  • 11. Data: 2019-07-02 16:41:27
    Temat: Re: Zakaz kopiowania dowodu os., paszportu i innych dokumentów
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.07.2019 o 08:00, Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze:

    Jest lepiej, ale boję się, że bank zamiast robić ksero zażąda go od
    klienta :-)

  • 12. Data: 2019-07-02 16:42:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 02.07.2019 o 11:04, J.F. pisze:
    > [...]

    >Ale odwzorowanie już tak.

    Tylko w jakim sensie

    >Ale musi konieczność wynikać z "odrębnego przepisu". Czyli
    >przykładowo
    >kserowanie dowodou w wypożyczalniach już odpada, chyba, że będzie
    >przepis.

    A kserokopie z powiekszeniem 125% juz bedzie mogl
    bank/wypozyczalnia/ochrona zrobic ?

    J.

  • 13. Data: 2019-07-02 16:46:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sonn" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2019-07-02 o 08:00, Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze:
    > 12 lipca wejdzie w zycie:
    > http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    190000053/O/D20190053.pdf

    > [...]
    > "
    >>
    >Zakaz wytwarzania W CELU ZBYCIA. Tym samym całe pierdolenie o zakazie
    >kserowania jest pozbawione jakiegokolwiek sensu.

    IMO - przechowuje w celu zbycia, a wytwarza to ogolnie.
    Bo inaczej byloby tez "zbywa w celu zbycia".

    >Poza tym z definicji repliki wyłączono kserokopie.

    Ale z tymi "odrebnymi przepisami" ...

    Poza tym gdzies tam pewnie bylo slowo wstepne do projektu, i mozna
    doczytac czy chodzilo o te "kolekcjonerskie dowody", czy kserowanie
    przy kazdej okazji.

    J.

  • 14. Data: 2019-07-02 17:07:48
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > W dniu 02.07.2019 o 08:00, Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze:
    >
    > Jest lepiej, ale boję się, że bank zamiast robić ksero zażąda go od
    > klienta :-)

    I jak pójdę skserować dowód to popełnię przestępstwo wytwarzając replikę
    dokumentu urzędowego. :)
    Idealna metoda na poprawę statystyk w Policji - ustawić się pod punktem
    ksero :)

    --
    Sonn

  • 15. Data: 2019-07-02 17:10:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >Jest lepiej, ale boję się, że bank zamiast robić ksero zażąda go od
    >klienta :-)

    "Tam stoi - zielony przycisk" :-)

    Tylko ... czy osoba bedzie mogla zrobi taka kserokopie, jesli nie
    bedzie to "na uzytek osoby" ? :-)

    J.

  • 16. Data: 2019-07-02 22:04:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 02.07.2019 o 17:10, J.F. pisze:

    > "Tam stoi - zielony przycisk" :-)
    > Tylko ... czy osoba bedzie mogla zrobi taka kserokopie, jesli nie bedzie
    > to "na uzytek osoby" ? :-)

    On to zrobi na swój użytek i da bankowi. Tu widzę lukę.

  • 17. Data: 2019-07-02 22:25:57
    Od: Sonn <x...@p...onet.pl>

    > On to zrobi na swój użytek i da bankowi. Tu widzę lukę.

    Jaką luke? Przecież to będzie zbycie. Nieodpłatne, ale zbycie :)

    --
    Sonn

  • 18. Data: 2019-07-03 00:59:16
    Od: n...@o...pl

    w <5d1b6cca$0$520$65785112@news.neostrada.pl>, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> napisał(-a):

    > Ale uciąłeś ważne: "... określonych na podstawie odrębnych przepisów".
    > Czyli musi być przepis, że wolno.

    To będą kserować w skali 50% :)

  • 19. Data: 2019-07-03 06:49:25
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Tue, 2 Jul 2019 07:27:03 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    [...]
    > Czyli wolno zrobić xero - bo jak będzie dobre, a dokument nie ma dodatkowych
    zabezpieczeń typu znak wodny, hologram itp. to spokojnie będzie "o cechach
    autentyczności" - osobie, dla której dokument został wydany.
    > Ew. zrobić do celów "urzędowych, służbowych lub zawodowych" - ale tylko takich
    "określonych na podstawie odrębnych przepisów" - czyli że jeśli ustawa pozwala
    bankowi, to mu wolno, ale jak nie ma takiego pozwolenia - to podpada pod
    "wytwarzanie" (a wg mnie chodzi tu o samo "wytwarzanie", a nie jedynie "wytwarzanie w
    celu zbycia") i pod karę.

    Bankowi dzisiaj wolno bo "przeciwdziała terroryzmowi" i "przeciwdziała
    praniu brudnych pieniędzy"

  • 20. Data: 2019-07-03 07:33:37
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Tue, 2 Jul 2019 16:41:27 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > W dniu 02.07.2019 o 08:00, Krzysztof kw1618 z Warszawy pisze:
    >
    > Jest lepiej, ale boję się, że bank zamiast robić ksero zażąda go od
    > klienta :-)

    A niech robi kto chce
    tylko niech na każdej kopi znajdzie się napis w stylu
    "znaku wodnego" czy "duszka" o treści:
    Kopia z dnia
    [DATA] [GODZINA] [MINUTA]
    dla [NAZWA] [BANKU]
    przyjęta przez [IMIĘ] [NAZWISKO]
    i jeszcze dodatkowo
    załącznik do [UMOWA] [NR]

    Bank dostaje do "łap" taki wydruk i może sobie go dalej skanować.
    Klientowi wydaje "kopię" jako potwierdzenie przyjęcia "kserokopii"
    o określonej typografii.
    Proste i skuteczne. I pozamiatane.

    Już jakieś 20 lat temu w pewnej firmie ubezpieczeniowej była taka
    praktyka, że wypełniało się druk A4 o tytule: "odpis dokumentu tożsamości".
    Wpisywane były odręcznie dane z DO, a pracownik potwierdzał: "za zgodność z
    oryginałem"
    Można?
    Można.

    Sytuacja w oddziale pewnego banku.
    Paniusia wykonuje kopię dokumentu...yyyyy... znaczy się
    "przeciwdziała terroryzmowi" i "praniu brudnych pieniędzy" ;).
    Ale, że nie było skanera to [uwaga] paniusia robi fotkę smartfonem,
    a na pytanie klienta co będzie jak zginie ten telefon
    [klient już nie pytał czy to firmowy czy nie... :|]
    to paniusia oświadcza, że skasuje to [sic] w obecności klienta.
    No i... faktycznie to robi...... :|
    Klient nie chciał już jej dobijać dalszymi pytaniami,
    bo to młode dziewczę było.

    --
    W momencie gdy robiła wydruk dla banku
    klient poprosił o kopię dla siebie.