  • 1. Data: 2022-04-25 13:48:23
    Temat: Zakup sprzętu medycznego
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Kolejne zatrzymania

    https://www.gov.pl/web/prokuratura-krajowa/kolejne-z
    atrzymania-w-sledztwie-dotyczacym-ustawiania-przetar
    gow-na-zakup-sprzetu-medycznego

    --
    animka

  • 2. Data: 2022-04-25 15:40:49
    Temat: Re: Zakup sprzętu medycznego [zatrzymanie 3 osób na 48h]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> pisze:
    > Kolejne zatrzymania
    >
    > https://www.gov.pl/web/prokuratura-krajowa/kolejne-z
    atrzymania-w-sledztwie-dotyczacym-ustawiania-przetar
    gow-na-zakup-sprzetu-medycznego

    IMHO na grupie prawo powinniśmy *BARDZO* starannie rozróżniać między
    zatrzymaniem na 48h a wnioskiem o areszt przyklepanym przez sąd.
    Wysokie Sądy "nie zawsze" budzą entuzjazm swoimi orzeczeniami o
    aresztach ale to jest przynajmniej jakaś _zewnętrzna_ weryfikacja
    opinii oskarżycieli z policji/prokuratury/CBA/...

    Wierz *i sprawdzaj*. Nie bądź Tuskiem Smoleńskim wierzącym choćby
    i Putinowi bez naprawdę znaczącego sprawdzenia,

    --
    A. Filip

  • 3. Data: 2022-04-25 20:09:29
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-04-25 o 15:40, A. Filip pisze:

> [...]
    >
    > Wierz *i sprawdzaj*. Nie bądź Tuskiem Smoleńskim wierzącym choćby
    > i Putinowi bez naprawdę znaczącego sprawdzenia,

    Zrozumiałam. Dziękuję. Bóg zapłać :-)

    --
    animka

  • 4. Data: 2022-04-25 21:51:45
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> pisze:

    atrzymania-w-sledztwie-dotyczacym-ustawiania-przetar
    gow-na-zakup-sprzetu-medycznego

    > Zrozumiałam. Dziękuję. Bóg zapłać :-)

    Ja zawsze jestem gotów gratulować profesjonalnym na miarę ABW trzech lat
    aresztu (AFAIR) bez formalnego aktu oskarżenia [A]. Bez pedantycznego
    zwracania uwagi na detale takie "sukcesy na miarę potrzeb" będą się
    powtarzać za często.

    Jak dla dla mnie DOWÓD na poziom państwa prawa w RP3 nawet jak to się
    nie zdarza AFAIK już BARDZO często ale zdarza. Wysokie sądy ten areszt
    przyklepywały, takie niezawisłe od poczucia sprawiedliwości były.

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Mateusz_Piskorski

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2022-04-26 23:49:52
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2022-04-25 o 21:51, A. Filip pisze:

> [...]
    > nie zdarza AFAIK już BARDZO często ale zdarza. Wysokie sądy ten areszt
    > przyklepywały, takie niezawisłe od poczucia sprawiedliwości były.

    Taka to sprawiedliwość :-( Jak się ma"plecy" i szmal to można na
    wszystko "gwizdać".
    Ciekawa jestem kto się podzielił ze swoimi tymi 200 tysiącami. W
    budżecie sądów je zarejestrowano?

    --
    animka

  • 6. Data: 2022-04-27 14:33:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Apr 2022 21:51:45 +0200 (CEST), A. Filip wrote:

> [...]
    > aresztu (AFAIR) bez formalnego aktu oskarżenia [A]. Bez pedantycznego
    > zwracania uwagi na detale takie "sukcesy na miarę potrzeb" będą się

    No ale masz - ABW "zatrzymuje" co najwyzej na 48h.
    Areszt to juz sprawa prokuratora, który musi wniosek złożyc,
    i sądu, ktory decyzję wydaje.

    Uwierzyli ABW bez dowodów ?

    Zresztą sprawa chyba nie zamknieta, wiec dowody może sie jeszcze
    pokaża, ale teraz to juz tylko prokurator decyduje ...

    > Jak dla dla mnie DOWÓD na poziom państwa prawa w RP3 nawet jak to się
    > nie zdarza AFAIK już BARDZO często ale zdarza. Wysokie sądy ten areszt
    > przyklepywały, takie niezawisłe od poczucia sprawiedliwości były.

    Trzeba sie nazywać Czarniecki, Giertych, Kluska ...

    Jest jeszcze jedna kategoria - proces leci, oskarzony siedzi w
    areszcie, a sądowi sie nie spieszy - bedzie przedlużal po 3 miesiace.
    I tak przez pare lat.
    No ale moze sąd jest tu przekonany, ze wina jest prawie pewna, i
    wysoki wyrok się należy ...

    J.

  • 7. Data: 2022-04-27 18:18:41
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Zresztą sprawa chyba nie zamknieta, wiec dowody może sie jeszcze
    > pokaża, ale teraz to juz tylko prokurator decyduje ...

    Jak widać wierzyli/"wierzyli". Jak widać blidne ABW miało
    dowody/"dowody" tak silne i nadzwyczaj liczne że potrzeba było aż trzech
    lat by się prze nie przebić i przekuć je w akt oskarżenia. Takiej klasy
    pedantyczni profesjonaliści tam pracują, żadnego dowodu nie pominą.

> [...]
    > I tak przez pare lat.
    > No ale moze sąd jest tu przekonany, ze wina jest prawie pewna, i

    IMHO Wysokim sądom zegar tyka dopiero od złożenia formalnego aktu
    oskarżenia. Do tego momentu zegar tyka prokuraturze i policji/ABW/CBA/....
    Ja dla ciebie "powolność sądów" z trzymaniem w areszcie jest problemem
    to dorzuć swój świeży przykład z ostatnich kilkunastu lat.
    Ja osobiście w ostatnich kilkunastu latach byłem przekonany w paru
    głośniejszych sprawach że prokuratury "mogły ciułać" areszt pod wyrok
    skazujący Wysokiego Sądu przyklepujący uciułany areszt.
    Wysoki Sąd ma ochoczo deklarować że inny Wysoki Sąd dał dupy
    przyklepując za liczne wnioski o areszt?

    Ponieważ sprawa Piskorskiego miała być o szpiegostwo to:
    Czy do kurwy nędzy po to walczymy z Putinem, by mieć putinizmy u siebie?

    --
    A. Filip