    From: b...@b...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Żądanie od lokatora
    Date: 8 May 2005 19:32:38 +0200

    Jestem lokatorem kwaterunkowym - i wkrótce zostanę zmuszony do zaskarżenia dużej
    podwyżki czynszu - jaką niebawem otrzymam - w związku z uwolnieniem czynszów
    przez Trybunał Konstytucyjny.

    Wstępem do zaskarżenia jest pisemne żądania, aby właściciel podał przyczynę
    podwyżki oraz przedstawił kalkulację. Potem te dokumenty składa się w sądzie
    razem z pozwem.

    O tym "żądaniu " mówi o artykuł 8a, ustęp 4, ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o
    ochronie praw lokatorów... :
    "Podwyżka, w wyniku której wysokość czynszu albo innych opłat za używanie lokalu
    przekroczy w skali roku 3% wartości odtworzeniowej lokalu, może nastąpić tylko w
    uzasadnionych przypadkach. Na pisemne żądanie lokatora właściciel w terminie 7
    dni przedstawi na piśmie przyczynę podwyżki i jej kalkulację."

    Napisałem już to żądanie - i mam pytanie czy to może tak brzmieć - oczywiście
    dane osobowe są zamarkowane:

    Wąchock, dnia 11.05.2005 r.

    Jan Lokator
    ul. Czynszowa 5/2
    30-000 Wąchock

    do

    Jan Kamienicznik
    ul. Trybunału Konstytucyjnego 19
    30-100 Wąchock

    PODANIE

    W oparciu o art. 8a ust. 4 USTAWY z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw
    lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz.U. z
    2005 r., Nr 31 poz. 266) proszę o przedstawienie na piśmie przyczyny podwyżki
    czynszu i jej kalkulację, w terminie do 7 dni.

    Jan Lokator

    Czy dobrze napisałem? Czy jeżeli w ustawie jest to nazwa "żądaniem" to
    powinienem też to tak nazwać "żądanie" - staram się unikać ostrych sformułowań -
    tylko sięgać po instrumenty, jakie daje mi prawo.

    bajczor