  • 1. Data: 2005-09-13 21:52:12
    Temat: Orzeczenie a wykonalność
    Od: "Chopin" <s...@w...xl>

    Witam,
    Sąd skazał oskarżonego na karę 8 miesięcy pozbawienia wolności w zawieszeniu
    na okres 4 lat próby oraz orzekł obowiązek naprawienia szkody poprzez
    zapłatę 750 zl na rzecz pokrzywdzonego.
    Jestem pokrzywdzoną osobą i mam do Was pytanie:
    - W jaki sposób oskarżony zwróci tą kwotę (przez sąd?)
    - Ile oskarżony ma czasu na dokonanie wpłaty? (orzeczenie jest prawomocne).
    - Jakie będą konsekwencje dla oskarżonego jeśli nie naprawi szkody?

    Pozdrawiam,

    --
    Chopin
    s...@w...xl

  • 2. Data: 2005-09-13 22:05:37
    Temat: Re: Orzeczenie a wykonalność
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Chopin" <s...@w...xl> naskrobał/a w

    > - W jaki sposób oskarżony zwróci tą kwotę (przez sąd?)

    Raczej przez bank, ewentualnie pocztę. A może przyniesie osobiście?

    > - Ile oskarżony ma czasu na dokonanie wpłaty? (orzeczenie jest
    > prawomocne).

    Do uprawomocnienia się orzeczenia.

    > - Jakie będą konsekwencje dla oskarżonego jeśli nie
    > naprawi szkody?

    To od ciebie zależy.
    Możesz mu to darować, a możesz wziąść adwokata, żeby załatwił to za
    ciebie (i przy okazji dorzucił trochę własnych kosztów).

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Outlook is a massive flaming horrid blatant security violation, which also happens to
    be a mail reader.

  • 3. Data: 2005-09-14 05:52:35
    Od: Robi <r...@i...pl>

    Goomich napisał(a):

    > Do uprawomocnienia się orzeczenia.

    Raczej po uprawomocnieniu się orzeczenia, po wezwaniu dłużnika do zapłaty.

    > To od ciebie zależy.
    > Możesz mu to darować, a możesz wziąść adwokata, żeby załatwił to za
    > ciebie (i przy okazji dorzucił trochę własnych kosztów).

    Konsekwencją jest dla niego egzekucja komornicza należności oraz
    możliwość "odwieszenia" kary przez Sąd.

    Pzdr.

  • 4. Data: 2005-09-14 09:12:23
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Robi <r...@i...pl> naskrobał/a w

    > Raczej po uprawomocnieniu się orzeczenia, po wezwaniu dłużnika do
    > zapłaty.

    Po co?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Zycie to nie film... TO JEST WOJNA, MUSICIE ZABIJAC!

  • 5. Data: 2005-09-14 09:22:16
    Od: Robi <r...@i...pl>

    Goomich napisał(a):
    > Robi <r...@i...pl> naskrobał/a w

    > Po co?

    By nie narażać sie na zbędne koszty egzekucji. A niektóre Sądy
    zapominają, przy art. 72 § 2 kk określić czas naprawienia szkody.

    Pzdr.

  • 6. Data: 2005-09-14 09:42:11
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Robi <r...@i...pl> naskrobał/a w

    > A niektóre Sądy
    > zapominają, przy art. 72 § 2 kk określić czas naprawienia szkody.

    A nuszą?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Wszystko nalezy upraszczac jak tylko mozna, ale nie bardziej.

  • 7. Data: 2005-09-14 09:53:02
    Od: Robi <r...@i...pl>

    Goomich napisał(a):
    > Robi <r...@i...pl> naskrobał/a w

    > A nuszą?

    Oczywiście, że muszą, to wynika z art. 74 § 1 kk.

    Pzdr.

  • 8. Data: 2005-09-14 20:59:32
    Od: "Chopin" <s...@w...xl>

    Użytkownik "Robi" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, że muszą, to wynika z art. 74 § 1 kk.

    - - - - -
    >Raczej przez bank, ewentualnie pocztę. A może przyniesie osobiście?

    Skąd oskarżony ma wiedzieć na jakie konto ma wpłacić. Biorąc pod uwagę że
    może nie znać moich danych czy mam próbowac osobiście skontaktować się z
    oskarżonym informując go sposobie naprawienia szkody (dane adresowe
    oskarżonego napewno znajdują się w aktach).

    Do orzeczenia załączono kartkę
    "... zgodnie z pkt. III orzeczenia (naprawienia szkody) celem wykonania. O
    wykonaniu należy powiadomić sąd."

    Mam poinformować sąd czy szkoda została naprawiona czy też w jaki sposób ma
    zostać naprawiona np. poprzez podanie n-ru konta bankowego, na który ma
    wpłynąć kwota wraz z odsetkami.

    Pozdrawiam,

    --
    Chopin
    s...@w...xl

  • 9. Data: 2005-09-14 21:54:41
    Od: Robi <r...@i...pl>

    Chopin napisał(a):

> [...]
    >
    > Mam poinformować sąd czy szkoda została naprawiona czy też w jaki sposób
    > ma zostać naprawiona np. poprzez podanie n-ru konta bankowego, na który

    W wyroku jest adres oskarżonego.
    Stąd konieczne jest wezwanie do naprawienia szkody, w tym wezwaniu
    należy podać termin naprawienia szkody oraz numer rachunku bankowego
    wierzyciela.
    O dokonanej wpłacie lub jej braku należy zawiadomić Sąd, który w ten
    sposób dowie się, czy zasadnie jest "odwieszenie" kary.

    Pzdr.

  • 10. Data: 2005-09-14 23:23:51
    Od: "Chopin" <s...@w...xl>

> [...]
    > O dokonanej wpłacie lub jej braku należy zawiadomić Sąd, który w ten
    > sposób dowie się, czy zasadnie jest "odwieszenie" kary.

    Dziękuję za informację. Wyślę wezwanie listem poleconym za potwierdzeniem
    odbioru.

    Pozdrawam,

    --
    Chopin