  • 11. Data: 2005-09-14 12:32:47
    Temat: Re: Zaległy ZUS + komornik
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał w
    wiadomości news:dg950i$9i7$2@opal.futuro.pl...

    > Nie wiem czy masz rację z tym 2003 r., jeśli tak to ta należność z
    > 1997
    > przedawniła się w 2002 r.

    Pieknie! To teraz tylko trzeba sprawdzic kiedy dokladnie byla ta
    zmiana okresu przedawnienia. Jesli zdazylo sie przedawnic przed ta
    zmiana, to Kawabata stawia nam piwo i smieje sie w twarz zusowi :-).
    Jesli sie nie zdazylo przedawnic, to niestety obowiazuje okres
    10-letni (choc nie wydaje mi sie to logiczne, ale wszyscy tak
    twierdza...).

    marekz

  • 12. Data: 2005-09-14 18:12:35
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    egzekucyjne
    > w celu przymusowego ściągnięcia należności&#8221;.
    >
    > Moje jedyne źródło utrzymania to stary trzyletni komputer. Nie jest wiele wart
    > - może z 1500 zł. Jeśli komornik mi go zabierze nie zostanie mi absolutnie
    > nic, z czego mógłbym się utrzymywać. Nawet mi się nie chce myśleć, co wtedy.
    >
    > Pytanie brzmi, czy i jak mogę tego jakoś uniknąć. Proszę mnie zrozumieć:
    > naprawdę nie migam się od płatności, ale po prostu nie mam jak. Moje konto
    > bankowe ma stały debet od kilku lat, a kolejna pożyczka od przyjaciół, to

    Twój status ekonomiczny jest zbliżony do kogoś kto zbiera złom. Co może Ci
    komornik zabrać jak nie masz nic. A jak się boisz o kompa to sprzedaj w komisie
    i niech go kupi zaraz siostra. Wtedy w w jej mieszkaniu bedzie jej komputer.
    Komornikowi od razu powiedz że nic nie masz. Wypełni taki kwitek i bedziesz miał
    spokój aż się dorobisz. A wtedy może już się przedawni i nie bedziesz musiał nic
    płacić. Tomek