  • 1. Data: 2007-08-21 15:35:46
    Temat: Serwis zamieszcza niebezpieczne informacje
    Od: tomek wilicki <t...@w...pl>

    Witam

    Na jednym z for dyskusyjnych serwisu gazeta.pl rozpowszechniane są
    informacje, będące potencjalnie zagrożeniem dla zdrowia i życia ludzkiego.
    Konkretnie - pewne osoby namawiają do podjęcia niebezpiecznej kuracji,
    chociaż nie mają do udzielania takich porad żadnych uprawnień. Wmawiają
    każdemu, kto tylko tam zajrzy, że ma taką a taką chorobę i musi podjąć
    odpowiednią (bardzo kosztowną) kurację. Dla ciekawskich, chodzi o
    forum "borelioza". Ostatnio namówili matkę na kilkumiesięczną terapię
    końskimi dawkami antybiotyków dla małego dziecka, bez żadnych badań na
    potwierdzenie ich tez o przyczynie choroby dzieciaka. Kto zna się trochę na
    medycynie, ten wie, że dzieciak najprawdopodobniej zostanie kaleką do końca
    życia.

    Sprawę zgłosiłem do administracji portalu gazeta.pl - oczywiście zostałem
    olany, w końcu forum generuje kilkaset wizyt dziennie, co przekłada się na
    zyski z reklam. A że czasem ktoś umrze... Użyli argumentu "nie ingerujemy,
    póki wypowiedź nie łamie regulaminu forum".

    Zdaje się, że wypowiedzi "po co Ci lekarz, ja wiem lepiej co dolega i zaraz
    powiem co zażyć" są sprzeczne z prawem polskim. Jeśli tak, o ile się nie
    mylę obojętnym jest, kto owe informacje zamieszcza - odpowiedzialna jest
    administracja serwisu, na którym zostały zamieszczone, zwłaszcza gdy była
    oficjalna prośba o usunięcie tychże informacji.

    Moje pytanie - jak skierować sprawę do prokuratury, aby miało to szansę
    wypalenia? I żeby zabolało właściciela portalu?

    ps. dla tych, co mnie pamiętają z przeszłości ze sprawą skradzionego forum -
    odzyskałem, po wniosku do prokuratury koleś zmiękł i oddał dobrowolnie :D

    --
    www.vegie.pl

  • 2. Data: 2007-08-21 18:15:14
    Temat: Re: Serwis zamieszcza niebezpieczne informacje
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > na
    > medycynie, ten wie, że dzieciak najprawdopodobniej zostanie kaleką do

    Kto sie zna choc troche na medycynie ten wie, ze antybiotyk musi przepisac
    lekarz...

    sz.

  • 3. Data: 2007-08-21 20:32:42
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 21 sierpnia 2007 17:35
    (autor tomek wilicki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <faf124$bdc$1@nemesis.news.tpi.pl>):

    > Zdaje się, że wypowiedzi "po co Ci lekarz, ja wiem lepiej co dolega i
    > zaraz powiem co zażyć" są sprzeczne z prawem polskim.

    Tylko co ci przeszkadza selekcja naturalna? Jak ktoś jest tak bezgranicznie
    głupi, to wiesz....

    Jeszcze mogę zrozumieć, że osoba śmiertelnie chora ma zaburzoną chorobą
    zdolność postrzegania świata i jak zamiast leczyć raka pójdzie do
    szarlatana, to można winić szarlatana... Ale jak zdrowy człowiek jest takim
    idiotą to może nie trzeba chronić?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    a...@e...com.pl w...@l...pl

  • 4. Data: 2007-08-21 22:03:23
    Od: tomek wilicki <t...@w...pl>

    szomiz wrote:

    > Kto sie zna choc troche na medycynie ten wie, ze antybiotyk musi przepisac
    > lekarz...

    można dostać bez recepty, oczywiście na lewo. Mają też lekarzy którzy
    przepisują to każdemu (współpraca z firmą farmaceutyczną?)

    --
    www.vegie.pl

  • 5. Data: 2007-08-21 22:05:04
    Od: tomek wilicki <t...@w...pl>

    Wrak Tristana wrote:

    m.

    > Tylko co ci przeszkadza selekcja naturalna? Jak ktoś jest tak
    > bezgranicznie głupi, to wiesz....

    znajoma lekarka nazywa to "darwinizmem społecznym" :)

> [...]
    > szarlatana, to można winić szarlatana... Ale jak zdrowy człowiek jest
    > takim idiotą to może nie trzeba chronić?

    hmm, no też tak myślałem, ale... jakoś no tak głupio przejść nad tym do
    porządku dziennego, heh

    --
    www.vegie.pl

  • 6. Data: 2007-08-21 22:14:55
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 22 sierpnia 2007 00:05
    (autor tomek wilicki
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fafnk8$4go$2@atlantis.news.tpi.pl>):

    > znajoma lekarka nazywa to "darwinizmem społecznym" :)

    Nie takie rzeczy świat widział. Są podobno selekcjonerzy zakładający sobie
    worek foliowy na głowę i czekający który dłużej wytrzyma... Ja to popieram
    w całej rozciągłości. Selekcja musi być.

    > hmm, no też tak myślałem, ale... jakoś no tak głupio przejść nad tym do
    > porządku dziennego, heh

    Znaczy przykre jest to, że matka dziecko atakuje... To fakt...

  • 7. Data: 2007-08-21 23:24:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    tomek wilicki wrote:

> [...]
    > każdemu, kto tylko tam zajrzy, że ma taką a taką chorobę i musi podjąć
    > odpowiednią (bardzo kosztowną) kurację. Dla ciekawskich, chodzi o

    Jeśli oni tę kurację "dostarczają" i na tym zarabiają - można
    ewentualnie podejrzewać oszustwo.

    Jeśli zaś tylko namawiają, a sami finansowo nic z tego nie mają - cóż,
    błądzić rzecz ludzka. W końcu mogą być przekonani, że to prawidłowe
    podejście.

    Prowadzenie praktyki lekarskiej bez uprawnień też jest nielegalne. Ale
    nie wyrażanie opinii/namawianie do pewnej kuracji - skoro oni nie podają
    się za lekarzy.

    [ciach]

    > Zdaje się, że wypowiedzi "po co Ci lekarz, ja wiem lepiej co dolega i zaraz
    > powiem co zażyć" są sprzeczne z prawem polskim. Jeśli tak, o ile się nie

    Masz rację. Zdaje ci się.

    > mylę obojętnym jest, kto owe informacje zamieszcza - odpowiedzialna jest
    > administracja serwisu, na którym zostały zamieszczone, zwłaszcza gdy była
    > oficjalna prośba o usunięcie tychże informacji.

    Nie, nie jest. Gazeta za ogłoszenia też nie odpowiada.

  • 8. Data: 2007-08-22 06:32:03
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    wiadomości news:gq8sp4-pge.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Nie, nie jest. Gazeta za ogłoszenia też nie odpowiada.

    Kodeks karny art.18 § 3. Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna
    osoba dokonała czynu zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego
    popełnienie, w szczególności dostarczając narzędzie, środek przewozu,
    udzielając rady lub informacji; odpowiada za pomocnictwo także ten, kto
    wbrew prawnemu, szczególnemu obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia
    czynu zabronionego swoim zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie.

    pozdr
    Janek

  • 9. Data: 2007-08-22 07:15:41
    Od: tomek wilicki <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    >Jeśli oni tę kurację "dostarczają" i na tym zarabiają - można
    ewentualnie podejrzewać oszustwo.

    No wiesz, "podejrzewać" to sobie mogę. Ba, nawet jestem niemal pewien, że
    macza w tym łapy jakiś koncern farmaceutyczny we współpracy z ichnim
    lekarzem - jest tam bardzo silne "naganianie" do lekarza, który leczy
    bardzo drogimi lekami nie wykonując badań potwierdzających diagnozę i nie
    zwracając uwagi na brak efektów leczenia. Tyle, że nie mam jak tego
    udowodnić, zaś samo sformułowanie oskarżenia znacznie przekracza tutaj moje
    kompetencje. Ktoś może chce się podjąć?

    > Masz rację. Zdaje ci się.

    Jeszcze raz, powoli, mam prawo napisać:

    "Polscy lekarze nic nie wiedzą, powinieneś wsadzić dziecko na 3 zdrowaśki do
    pieca, uwierz mi ja wiem lepiej" - i nie spotkają mnie z tego powodu żadne
    konsekwencje? Prawdę mówiąc, nie wierzę, jak dla mnie jest to nakłanianie
    do czynu grożącego trwałą utratą zdrowia / zagrożeniem życia.

    > Nie, nie jest. Gazeta za ogłoszenia też nie odpowiada.

    Owszem jest, były już w kraju wyroki skazujące w identycznych sytuacjach,
    chociaż nie pamiętam z którego paragrafu. Nawet kiedyś wydawało mi się, że
    wiem (przy okazji mojej poprzedniej tu dyskusji), ale grupowicze
    wyprowadzili mnie z błędu :D

    Konkretnie - za treść ogłoszeń jako takich nie odpowiadają, ale jeśli mają
    możliwość usunięcia szkodliwych treści, a prośba o ich usunięcie jest
    udokumentowana, mają obowiązek to zrobić. Gwoli ścisłości, mam
    udokumentowaną zarówno prośbę jak i odmowę jej wykonania.

    --
    www.vegie.pl

  • 10. Data: 2007-08-22 07:51:48
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    Janek napisał(a):
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:gq8sp4-pge.ln1@ncc1701.lechistan.com...
    >
    > Kodeks karny art.18 § 3. Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze,

    twierdzisz ze gazeta ma taki zamiar? A moze to przeoczenie lub inne
    zdanie na dany temat?

    Pomoc(karalnie) mozna tylko umyslnie.

    P.
    --
    Czy zdajesz sobie sprawę z faktu, że http://ZbigniewZiobro.ORG oklamal
    Cie w zakresie obrony koniecznej ? Czy Wiesz, że możesz sie bronic, a