  • 1. Data: 2002-04-29 20:26:27
    Temat: paragon a gwarancja
    Od: "Grucha" <g...@w...edu.pl>

    Witam
    Ostatnio coraz czesciej spotykam sie z sytuacja ze sprzedawca wreczajac mi
    jakis towar na pytanie o grarancje stwierdza ize zawarta jest w paragonie.
    Czy jest to zgodne z prawem ? Chodzi nawet o dosyć drogi towar (np. drzwi
    zewnetrzne wraz z montazem - 3 tys zl). Sprzedawca teoretycznie daje
    gwarancje na drzwi wraz z montazem, ale co gdy po jakims czasie okaze sie ze
    zostaly wadliwie zamontowane, zas na paragonie widnieje tylko cena drzwi ?

    Z gory dziekuje za odpowiedzi.

    Konrad

  • 2. Data: 2002-04-30 09:08:41
    Temat: Re: paragon a gwarancja
    Od: "Artist" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grucha" <g...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ze
    > zostaly wadliwie zamontowane, zas na paragonie widnieje tylko cena drzwi ?

    I dla mnie nie byłoby problemu, że gwarancja jest zawarta w paragonie, o ile
    z tej
    gwarancji można skorzystać.
    Problem jest wtedy, gdy dostajesz paragon z kasy fiskalnej np. kupując
    buty.
    I później jak chcesz to reklamować to przychodzisz z paragonem, jako
    dowodem zakupu i koniec.
    Tyle że powiedzmy gwarancja jest na rok, a paragony mają to do siebie, że
    po kilku miesiącach
    atrament wietrzeje.. i zostajesz z białym świstkiem papieru ;)
    Tak się załatwiłem w CCC.. kupując właśnie buty. ;)
    No i potem do kogo mieć pretensje ?

  • 3. Data: 2002-04-30 10:21:06
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com>

    "Grucha" <g...@w...edu.pl> wrote in message
> [...]
    ze
    > zostaly wadliwie zamontowane, zas na paragonie widnieje tylko cena drzwi ?

    Widac paragon zastepuje w tym przypadku dokument - gwarancje. Jest tam nie
    tylko cena, ale rowniez chyba i data zakupu? Sytuacja jest chyba dosc
    powszechna.

    A skoro juz jestesmy przy tym, to co sadzicie o przypadkach udzielana
    gwarancji, ale z zastrzezeniem, ze jest ona wazna TYLKO z dowodem zakupu
    (paragonem)?

    Ostatnio sie z czyms takim spotkalem. Oczywiscie dowiedzialem sie o tym
    dopiero jak przyszlo do naprawiania - wtedy zostalem uprzejmie
    poinformowany, ze naprawia mi sprzet za darmo dopiero jak wraz z karta
    gwarancyjna dostarcze im paragon! Na szczescie go nie wyrzucilem. Mimo
    wszystko uwazam to za niezla chamowe - bo nie wiem czemu innemu mialo by to
    sluzyc; mam podbita gwarancje, ktora jest jednak nie wazna jesli zgubilem
    paragon!!! Paranoja!

    Pozdrawiam,
    PN

  • 4. Data: 2002-05-01 06:07:24
    Od: "Grucha" <g...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Pawel Nowak" <5...@p...com> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Widac paragon zastepuje w tym przypadku dokument - gwarancje. Jest tam nie
    > tylko cena, ale rowniez chyba i data zakupu? Sytuacja jest chyba dosc

    [ ciach ]

    Dzieki za odpowiedzi, ale mi chodzilo o ty czy oferowanie gwarancji "na
    paragonie" jest zgodne z prawem, lub czy moge np zazadac warunkow gwarancji
    (na jakims innym dokumencie) ?

    Pozdrawiam - Grucha

  • 5. Data: 2002-05-01 22:24:13
    Od: <v...@p...onet.pl>

    > Dzieki za odpowiedzi, ale mi chodzilo o ty czy oferowanie gwarancji "na
    > paragonie" jest zgodne z prawem, lub czy moge np zazadac  warunkow gwarancji
    > (na jakims innym dokumencie) ?

    nie wiem, ale sam paragon zawsze daje tobie prawo do skorzystania z rekojmi (z
    tym ze gwaranacja moze byc np na lat 5, a rekojmia to 12 mcy), ktora jest z
    reguly korzystniejsza od gwarancji (zadanie wymiany rzeczy na nowa..)

  • 6. Data: 2002-05-02 11:35:31
    Od: "Miroo \(usun USUNTO z adresu!\)" <U...@p...fm>

> [...]
    > sluzyc; mam podbita gwarancje, ktora jest jednak nie wazna jesli zgubilem

    Coś tu jest nie tak... Powiedzmy, że kupię komuś prezent
    i mam mu go dać z paragonem??? Co za bzdura!
    Gwarancja jest od producenta i nie powinna mieć nic
    wspólnego z paragonem. Sklep na gwarancji przybija swoją
    pieczątkę, wpisuje datę zakupu i na tej podstawie staje się
    pośrednikiem między nabywcą a gwarantem.

    Ostatnio zauważyłem, że rzeczywiście zszywają mi w sklepie
    gwarancję z paragonem. Po co im paragon?

    Zdarzyło mi się reklamować buty "na paragon", ale przecież
    nikt do takiego towaru nie będzie wypisywał karty gwarancyjnej..

    A jak to jest wg prawa?... nie wiem.

    Pozdrawiam ... Miroo

  • 7. Data: 2002-05-02 13:24:51
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com>

> [...]
    > pośrednikiem między nabywcą a gwarantem.
    >
    > Ostatnio zauważyłem, że rzeczywiście zszywają mi w sklepie
    > gwarancję z paragonem. Po co im paragon?

    Moja teoria na ten temat jest taka, ze po prostu licza na to, ze nieswiadomy
    niczego jegomosc zgubi paragon i wtedy nie beda mu musieli naprawiac. No
    coz... Polska.

    A ze stosuje sie takie praktyki, to jest pewne na 100%. Radio samochodowe
    Daewoo (czy jak to sie pisze?). Co ciekawe (pan w serwisie sie na to
    powolywal) jeden z punktow "warunkow gwarancji" mowi, ze wazna jest ona
    "tylko z dowodem zakupu".

    Inna sprawa to, czy jest to (takie praktyki) zgodne z prawem?
    Pomoze nam ktos rozstrzygnac dylemat?

    Pozdrawiam,
    PN

  • 8. Data: 2002-05-02 13:44:34
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > "tylko z dowodem zakupu".
    >
    > Inna sprawa to, czy jest to (takie praktyki) zgodne z prawem?

    Gwarancja jest wolna wola producenta i bonusem z jego strony. I moze byc tam
    dowolny warunek niesprzeczny z "zasadami wspolzycia spolecznego".
    A warunek posiadani dowodu zakupu jest sensowny - inaczej sklep+kupujacy
    moglby latwo robic producenta w balona.
    A gwarancje zszywaja z paragonem, abys tego nie zgubil.

    --
    Jacek

  • 9. Data: 2002-05-02 15:28:03
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 May 2002, Miroo (usun USUNTO z adresu!) wrote:
    [...]
    >+ Coś tu jest nie tak... Powiedzmy, że kupię komuś prezent
    >+ i mam mu go dać z paragonem??? Co za bzdura!

    Głupio wygląda... Poproś o paragon bez kwoty ;) !

    >+ Gwarancja jest od producenta

    W kwestii formalnej: nieprawda. Gwarancję moze wystawić
    ktokolwiek, kto uzna że opłaci mu się zachęcić klienta.
    Może to być dystrybutor, może być sklep.

    >+ Sklep na gwarancji przybija swoją
    >+ pieczątkę, wpisuje datę zakupu i na tej podstawie staje się
    >+ pośrednikiem między nabywcą a gwarantem.

    ...dobrowonym...(wykład w poście Jacka)

    >+ Ostatnio zauważyłem, że rzeczywiście zszywają mi w sklepie
    >+ gwarancję z paragonem. Po co im paragon?

    Żeby nie służyć za ofiarę wszyskim innym sklepom, sprzedającym
    towar tego samego producenta, IMO.

    [...]
    >+ A jak to jest wg prawa?... nie wiem.

    Bardzo dobrze (się ma) :]

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-05-02 22:54:56
    Od: "Hubert Kowalski" <h...@i...pl>

    > Tyle że powiedzmy gwarancja jest na rok, a paragony mają to do siebie, że
    > po kilku miesiącach
    > atrament wietrzeje.. i zostajesz z białym świstkiem papieru ;)

    Hmm, dziwne, bo wymogi fiskalne mowia, ze paragony fiskalne _powinny_ byc
    czytelne przez conajmniej 5 lat.
    Chyba ze przechowujesz je w ekstremalnych warunkach ;-).

    Pozdr.

    Hubert