  • 11. Data: 2021-09-21 09:06:15
    Temat: Re: Zakaz fotografowania dworców mostów i obiektów państwowych
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.09.2021 o 00:57, Michał Jankowski pisze:

    > A skąd wiesz, że się nie przechodzi przez autostradę?

    Bo widzę, ze to autostrada. Skąd mam wiedzieć, ze w jakimś niepozornym
    domku umieszczono "tajną" aparaturę?

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2021-09-21 09:34:10
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Bo widzę, ze to autostrada. Skąd mam wiedzieć, ze w jakimś niepozornym
    > domku umieszczono "tajną" aparaturę?

    Mówiliśmy o mostach, dworcach i lokomotywach. W PRL (i z rozpędu w
    latach 90.) każda wykryta próba sfotografowania kończyła się interwencją
    SOK/milicji, wizytą na dołku i karami. A żadnych tabliczek nie było.

    A mnie kilka lat temu dopadł o tutaj
    https://goo.gl/maps/3yYDHJGJt8ax93DT6 jakiś tajniak i zaczął się (nie
    przedstawiając i nie legitymując) dość agresywnie domagać, żebym nie
    fotografował "placówki dyplomatycznej". Nie zadzieram z silniejszymi od
    siebie, ale chyba nie miał żadnego prawa do niczego?

    MJ
    PS. Tak, wiem, że nie chodziło mu o budynek NIK.

  • 13. Data: 2021-09-21 23:21:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.09.2021 o 09:34, Michał Jankowski pisze:
    > Mówiliśmy o mostach, dworcach i lokomotywach. W PRL (i z rozpędu w
    > latach 90.) każda wykryta próba sfotografowania kończyła się interwencją
    > SOK/milicji, wizytą na dołku i karami. A żadnych tabliczek nie było.

    Tu masz rację, ale w końcu skończyło się okólnikiem, że te zakazy są
    nieaktualne i by zbastowali. Na grupie kolejowej ktoś publikował tego
    skan kilkanaście lat temu.

> [...]
    > fotografował "placówki dyplomatycznej". Nie zadzieram z silniejszymi od
    > siebie, ale chyba nie miał żadnego prawa do niczego?

    Nie miał. Od 1999 roku nie ma czegoś takiego. Po prostu uznano, że
    szpiedzy maja taką technologię, ze i tak fotkę zrobią, a tabliczki
    jeszcze to ułatwiają, bo wiadomo na co zwrócić uwagę.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2021-09-22 13:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Kiedyś, naście lat temu, to był dyżurny temat na pl.misc.kolej :-)
    > SOK, oraz niektórych kolejarze ganiali za ludźmi fotografującymi
    > pociągi. W końcu chyba nawet jakiś wysoko postawiony urzędnik
    > musiał ogłosić, ze wolno pociągi fotografować.
    >
    > Generalnie nie ma zakazu wieszania przekreślonych aparatów
    > fotograficznych, natomiast ów znak nic nie oznacza, a w
    > szczególności nie oznacza zakazu fotografowania.

    Temat jest do dziś.
    Jest nawet kanal na YT (audytobywatelski czy jakos tak) gdzie gość
    zrobił z tego główny temat.

    Idzie pod rozne miejsca (cielownie, jednostki wojskowe etc) i filmuje.
    I az sie w głowie nie misci ilu debili poajwia sie mowiac ze nie wolno
    mu tego robić.

    Ale co jest najciekawsze - czesto wzywaja na miejsce policje która to
    przyjezdza i m.in. legitymuje filmujacego.

    Dlaczego legitymuje?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 15. Data: 2021-09-22 14:11:16
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia 22 Sep 2021 11:59:55 GMT, Budzik napisał(a):

    > Ale co jest najciekawsze - czesto wzywaja na miejsce policje która to
    > przyjezdza i m.in. legitymuje filmujacego.
    >
    > Dlaczego legitymuje?

    Może być poszukiwany.
    W ostateczności powodem legitymowania jest legitymowanie.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2021-09-22 14:36:40
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Bo ci co nie wiedzieli nie przeszli.

    -----

  • 17. Data: 2021-09-22 17:25:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22.09.2021 o 13:59, Budzik pisze:
    > Ale co jest najciekawsze - czesto wzywaja na miejsce policje która to
    > przyjezdza i m.in. legitymuje filmujacego.
    >
    > Dlaczego legitymuje?

    Może jako świadka przekroczenia uprawnień przez ochronę :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2021-09-23 20:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Może jako świadka przekroczenia uprawnień przez ochronę :-)

    Nie, taki powód nigdy nie pojawił się jako powód.
    Jakies inne pomysły?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 18. Data: 2021-09-23 20:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Olin k...@a...w.stopce ...

    > Może być poszukiwany.
    > W ostateczności powodem legitymowania jest legitymowanie.

    Rozumiem ze to ironia?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 20. Data: 2021-09-23 20:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Nie miał. Od 1999 roku nie ma czegoś takiego. Po prostu uznano, że
    > szpiedzy maja taką technologię, ze i tak fotkę zrobią, a tabliczki
    > jeszcze to ułatwiają, bo wiadomo na co zwrócić uwagę.

    Ale sa geniusze którzy nadal tej jakze oczywistej wiedzy nie przyswoili
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik