  • 1. Data: 2002-04-29 21:06:43
    Temat: pomówienie? zniesławienie?
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl>

    Proszę o wyjaśnienie czy (pomijając fakt czy warta skórka wyprawki)
    jeżeli pracodawca oddaje sprawę do prokuratury i podaje jako podejrzane
    niektórych pracowników, to dany pracownik po oczyszczeniu z zarzutów
    może podać pracodawcę do są du o pomówienie, zniesławienie albo
    cokolwiek innego?
    Mam nadzieję, że nie za bardzo zawikłałąm sprawę.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 2. Data: 2002-04-29 21:10:23
    Temat: Re: pomówienie? zniesławienie?
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > niektórych pracowników, to dany pracownik po oczyszczeniu z zarzutów
    > może podać pracodawcę do są du o pomówienie, zniesławienie albo

    Art. 234 kk

    Pzdr

  • 3. Data: 2002-04-30 10:50:23
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl>

    > Art. 234 kk

    Rany Julek - nie mam przy sobie kodeksu karnego, nie mam pojęcia gdzie w
    sieci leży i Twoja odpowiedź nic mi nie dała - trza było przynajmniej
    napisać:
    tak, Art. 234 kk
    albo
    nie, Art. 234 kk
    Prosze o wyjaśnienie nadal.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 4. Data: 2002-04-30 11:02:16
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl>

    > Art. 234 kk

    OK, znalazłam artykuł.

    Art. 234. Kto, przed organem powołanym do ścigania lub orzekania w
    sprawach o przestępstwo, wykroczenie lub przewinienie dyscyplinarne,
    fałszywie oskarża inną osobę o popełnienie przestępstwa, wykroczenia lub
    przewinienia dyscyplinarnego, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Czy wobec tego dobrze rozumiem - jeśli pracownik zostanie oczyszczony z
    zarzutów - czyli dokładnie nie będzie winny temu o co został podejrzany,
    może podać do sądu dyrekcję?
    Jeśli dobrze rozumuję, to wobec tego w jaki sposób należy to uczynić?
    Sprawa do prokuratury, na policję? Sąd karny? cywilny? W te klocki
    jestem cienka, a trochę mnie zabolało, więc rozważam wszelkie
    możliwości.
    Proszę o poważne potraktowanie tematu.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 5. Data: 2002-04-30 11:05:26
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl>

    Użytkownik "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> napisał w
    wiadomości news:aaltbi$lmp$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > Sprawa do prokuratury, na policję? Sąd karny? cywilny? W te klocki
    > jestem cienka, a trochę mnie zabolało, więc rozważam wszelkie

    Przepraszam, że nie wycięłam całości, ale kontekst by się zgubił.
    Ostatnie pytanko na teraz - czy we wniosku do prokuratury o popełnieniu
    przestępstwa, jeśli figurują jakieś nazwiska jako osób potencjalnie
    podejrzanych to czy to się łapie pod w/w artykuł 234?

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 6. Data: 2002-04-30 14:12:43
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > podejrzany,

    Ponieważ bez oficjalnego zawiadomienia prokuratura nie zrobi nic (mimo, że
    powinna) należy złożyć zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa (do prokuratury
    rejonowej).

> [...]
    > przestępstwa, jeśli figurują jakieś nazwiska jako osób potencjalnie
    > podejrzanych to czy to się łapie pod w/w artykuł 234?

    Zależy w jakim kontekście te nazwiska zostały wymienione.
    Jeśli autor zawiadomienia opisał np. stan faktyczny który w ocenie prokuratora
    nie jest spenalizowany w ustawie karnej, to pod art. 234 kk to nie podpada.
    Jeśli natomiast autor zawiadomienia przedstawił zmyśloną historyjkę - jak
    najbardziej art. 234 kk będzie tu miał zastosowanie (może też 238 kk).

    Pzdr

  • 7. Data: 2002-04-30 14:47:51
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl>

> [...]
    jak
    > najbardziej art. 234 kk będzie tu miał zastosowanie (może też 238 kk).

    OK - sytuacja taka - ktoś zamieścił ogłoszenie "erotyczne" i podał dane
    osobowe dyrektorki. Dyrekcja złożyła zawiadomienie o przestępstwie i w
    nim wymieniła nazwiska osób, które uważa za podejrzane o dokonanie tego
    czynu. Jeśli moje nazwisko znajduje się wśród tych nazwisk, to podpada
    czy nie pod 234?

    No i jeszcze jedno pytanie - co grozi osobie, która zamieściła to
    ogłoszenie jak zostanie jej to udowodnione? Jaki to artykuł?

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 8. Data: 2002-04-30 20:30:16
    Od: <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > nim wymieniła nazwiska osób, które uważa za podejrzane o dokonanie tego
    > czynu. Jeśli moje nazwisko znajduje się wśród tych nazwisk, to podpada

    Nie.
    Takie działanie pokrzywdzonego jest legalne.

    > No i jeszcze jedno pytanie - co grozi osobie, która zamieściła to
    > ogłoszenie jak zostanie jej to udowodnione? Jaki to artykuł?

    Art. 212 § 2 kk
    + ew. zadośćuczynienie na rzecz pokrzywdzonego.

    Pzdr

    Leszek
    Z zaproszeniem na http://forum.sow.pl

  • 9. Data: 2002-04-30 22:26:58
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie.
    > Takie działanie pokrzywdzonego jest legalne.

    > Art. 212 § 2 kk
    > + ew. zadośćuczynienie na rzecz pokrzywdzonego.

    ... dodać należy , że jest to tryb prywatno-procesowy ...
    czyli bez udziału prokuratora.