

  • 9. Data: 2004-04-24 13:46:26
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Mick napisał:
    >Tylko jak zrobic taka korekte ? Bylbym wdzieczny za wszelkie wskazowki !
    > Slyszalem tez ze po takiej korekcie mam pewna kontrole skarobowa w
    > firmie.....?

    Normalnie - wystawiasz od nowa wszystkie deklaracje, od tej co jest błędna, pisząc
    na nich korekta i dołączając do tego wyjaśnienie dlaczego ją zrobiłeś.
    Nie powinni Ci przyjść na kontrole z takiego powodu, co najwyżej naliczą Ci
    odsetki karne za niedopłacony VAT za te miesiące jeśli wyjdzie Ci w deklaracjach,
    że miałeś zapłacić więcej niż zapłaciłeś.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 10. Data: 2004-04-25 09:13:47
    Od: "Mick" <m...@o...pl>

> [...]
    > odsetki karne za niedopłacony VAT za te miesiące jeśli wyjdzie Ci w
    deklaracjach,
    > że miałeś zapłacić więcej niż zapłaciłeś.

    Dziekuje wszystkim za rady. Po przeczytaniu artykulu
    http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/3.html?numer=858&d
    ok=858.3.22.2.6.1.0.1.ht
    chyba jednak nie zloze tych korekt deklaracji (polecam ta lekture)