  • 1. Data: 2007-08-21 19:09:57
    Temat: Zakupione mieszkanie a odszkodowanie za ukryte wady
    Od: "Sandal" <s...@-...pl>

    Witam.
    Niedawno zakupiłem od pewnej kobiety mieszkanie (rynek wtórny).
    Mieszkanie po jakby się mogło wydawać na pierwszy rzut oka pożądnym
    remoncie.
    Ogólnie nie było się do czego przyczepić.

    Jednakże zaczęły wychodzić zajebiste wady typu - ściany bloku są wykonane z
    kamieni (takie zwykłe duże kamienie) i przykryte tylko tynkiem z 2 stron.
    Te kamienie uniemożliwiają np. wiercenie w ścianach.

    W jednym z pokoi zapadła się podłoga, w związku z czym zerwałem panele i
    okazało się że zostały położone na starą drewnianą podłogę, która jest
    całkiem zgnita - gorzej mieszkanie jest na parterze i po zdjęciu tej
    drewnianej podłogi okazało się, że pod spodem nie ma praktycznie wylewki ani
    fundamentów tylko czysta ziemia.

    No i te rzeczy to są moim zdaniem bardzo poważne wady, których nie dało się
    wykryć w czasie oględzin mieszkania.

    Czy jest jakiś sposób by uzyskać odszkodowanie od sprzedającej za znaczne
    zawyżenie kwoty za sprzedaż i ukrycie tychże wad?

    Pozdrawiam
    Sandal

  • 2. Data: 2007-08-21 19:36:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sandal" <s...@-...pl> napisał w wiadomości

    O ile z tymi kamieniami w ścianach moim zdaniem nic nie zrobisz, bowiem
    nikt Cię nie zapewniał, ze są z cegły. To przykrycie zgnitej podłogi nowymi
    panelami jest typowym oszustwem opisanym w art. 286 kk.

  • 3. Data: 2007-08-21 21:54:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.08.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
> [...]
    > nikt Cię nie zapewniał, ze są z cegły. To przykrycie zgnitej podłogi nowymi
    > panelami jest typowym oszustwem opisanym w art. 286 kk.

    Pewnie warto złożyć zawiadomienie o podejżeniu popełnienia przestępstwa
    ale wydaje mi się, że jeśli przed sprzedażą a po remoncie zdążyłą trochę
    pomieszkać to będzie cięzko udowodnić zamiar. Zresztą w wielu przypadkach
    ludzie robią skrajnie bezsensowne rzeczy w rodzaju właśnie kładzenia
    nowego na stare i niekoniecznie wynikać to musi z chęci oszustwa.

    Ogólnie to jest jeszcze rękojmia (556-576kc) - 3 lata dla wad budynku. W
    przypadku wad zatajonych nie można jej wyłączyć.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2007-08-22 13:48:03
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Wed, 22 Aug 2007 05:54:35 +0800, Marcin Debowski napisał(a):

> [...]
    ^^^^^^^^
    > o podejżeniu popełnienia przestępstwa
    Nie przesadzasz z tym dopasowaniem się do zadajoncego tak powarzne
    pytanie? ;-)
    NMSP

    --
    pozdro