  • 1. Data: 2015-08-06 21:56:32
    Temat: Zakup z groupona a reklamacja
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    W 2013 roku kupiłem pewną ofertę grouponową.
    Była to oferta na korzystanie przez 2 lata z usług restauracji ze znaczną
    znizka.

    Niestety restauracja zamkneła swoje podwoje przed upływem dwóch lat.

    Napisałem więc reklamację do goupona.

    A ten odpisał mi, ze zgodnie z regulaminem powinienem te reklamację złożyc
    w czasie trwania oferty groupon czyli de facto wtedy kiedy ta oferta była
    sprzedawana (02.2013-08.2013)

    Odpisałem im, ze nie mogłem złożyc w tamtym okresie bo restauracja zamkneła
    się dopiero w 2014 roku, a znizke miałem miec az do 08.2015.

    Jak ugryźć te sprawe?

    Groupon powołuje sie na regulamin, ale przeciez mam prawo skorzystac z
    przepisów ogólnych? Ktore miałyby lub mogłyby miec zastosowanie w tym
    przypadku?

    Czy groupon odpowiada za to co sprzedaje czy raczej powinienem zgłosić się
    bezposrednio do włascicela restauracji? Ale w koncu płaciłem grouponowi...

  • 2. Data: 2015-08-07 09:46:36
    Temat: Re: Zakup z groupona a reklamacja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06-08-15 o 21:56, Budzik pisze:

    > Czy groupon odpowiada za to co sprzedaje czy raczej powinienem zgłosić się
    > bezposrednio do włascicela restauracji? Ale w koncu płaciłem grouponowi...

    Moim zdaniem do właściciela restauracji.

  • 3. Data: 2015-08-07 21:00:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Moim zdaniem do właściciela restauracji.

    Ok, ale dlaczego? Dlaczego wazniejszy jest on, a nie podmiot u ktorego de
    facto kupiłem voucher?

    Bo wiesz, ja go jednak kupiłem od groupona, zapłaciłem grouponowi etc.

  • 4. Data: 2015-08-07 21:23:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-07 o 21:00, Budzik pisze:
> [...]
    > facto kupiłem voucher?
    >
    > Bo wiesz, ja go jednak kupiłem od groupona, zapłaciłem grouponowi etc.

    Trzeba by się wczytać w jakieś regulaminy, zapisy umowne - te ogólne
    gruponowe i te konkretne związane z tym zakupem. Podejrzewam, że grupon
    nie ryzykuje świadczeniem usług, tylko jest pośrednikiem w zawartej
    transakcji pomiędzy tobą i restauratorem.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-08-07 21:28:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-07 o 21:23, Liwiusz pisze:

> [...]
    > nie ryzykuje świadczeniem usług, tylko jest pośrednikiem w zawartej
    > transakcji pomiędzy tobą i restauratorem.

    Chociażby (nie wklejam, bo się kaszani):
    1.6 (grupon nie dostarcza oferty partnera, tylko sprzedaje kupony)

    6. (partner jest sprzedawcą i dostawcą oferty i jest wyłącznym za to
    odpowiedzialnym).

    Poza tym - co tam jest nie tak z tym kuponem? Miałeś mieć rabat przez 2
    lata i masz. Nie było zagwarantowane 2 lata istnienia restauracji ;)

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-08-08 02:00:28
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > grupon nie ryzykuje świadczeniem usług, tylko jest pośrednikiem w
    > zawartej transakcji pomiędzy tobą i restauratorem.

    Nie jest posrednikiem a przynajmniej nie do konca.
    Dlaczego? Ano np. dlatego ze za niezrealizowane grupony czesto nie oddaje
    kasy ogłoszeniodawcy.

    Czyli to bardziej wyglada w ten sposób ze ja kupuje od groupona a groupon
    dalej płaci jakiejs firmie.
    Wiec jak kupie ale do firmy w sprawie realizacji sie nie zgłosze, to
    groupon nie musi tej usługi dla mnie kupowac.

  • 7. Data: 2015-08-08 02:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Chociażby (nie wklejam, bo się kaszani):
    > 1.6 (grupon nie dostarcza oferty partnera, tylko sprzedaje kupony)
    >
    > 6. (partner jest sprzedawcą i dostawcą oferty i jest wyłącznym za to
    > odpowiedzialnym).

    W regulaminie to sobie mozna nawet napisac ze jutro przyleca zielone
    ludziki.
    Pytanie czy taki regulamin jest wazny? Czy firma moze sobie napisac cos
    takiego podczas kiedy tak naprawde to ona cos sprzedaje i potem dalej
    kupuje usługe?

    > Poza tym - co tam jest nie tak z tym kuponem? Miałeś mieć rabat przez
    > 2 lata i masz. Nie było zagwarantowane 2 lata istnienia restauracji ;)

    Jest emotikon... ufff :)

  • 8. Data: 2015-08-08 04:03:43
    Od: Sonn <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-08-08 o 02:00, Budzik pisze:
> [...]
    > Pytanie czy taki regulamin jest wazny? Czy firma moze sobie napisac cos
    > takiego podczas kiedy tak naprawde to ona cos sprzedaje i potem dalej

    Słyszałeś o czymś takim jak swoboda kształtowania umów? Każdy zapis może
    być praktycznie zamieszczony o ile nie jest niezgodny z obowiązującym
    prawem i zasadami współżycia społecznego.

    --
    Sonn

  • 9. Data: 2015-08-08 09:09:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-08 o 02:00, Budzik pisze:

    > Nie jest posrednikiem a przynajmniej nie do konca.
    > Dlaczego? Ano np. dlatego ze za niezrealizowane grupony czesto nie oddaje
    > kasy ogłoszeniodawcy.

    Z tego nie wynika, że nie jest pośrednikiem. Przecież istotą
    pośrednictwa jest sprzedaż kuponu, a nie to, jak się potem strony
    rozliczają.

    Nie ma znaczenia.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2015-08-08 09:11:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]

    > Pytanie czy taki regulamin jest wazny? Czy firma moze sobie napisac cos
    > takiego podczas kiedy tak naprawde to ona cos sprzedaje i potem dalej

    No jest, przecież obowiązuje. Chcesz go zanegować, to przejdź
    odpowiednią drogę prawną.

    --
    Liwiusz