  • 11. Data: 2015-08-08 09:11:52
    Temat: Re: Zakup z groupona a reklamacja
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-08 o 04:03, Sonn pisze:
    > Słyszałeś o czymś takim jak swoboda kształtowania umów? Każdy zapis może
    > być praktycznie zamieszczony o ile nie jest niezgodny z obowiązującym
    > prawem i zasadami współżycia społecznego.

    Akurat wątpliwości Budzika mają podstawę. Słyszałem o czymś takim jak
    swoboda kształtowania umów, ale nie występuje ona w Polsce.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2015-08-09 01:00:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Sonn m...@p...onet.pl ...

    > Słyszałeś o czymś takim jak swoboda kształtowania umów? Każdy zapis może
    > być praktycznie zamieszczony o ile nie jest niezgodny z obowiązującym
    > prawem i zasadami współżycia społecznego.

    No to ja własnie wyrazam swoje watpliwości w kontekscie tego kto jest
    sprzedawca w opisanej sytuacji. Zgodnie z prawem.
    Bo jezeli prawo mowi ze sprzedawca jest groupon, to co mnie interesuje, ze
    oni sobie w umowie napisali coś innego. Prawo jest nadrzedne przeciez.

    Powtarzam - jeżli.

  • 13. Data: 2015-08-09 01:00:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Z tego nie wynika, że nie jest pośrednikiem. Przecież istotą
    > pośrednictwa jest sprzedaż kuponu, a nie to, jak się potem strony
    > rozliczają.

    Poczekaj.
    To moze inaczej.
    Co gdybym kupił groupona ale go nie wykorzystał a wiec kasa poszłaby do
    groupona i u niego została. To kto wtedy jest sprzedawca? Ten co dostał
    kase czy jednak ktos inny?
    Kto wykazuje zysk, płaci podatek?

    > Nie ma znaczenia.

    Hmm, no widze ze bede musiał powoli rozgladnac sie za restauratorem :)

  • 14. Data: 2015-08-09 05:50:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-09 o 01:00, Budzik pisze:
> [...]
    > Co gdybym kupił groupona ale go nie wykorzystał a wiec kasa poszłaby do
    > groupona i u niego została. To kto wtedy jest sprzedawca? Ten co dostał

    Ale co się tak przyczepiłeś do tego do kogo idzie kasa? Nie to jest dla
    ciebie ważne. Nawet jak z tego kuponu 100% zostanie u grupona, to nie
    znaczy, że nie może on być tylko pośrednikiem.

    > Hmm, no widze ze bede musiał powoli rozgladnac sie za restauratorem :)

    Nawet jakbyś kupił bezpośrednio od restauratora, to i tak ciężko widzę
    jakieś odszkodowanie.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2015-08-09 16:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > ciebie ważne. Nawet jak z tego kuponu 100% zostanie u grupona, to nie
    > znaczy, że nie może on być tylko pośrednikiem.

    Tak mi sie jakos kojarzy, ze jak komus płace to de facto od niego kupuje,
    on ksieguje przychód i płaci podatek. Byc moze błednie.

    > Nawet jakbyś kupił bezpośrednio od restauratora, to i tak ciężko widzę
    > jakieś odszkodowanie.

    O, a to dlaczego?
    Bo juz widze pomysł na swietny "biznes"... ;-)

  • 16. Data: 2015-08-09 16:03:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-09 o 16:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Tak mi sie jakos kojarzy, ze jak komus płace to de facto od niego kupuje,
    > on ksieguje przychód i płaci podatek. Byc moze błednie.

    Od takiego "skojarzenia" jest wiele wyjątków. Pierwszy z brzegu -
    kupujesz ubezpieczenie od ubezpieczyciela, a płacisz i zawierasz umowę
    "w agencji" (to oddzielny podmiot).

    > O, a to dlaczego?
    > Bo juz widze pomysł na swietny "biznes"... ;-)

    Jeśli myślisz o oszustwie, to trzeba by wykazać, że w momencie sprzedaży
    kuponów miał zamiar się zwinąć. A tak - no to co najwyżej zwrot części
    ceny. Tylko na jakiej podstawie?

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2015-08-09 20:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > Od takiego "skojarzenia" jest wiele wyjątków. Pierwszy z brzegu -
    > kupujesz ubezpieczenie od ubezpieczyciela, a płacisz i zawierasz umowę

    Ok, ale wtedy agencja kase przekazuje do ubezpieczyciela i zawiera
    ubezpieczenie.
    A nie, ze raz zawiera, raz nie zawiera...

    > Jeśli myślisz o oszustwie, to trzeba by wykazać, że w momencie
    > sprzedaży kuponów miał zamiar się zwinąć. A tak - no to co najwyżej
    > zwrot części ceny. Tylko na jakiej podstawie?

    Na takiej ze kupon był na dwa lata, a mogłem z niego korzystac tylko rok?
    (pomijam, ze w tyk roku z rezerwacjami tez bło roznie, ale to juz inna para
    kaloszy...)

    Jak wykazać, jakie zamiary miał restaurator?
    Skad mam wiedziec, ze chciał prowadzic biznes dalej czy moze nie?