  • 31. Data: 2003-07-02 10:16:52
    Temat: Re: Zadam przywrocenia kary smierci
    Od: "pbas" <p...@p...onet.pl>

    > Maly problem, wielu wieznioch chce pracowac, ale nie ma co robic, nikt
    > nie daje im pracy. Na wolnosci ciezko zdobyc prace, nie zapominaj jakie
    > jest bezrobocie.

    Ja wiem, ze sa wiezniowie "zli" i wiezniowie "dobrzy". Wiem, ze moge zrobic
    glupi wypadek drogowy i wyladowac w kosekwencji w wiezieniu. I na pewno cala
    nadbudowa biurokratyczna w wieziennictwie powinna cos z tym zrobic, aby
    takim ludziom pomoc przetrwac, aby wychodzac po odsiadce nie byli
    zdziczalymi ludzmi. Powinno sie im zalatwic prace ktore np nie kalkuluje sie
    robic w "normalnych" warunkach. Wielu pewnie jakies rekodzielo te by
    zainteresowalo. Pomyslow znalazlo by sie pewnie na peczki tylko sama gora
    wieziennictwa musi to zakumac. Ale jesli chodzi o recydywistow ktorzy maja
    po kilka wyrokow za pobicia itp i tacy jeszcze marudza ze nie beda za 1,5 /h
    pracowac to sorry - kromka na dzien i juz.

    Pozdrawiam

    Piotr

    --
    GG#36692 p...@p...onet.pl www.pbas.republika.pl

  • 32. Data: 2003-07-02 10:52:02
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > po kilka wyrokow za pobicia itp i tacy jeszcze marudza ze nie beda za 1,5 /h
    > pracowac to sorry - kromka na dzien i juz.

    Rzeczywiście jest może jakiś znikomy procent ludzi niewinnych, którzy siedzą.
    Chyba trzeba się z tym liczyć. Ale uwierzcie, że trzeba mieć sporego pecha,
    aby trafić do więzienia. Za wypadek drogowy raczej to się nie zdarzy,chyba że
    przy szcególnych okolicznościach: po pijaku i ktoś ginie, a sprawca ma już coś
    na sumieniu. Najczęściej dają jednak zawiasy.
    W pełni zgadzam sie z Tobą, że więźniów można podzielić na 2 grupy. I
    rzeczywiście najgorszy jest dla nich powrót na wolność, w tym znaczeniu, że
    muszą trafić na odpowiednie warunki żeby żyć właściwie. Ale jak szukać pracy z
    brudnymi papierami? Więc z tej bezsilności znów wracają do kradzieży itd.
    Jutro właśnie wybieram się do załadu karnego dla recydywistów.Dam znać o
    wrażeniach.

    Pozdrawiam Aga

  • 33. Data: 2003-07-02 15:05:52
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik pbas napisał:
    > Kazda Twoja wypowiedz zalatuje sarkazmem do przedmowcy.
    > Zaczales dopiekac Ewci a potem juz po sznurku, kazdemu.
    > Jestes szczesliwy, ze jak domniemam ciezko pracujac odprowadzasz
    > podatki m.in. na tych co patrza tylko jak Cie okrasc ?

    Szczęśliwy to nie jestem. Ale życie to nie je bajka, nie samo jedzenie
    czekolady, niesie także obowiązki.

    Odseparowanie przestępcy w sposób godny i godziwy jest warunkiem
    do tego by nie stał się zwyrodnialcem. Oczywiście - niektórzy i tak się
    nimi staną, ale od warunków osadzenia zależy czy tylko nieliczni, wyjątki,
    czy też znaczna ich rzesza.
    Dziwię się, że tego nie rozumiesz.
    Od warunków zależy też czy przestępcom będzie obojętne czy zabiją
    czy tylko okradną.

    > A moze domniemuje niewlasciwie ? Siedziales w wiezieniu bedac
    > niewinnym ?

    W więzieniu nie - w areszcie tak. I tak za komuny jak i teraz widzę
    przerażające mnie osobiście rzeczy - nieszanowanie godności osadzonych.
    Dlaczego przerażające, że tylko napędza to przestępczość i brak szacunku
    do prawa, bo skoro Ci co mają je szanować najbardziej z niego drwią to
    jaki dają przykład?

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 34. Data: 2003-07-02 15:30:04
    Od: "pbas" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy też znaczna ich rzesza.
    > Dziwię się, że tego nie rozumiesz.
    > Od warunków zależy też czy przestępcom będzie obojętne czy zabiją

    Jest tez inna metoda. Jesli kara jest na tyle surowa ze odstrasza, to
    potencjalny przestepca zastanowi sie czy warto. Jesli rzucisz okiem w
    historie - tak z 2 tysiace lat wstecz - to zobacz co sie dzieje. Tzw
    humanitaryzm z czasem wzrasta a prawa obywateli maleja. Jakby w starozytnym
    Egipcie ukradl zlodziej cos to by mu lapki obcieli, a dzisiaj najpierw
    kwalifikuje sie czyn pod wykroczenie lub przestepstwo i mierzy sie jakas
    nienormalna miara tzw "szkodliwosc spoleczna". Absurd. Co sedzia moze
    wiedziec o tym jaka wartosc dla poszkodowanego mial np zegarek wartosci
    materialnej 5 zl ? Moze to pamiatka po kims bliskim ? Jesli ktos wystepuje
    przeciw prawu powinien byc SUROWO karany. I jesli wiedza o tym, ze kara jest
    nieunikniona i SUROWA byla by powszecha, to poziom przestepstw tez bylby
    nizszy. Nikt nie obawial by sie wieczorem przejsc przez centrum miasta, bo
    jakas grypka wyrostkow stoi i patrzy komu przywalic i kogo okrasc. Gdyby
    wiedzieli ze za jakiekolwiek zachowanie sugerujace ich zamiary moga dostac
    areszt i wycisk to by sie zastanowili najpierw. A jesli by wybrali jednak
    taka droge to ich sprawa. Wybrali - niech cierpia. A nie ze my sie teraz
    litujemy nad biednymi bandziorami ktorzy dali komus po buzi.

> [...]
    > Dlaczego przerażające, że tylko napędza to przestępczość i brak szacunku
    > do prawa, bo skoro Ci co mają je szanować najbardziej z niego drwią to

    Zgadzam sie, ze i policjanci przeginaja. I na pewno nie jeden z nich
    powinien posiedziec i dostac wycisk. Selekcja do tej sluzby nie jest
    najlepsza i trafiaja tam dewiaci z syndromem wladzy. Z drugiej zas strony,
    jesli policjant wie, ze zlapanego np kieszonkowca sad uwolni bo mala
    szkodliwosc czynu albo szalikowca wogole uniewinnia bo on tylko biegl i nie
    mozna mu udowodnic ze chwile wczesniej dokopal z kolegami komus, to jestem
    za tym aby taki gowniarz dostal pala po dupie. Przynajmniej tyle.

    Piotr

    --
    GG#36692 p...@p...onet.pl www.pbas.republika.pl

  • 35. Data: 2003-07-02 16:02:07
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik a...@p...onet.pl napisał:
    [..]
    > przy szcególnych okolicznościach: po pijaku i ktoś ginie, a sprawca ma już coś
    > na sumieniu. Najczęściej dają jednak zawiasy.

    W jakim kraju dostajesz zawiasy jak ktoś ginie? Bo nie w Polsce.
    Popatrz na ostatni wyrok dla kierowcy co zrobił karambol - 8 lat.

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 36. Data: 2003-07-02 16:15:50
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik pbas napisał:
    > Jest tez inna metoda. Jesli kara jest na tyle surowa ze odstrasza, to

    Nie obraź się, ale tak to właśnie jest jak się rozmawiam z dyletantem.
    Już dawno udowodniono, że ani wysokość ani surowość kary nie odstrasza,
    lecz jedynie jej nieuniknioność.

    Co do "zobacz co się dzieje" to widzę co się dzieje. W krajach gdzie
    się nie szanuje przestępców jako ludzi oni nie szanują zdrowia i życia
    innych ludzi. Tam gdzie traktuje się ich z godnością przynależną każdemu
    człowiekowi i oni szanują wartość ludzkiego życia.

    > Zgadzam sie, ze i policjanci przeginaja. I na pewno nie jeden z nich
    > powinien posiedziec i dostac wycisk.

    Nie wiem co Ty masz za zapędy z tym dawaniem wycisków, w kość itp. znęcaniem
    się nad innymi. Po kiego? Wierz mi, że pozbawienie wolności jest już
    wystarczająco dolegliwą karą. Oczywiście powinno jeszcze dbać się o naprawienie
    szkody.

    [..]
    > mozna mu udowodnic ze chwile wczesniej dokopal z kolegami komus, to jestem
    > za tym aby taki gowniarz dostal pala po dupie. Przynajmniej tyle.

    Już to kiedyś pisałem teraz powtórzę - od wymierzania sprawiedliwości są sądy,
    a nie policja. A przyzwolenie na jakiekolwiek bicie przez policjantów na
    zasadzie "przynajmniej tyle" to prosta droga do kolejnego zabitego bogu ducha
    winnego przechodnia. Jest prosta zasada - jak się pozwala policji pałować w ten
    sposób to się pozwala zabijać. Bo nie ma siły by ktoś kiedyś nie zginął co w
    Polsce powinno być dla wszystkich oczywiste :(

    I dlatego ciekaw jestem czy jakby policjant na śmierć spałował Twoją córkę to
    też byś był tak za "przynajmniej tyle" ?

    Arek

    --
    http://www.elita.pl/hipnoza

  • 37. Data: 2003-07-02 16:48:41
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > W jakim kraju dostajesz zawiasy jak ktoś ginie? Bo nie w Polsce.
    > Popatrz na ostatni wyrok dla kierowcy co zrobił karambol  - 8 lat.

    Chba nie przeczytałeś dokładnie. Właśnie napisałam, że okoliczność, gdy ktoś
    ginie w wypadku, a przy tym sprawca był w stanie nietrzeźwości (już ponad 0,5
    promila), czy np. nie ma czystej karty karnej, przemawia za tym żeby orzec
    karę pozbawienia wolnści bez zawiasów. Wydając wyrok zwraca się także uwagę na
    skutki czynu, ofiarę itd. Jest różnica między wjechaniem w grupkę dzieci i
    spowodowaniu śmierci kilkoro z nich, a potrąceniu ze skutkiem śmiertelnym
    pijanego człowieka, który nagle wtargnął nam przed koła.
    Poza tym karambol jest kwalifikowany z innego artykułu. Nie jest to wypadek,
    ale katastrofa-wyższe kary.
    Jasne, że coś takiego też może się nam przytrafić.

  • 38. Data: 2003-07-02 20:45:18
    Od: Grzegorz Mejlun <g...@p...ze.spamem.plusnet.pl>

    On Wed, 02 Jul 2003 18:15:50 +0200, Arek wrote:

    > Nie obraź się, ale tak to właśnie jest jak się rozmawiam z dyletantem.
    > Już dawno udowodniono, że ani wysokość ani surowość kary nie odstrasza,
    > lecz jedynie jej nieuniknioność.
    Byc moze masz racje. Nam jako tako nie chodzi o SUROWOSC kary. Chodzi o to,
    zebysmy NIE PLACILI za sanatorium kolesi; 4 sciany, kibel, umywalka,
    najtansze jedzenie (woda + chleb + ser lub mieso w niedziele), podstawowe
    warunki higieniczne. Wtedy bede usatysfaksjonowany, ze ci co siedza, nie
    maja luksusow i ja nie place za ich racuszki tudziez piersi z kurczaka w
    winnym sosie. Na to trzeba zapracowac - tak jak uczciwi ludzie.
    Recydywa - total przejebane - 4 sciany + kibel + umywalka + chleb (woda
    jest w umywalce). W koncu to nie tylko izolacja - to takze KARA.

    Jesli masz jakies "doswiadczenia" z osadzeniem, to po prostu napisz, a nie
    traktuj wszystkich jak "ingorantow" i "dylatantow". Jesli masz emocjonalny
    stosunek do sprawy, to napisz - nie obrazaj ludzi. Nie masz gwarancji, ze
    to ZAWSZE TY masz RACJE.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 39. Data: 2003-07-02 20:50:24
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "pbas" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jesli nie ma skad wziac pieniedzy na dzieci a sa pieniadze na
    bandziorow
    > w wiezieniach to nalezy na to patrzec i przyklaskiwac ? Absurd. Zabrac
    > bandziorom - maja dwie rece to niech sobie zapracuja na zarcie.

    .....Nadal mówimy o kwestii kary śmierci? Bo jeśli tak, to wytłumacz mi, jak
    trup będzie w stane pracować? A jeśli nie - to chyba gdzieś ci się pop*.*
    wątki...

    > O czym Wy wogole mowicie ?

    A o czym ty mówisz? Bo chyba coś ci się w tzw. międzyczasie wątek pomylił -
    ten jest o 'karaniu' przy pomacy pokazowych egzekucji...

    [ciach]

    > Dla mnie sprawa jest prosta: jest recydywista to w
    > czape i juz.

    OK. Idź i strzelaj - skoro lubisz.

    > A nie utrzymywac gnoja przez cale zycie w pierdlu tylko po to
    > ze nawet jak dostanie 25 lat to po wyjsciu znow kogos zabije.

    A co teraz? Wróżką zostałeś?

    > Jesli takie rozumowanie przeszkadza przeciwnikom kary smierci,
    > to niech sami wymysla sposob ktory to rozwiaze inaczej.

    Chwilunia - to ty domagasz się radykalnej zmiany twierdząc, że obecny system
    jest kompletnie do luftu.

    > Jasne, ze ktos moze do pierdla trafic przypadkiem itd itp,
    > dlatego najpierw komunisci i recydywisci - na drzewa
    > zadyndac, aby dac przyklad ewentualnym nastepcom.

    Naturalnie zdajesz sobie sprawę, jaki będzie od tego smród?

    Ech... Pojedź sobie do jakiegoś radykalnie islamskiego kraju - tam właśnie
    jest ten tak lubiany przez ciebie system masakrowania przestępców -
    obicnanie rąk, obcinanie nosa, publiczne kamienowanie... I będziesz tam
    hepi.

    > I masz racje - ku uciesze gawiedzi - niech maja chociaz
    > tyle z tego, ze wiedza iz jest jakas sprawiedliwosc.

    Nie każdy jest takim degeneratem psychicznym, żeby czerpać z pokazowej kaźni
    satysfakcję - to, że tobie się to podoba, nie oznacza, że będzie się podobać
    wszystkim.

    > I nie jest to tania demagogia gdybaniowa. Wystarczy zobaczyc
    > na statystyki przestepczosci.

    No i co tam widzisz w tych statystykach na temat dyndania na gałęziach? A
    może jeszcze jakieś różowe słonie widzisz?

    [ciach]

    > Glupoty opowiadasz. Nie pij osobiscie do mnie. Rownie dobrze ja moge
    > stwierdzic, ze skoro przeciwnicy kary smierci sa za tym aby mordercy,
    > gwalciciele i innej masci bandziory mialy sie lepiej od dzieci w domach
    > dziecka,

    A kto jest za taką sytuacją? Czyżbyś twierdził, że każdy przeciwnik kary
    śmierci domaga się lepszych warunków życiowych dla przestępców - w
    porównaniu z dziećmi z domu dziecka?

    Hmmm... To już chyba podpada pod naruszenie dóbr osobistych (pomówienie czy
    inne oszczerstwo).

    Więc może się zastanów, zanim znowu jakąś taką bzdurę zabełkoczesz?

  • 40. Data: 2003-07-02 21:33:05
    Od: Grzegorz Mejlun <g...@p...ze.spamem.plusnet.pl>

    On Wed, 2 Jul 2003 22:50:24 +0200, Andrzej Lawa wrote:

    > .....Nadal mówimy o kwestii kary śmierci? Bo jeśli tak, to wytłumacz mi, jak
    > trup będzie w stane pracować? A jeśli nie - to chyba gdzieś ci się pop*.*
    > wątki...
    Na trupa nie trzeba pracowac, na kolesia "w sanatorium" za nasze pieniadze
    owszem. Jesli nie bedzie roznicy, pomiedzy utrupieniem zatwardzialego
    kryminalisty, a utrzymaniem go w kiciu przez kilkanascie lat - wszystko mi
    jedno.

    > OK. Idź i strzelaj - skoro lubisz.
    Jesli sad wskaze _bez_watpienia_, ze to zabojca - bez uszczerbku na zdrowiu
    psychicznym potrafilbym wyeliminowac go z naszego spoleczenstwa (czyt.
    pociagnac za spust).

    > A co teraz? Wróżką zostałeś?
    Moze niekoniecznie zabije, ale na pewno na ucziwa prace nie ma dobrych
    widokow (sorry, taka rzeczywistosc, ze zamiast bylych wiezniow zatrudnia
    uczciwych). Wobec tego wiele mozliwosci nie ma. Statystyka to pewnie
    potwierdza (choc tego nie jestem pewny).

    > Chwilunia - to ty domagasz się radykalnej zmiany twierdząc, że obecny system
    > jest kompletnie do luftu.
    Obecny system jest w znacznej mierze do luftu. Znam sytuacje, gdy klawisz z
    wiezniem wymieniali sie gierkami do kompa (pirackimi oczywiscie) ;-)

    > Nie każdy jest takim degeneratem psychicznym, żeby czerpać z pokazowej kaźni
    > satysfakcję - to, że tobie się to podoba, nie oznacza, że będzie się podobać
    > wszystkim.
    A niektorzy (nie bedac degeneratami) mieli by satysfakcje. Rozumiem, ze w
    cywilizowanym kraju nie wypada, ale czy do twojej wyobrazni dociera lepiej
    UCIECIE REKI za kradziez, czy 2 lata w zawieszeniu? Tudziez 25 lat
    umiarkowanie luksusowego sanatorium vs UWALENIE GLOWKI? Do mnie to
    przemawia - jesli do kogos nie, to nie dopasowal sie do regul spoleczenstwa
    (i powinien zostac wykluczony).

    > No i co tam widzisz w tych statystykach na temat dyndania na gałęziach? A
    > może jeszcze jakieś różowe słonie widzisz?
    A moze konkretniej? Konkretniej Drodzy Panstwo - bez niepotrzebnej ironii.

    > A kto jest za taką sytuacją? Czyżbyś twierdził, że każdy przeciwnik kary
    > śmierci domaga się lepszych warunków życiowych dla przestępców - w
    > porównaniu z dziećmi z domu dziecka?
    Pieniedzy nie mamy w budzecie nieskonczonosc. Wobec tego nalezy wybrac czy
    niewinne dzieci maja miec chujowo, czy winni przestepcy maja miec
    codziennie pyszne obiadki.

    > Więc może się zastanów, zanim znowu jakąś taką bzdurę zabełkoczesz?
    To znowu zamiast dyskusji wyglada na obelge.

    Pozdrawiam
    Grzegorz