    From: "Pawel Nowak" <5...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zagubiony dowod osobisty.
    Date: Tue, 30 Apr 2002 12:26:01 +0200

    > Owszem. Moja kolezanka ma takie problemy. Rok temu zgibila (ukradziono
    > jej) dowod osobisty. Zglosila to na Policji (i cale szczescie). Teraz
    > dostala wezwanie do zaplaty niesplaconego kredytu samochodowego, za
    > samochod, ktory jakoby kupila. Musiala ponownie pojsc na Policje i
    > zglosic, ze nie kupila tego samochodu, a ktos posluzyl sie skradzionym
    > jej dowodem. Cale szczescie, ze wczesniej miala zgloszenie o kradziezy
    > DO.

    Mysle, ze nie jest az tak zle. Wezwanie do zaplaty kredytu moze w takim
    przypadku (moim zdaniem) smialo wyrzucic do kosza. Nikt jej nie moze zmusic
    do zaplacenia ani zlotowki bez wyroku sadowego. A ten na pewno jej tego nie
    nakaze, jesli potrafi wykazac, ze to nie ona podpisywala umowe o kredyt.
    Bank zostal oszukany przez zlodzieja, a nie przez nia - nie na niej ciazy
    wiec odpowiedzialnosc.

    Nie wiem jednak jak by to bylo, gdyby nie zglosila kradziezy dowodu. Wydaje
    mi sei, ze tez by z tego wyszla bez szwanku. Co Wy na to?

    Pozdrawiam,
    PN