  • 1. Data: 2002-04-29 22:58:05
    Temat: Zagubiony dowod osobisty.
    Od: "plonker" <p...@o...pl>

    Mam takie pytanie malutkie.

    Czy jesli zgubilem dowod osobisty lub jesli mi go ktos ukradl to
    czy ktokolwiek moglby sie nim posluzyc w taki sposob bym mogl
    miec przez to problemy? Np. wkleic zamiast mojego inne zdjecie i
    wziasc "na mnie" jakis kredyt w banku czy cos w tym stylu?

    pozdrowka

  • 2. Data: 2002-04-30 07:32:58
    Temat: Re: Zagubiony dowod osobisty.
    Od: Piotr Szkudlarek <P...@L...pl>

    No jasne - nie ogladales ,,07 zglos sie''?

  • 3. Data: 2002-04-30 07:57:19
    Od: "Luk" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "plonker" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miec przez to problemy? Np. wkleic zamiast mojego inne zdjecie i
    > wziasc "na mnie" jakis kredyt w banku czy cos w tym stylu?

    ...albo kupić komórkę na najdroższy abonamet i gadać przez nią 24 h/d.
    Najlepiej od razu zgłoś to na policję i w UM. A na policji jak Ci powiedzą
    że to nie do nich masz przyjść to się upieraj, aby jenak przyjęli twoje
    zgłoszenie. To Ci bardzo pomoże przy ewentualnych problemach, jakby ktoś
    korzystał z twojego dowodu.

    Lukasz Bittner
    b...@p...wp.pl

  • 4. Data: 2002-04-30 10:00:07
    Od: "Rusalka" <r...@i...pl>

    plonker napisał(a) w wiadomości: ...
    >Czy jesli zgubilem dowod osobisty lub jesli mi go ktos ukradl to
    >czy ktokolwiek moglby sie nim posluzyc w taki sposob bym mogl
    >miec przez to problemy?

    Owszem. Moja kolezanka ma takie problemy. Rok temu zgibila (ukradziono
    jej) dowod osobisty. Zglosila to na Policji (i cale szczescie). Teraz
    dostala wezwanie do zaplaty niesplaconego kredytu samochodowego, za
    samochod, ktory jakoby kupila. Musiala ponownie pojsc na Policje i
    zglosic, ze nie kupila tego samochodu, a ktos posluzyl sie skradzionym
    jej dowodem. Cale szczescie, ze wczesniej miala zgloszenie o kradziezy
    DO.
    --
    Rusalka
    r...@i...pl

  • 5. Data: 2002-04-30 10:26:01
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com>

> [...]
    > zglosic, ze nie kupila tego samochodu, a ktos posluzyl sie skradzionym
    > jej dowodem. Cale szczescie, ze wczesniej miala zgloszenie o kradziezy

    Mysle, ze nie jest az tak zle. Wezwanie do zaplaty kredytu moze w takim
    przypadku (moim zdaniem) smialo wyrzucic do kosza. Nikt jej nie moze zmusic
    do zaplacenia ani zlotowki bez wyroku sadowego. A ten na pewno jej tego nie
    nakaze, jesli potrafi wykazac, ze to nie ona podpisywala umowe o kredyt.
    Bank zostal oszukany przez zlodzieja, a nie przez nia - nie na niej ciazy
    wiec odpowiedzialnosc.

    Nie wiem jednak jak by to bylo, gdyby nie zglosila kradziezy dowodu. Wydaje
    mi sei, ze tez by z tego wyszla bez szwanku. Co Wy na to?

    Pozdrawiam,
    PN

  • 6. Data: 2002-04-30 11:18:23
    Od: "Rusalka" <r...@i...pl>

    Pawel Nowak <5...@p...com> napisał(a) w
    >Mysle, ze nie jest az tak zle. ...
    >Nie wiem jednak jak by to bylo, gdyby nie zglosila kradziezy dowodu.
    Wydaje
    >mi sei, ze tez by z tego wyszla bez szwanku. Co Wy na to?

    Dokladnie o to mi chodzilo. Miala dowod na to, ze skradziono jej
    dokumenty. Bylo to zgloszenie na Policji. To ja kryje i juz.
    A swoja droga, to calkiem niezly pomysl na przekrety. Zglaszasz kradziesz
    dokumentow, bierzesz kredyt i sie wymigujesz. Co Wy na to?

    --
    Rusalka
    r...@i...pl

  • 7. Data: 2002-04-30 11:34:21
    Od: "Luk" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Rusalka" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    > A swoja droga, to calkiem niezly pomysl na przekrety. Zglaszasz kradziesz
    > dokumentow, bierzesz kredyt i sie wymigujesz. Co Wy na to?

    To już jest temat na grupę pl.soc.bezprawie

    Lukasz Bittner
    b...@p...wp.pl

  • 8. Data: 2002-04-30 11:40:58
    Od: Piotr Szkudlarek <P...@L...pl>

    Albo napisz do Komendanta Glownego Policji odnosnik na http://www.wp.com.pl

  • 9. Data: 2002-04-30 12:22:43
    Temat: Odp: Zagubiony dowod osobisty.
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Użytkownik Luk <b...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aalveq$ftm$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik "Rusalka" <r...@i...pl> napisał w wiadomości

    Niby jak?
    Przeciez przewazaja umowy zawierana w formie pisemnej, a wiec trzeba sie
    podpisac prawda?
    To wystarcza do stwierdzenia strony, w prawie cywilnym dowód osobisty malo
    znaczy.
    Biegly wykaze autentycznosc podpisu i musisz placic kredyt.

    mateusz

  • 10. Data: 2002-04-30 12:25:38
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com>

    "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > znaczy.
    > Biegly wykaze autentycznosc podpisu i musisz placic kredyt.

    Dokladnie tak. W tym wszystkim chodzi o to, ze dowod osobisty tak naprawde
    niczego nie zmienia. Chodzi o to, czy osoba, ktora dana umowe podpisala (np.
    kupila telefo czy samochod) byla fizycznie panem X, ktorego nazwisko
    widnieje na umowie. A to akurat da sie bardzo latwo udowodnic.

    Tak wiec przekrety tego typu raczej nie wchodza w gre :(

    Pozdrawiam,
    PN