  • 1. Data: 2007-03-12 14:08:57
    Temat: Zakupy przez Internet -> odbiór osobisty -> zwrot towaru
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Witam,
    Mam takie oto pytanie do Was: jak wiadomo towar kupiony drogą
    elektroniczną (np. przez Internet) można zwrócić do 10 dni bez podawania
    przyczyny. Czy dotyczy to także towaru, który zamówimy przez Internet,
    ale odbierzemy osobiście w sklepie?

    Z góry dzięki za pomoc i wyjaśnienia.

    --
    michal
    gg: 2865620 ^^^ www: mmm.slask.pl ^^^ skype: waniak

  • 2. Data: 2007-03-12 14:33:14
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 12 Mar 2007 15:08:57 +0100, Michał napisał(a):

    > Czy dotyczy to także towaru, który zamówimy przez Internet,
    > ale odbierzemy osobiście w sklepie?

    Nie, gdyż de facto zakup odbywa się wtedy w sklepie, a przez internet
    jedynie rezerwacja towaru.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-03-12 17:08:31
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Michał" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przyczyny. Czy dotyczy to także towaru, który zamówimy przez Internet, ale

    W Twojej sytuacji na pewno takie prawo nie działa.
    Prawo to, o czym często się zapomina, dotyczy tylko konsumentów, a już nie
    np. towarów zakupionych na firmę.

    SIM

  • 4. Data: 2007-03-12 17:11:14
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Osoba nazywajaca sie scream w liscie z dnia 2007-03-12 15:33 napisala
    nastepujace slowa:

    > Nie, gdyż de facto zakup odbywa się wtedy w sklepie, a przez internet
    > jedynie rezerwacja towaru.

    Uhm. No okej. Ale nie moge raczej zamowic przez neta, przyjsc do sklepu,
    zobaczyc towaru i np zrezygnowac z jego zakupu, co nie?

    Aaa jeszcze jedna sprawa - sklep internetowy sprzedaje towar za 150 zl.
    Zamawiam go. Sklep informuje mnie ze partia towaru juz sie skonczyla, a
    nowa przyjdzie za tydzien i bedzie po 200zl. I teraz:
    - ja musze zgodzic sie na cene 200 zl i za taka kupic towar,
    - ja moge mimo wszystko wymagac od sklepu sprzedazy towaru za 150 zl,
    - moge zrezygnowac z zakupu bez zadnych konsenkwencji?

    Ow sklep na swojej stronie pisze takze ze: "Sklep X zastrzega sobie
    prawo do pomylek w opisie i cenach produktow , pomylki te nie moga byc
    podstawa zadnych roszczen". Czy przypadek powyzszy moze byc uwazany za
    owa "pomylke"?

  • 5. Data: 2007-03-12 17:17:20
    Od: ss <s...@p...fm>

    Michał napisał(a):
> [...]
    > elektroniczną (np. przez Internet) można zwrócić do 10 dni bez podawania
    > przyczyny. Czy dotyczy to także towaru, który zamówimy przez Internet,

    Pomyśl logicznie z jakiego powodu jest mozliwość zwrotu przy zakupach
    wysyłkowych ? a potem sie zastanów jak to sie ma do twojego odbioru
    osobistego.

    Pozdr.

  • 6. Data: 2007-03-12 21:29:35
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    scream napisał(a):
    > Nie, gdyż de facto zakup odbywa się wtedy w sklepie, a przez internet
    > jedynie rezerwacja towaru.

    może tak, może nie

    KG

  • 7. Data: 2007-03-12 22:12:56
    Od: Michał <m...@g...pl>

    > Pomyśl logicznie z jakiego powodu jest mozliwość zwrotu przy zakupach
    > wysyłkowych ? a potem sie zastanów jak to sie ma do twojego odbioru
    > osobistego.

    Patrz moj post z 18.11. Taka sytuacja: zamawiam przez net, nie moge
    sprawdzic tego co kupuje, odbieram osobiscie - i w tym momencie czy moge
    wtedy zrezygnowac z transakcji czy tez nie?

  • 8. Data: 2007-03-13 07:38:25
    Od: ss <s...@p...fm>

    Michał napisał(a):

    > Patrz moj post z 18.11. Taka sytuacja: zamawiam przez net, nie moge
    > sprawdzic tego co kupuje, odbieram osobiscie - i w tym momencie czy moge
    > wtedy zrezygnowac z transakcji czy tez nie?

    Jezeli na miejscu stwierdzasz ze przedmiot jest niezgodny z umową to
    oczywiste ze mozesz zrezygnować.

    Pozdr.

  • 9. Data: 2007-03-13 07:51:26
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    > Jezeli na miejscu stwierdzasz ze przedmiot jest niezgodny z umową to
    > oczywiste ze mozesz zrezygnować.

    Zgoda. Ale zamawiajac przez internet "cos" moge to cos sprawdzic i jesli nie
    bedzie mi pasowac (nie ten kolor, rozmiar itd) moge oddac - takie prawo daje
    mi odpowiednia ustawa. Zgadza sie? A teraz sytuacja kiedy zamawiam cos przez
    internet i odbieram osobiscie przedmiot, ktorego jeszcze nie widzialem.
    Zatem ide do sklepu, ogladam i.. I teraz albo mi pasuje i biore, albo moge
    podziekowac i nie kupowac, mimo ze przedmiot jest zgodny z umowa, to ja z
    niego rezygnuje bo mi nieodpowiada. Tak czy nie?

    Dokladniej mowiac chodzi mi o licznik rowerowy. Przed zakupem chcialbym
    zobaczyc jego funkcje, to czy bedzie mi pasowal do kierownicy itd itp. Ow
    licznik chce kupic przez internet. Po otrzymaniu przesylki zobacze go sobie
    i jak nie bedzie mi pasowal to odesle. A ze sklep w jakim zamawiam, znajduje
    sie niedaleko mnie i moge podjechac osobiscie (by nie placic za przesylke)
    chce sie dowiedziec czy moge zlozyc zamowienie, a pozniej dopiero zastanowic
    (czytaj: przymierzyc czy licznik spelnia moje wymagania) sie nad zakupem,
    czy tez zlozenie zamowienia w sklepie internetowym obliguje mnie do
    dokonania zakupu.

    --
    pzdr,
    michal

  • 10. Data: 2007-03-13 11:16:46
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > elektroniczną (np. przez Internet) można zwrócić do 10 dni bez podawania
    > przyczyny. Czy dotyczy to także towaru, który zamówimy przez Internet,

    IMO jasne, ze tak.
    po pierwsze - zawierasz umowe na odleglosc (art. 6 ust. 1 ustawy o ochronie
    niektorych praw konsumentow i odpowiedzialnosci za szkode wyrzadzona przez
    produkt niebezpieczny) gdyz Twoim kontrahentem jest przedsiębiorca, który "w
    taki sposób zorganizował swoją działalność."
    po drugie - termin, w jakim mozesz zwrocic zakupiony na odleglosc towar, liczy
    sie od dnia jego wydania (zgodnie z art. 10 ust. 1) i wynosi 10 dni, badz w
    przypadku okreslonym w art. 10 ust. 2 - 3 miesiace.

    wszystko co powyzej, jesli jestes konsumentem rzecz jasna
    pozdrawiam
    d.