eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy IPN sugeruje że więzienie-katownia CIA/USA w Starych Kiejkutach było zbrodnią przeciw ludzkości? [prawne konsekwencje]

  • 1. Data: 2016-12-14 14:33:49
    Temat: Czy IPN sugeruje że więzienie-katownia CIA/USA w Starych Kiejkutach było zbrodnią przeciw ludzkości? [prawne konsekwencje]
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-byly-komendant
    -milicji-obywatelskiej-w-chelmie-oskarzony-o-p,nId,2
    321930
> [...]
    > pozbawił on wolności 68 osób [...]
    > IPN uznał czyny oskarżonego za zbrodnię komunistyczną, stanowiąca
    > jednocześnie zbrodnię przeciwko ludzkości, z tego wywodzi, że nie
    > uległy one przedawnieniu. [...]
    > Sąd "nie dopatrzył się cech w zachowaniu oskarżonego, które mogłyby
    > świadczyć o tym, że popełnił on zbrodnię przeciwko ludzkości, albowiem
    > działał na podstawie rozporządzeń wydanych przez ówczesne najwyższe
    > władze państwowe" - wyjaśniał wtedy rzecznik prasowy Sądu Okręgowego w
    > Szczecinie Michał Tomala.
    > IPN zapowiedział wniesienie kasacji od tego orzeczenia do Sądu

    *KIEDY* więzienie-katownia CIA/USA w Starych Kiejkutach zostanie uznane
    za zbrodnie przeciw ludzkości nie podlegającą przedawnieniu?
    Jak rozumiem pozbawienie wolności "gości CIA/USA" na terenie RP3 było
    bezprawne w świetle obowiązującego prawa RP3.

    A (tak) zacytowane uzasadnienie sadu "bo na rozkaz" też jest
    "interesujące" i mam nadzieje że "zniesławiające sąd".

    --
    A. Filip
    Jak na świętego Antoniego chmurki, to z ziemniakami na górki.

  • 2. Data: 2016-12-14 16:03:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-12-16 o 14:33, A. Filip pisze:

    > *KIEDY* więzienie-katownia CIA/USA w Starych Kiejkutach zostanie uznane
    > za zbrodnie przeciw ludzkości nie podlegającą przedawnieniu?

    Nigdy, albowiem nie była "przeciw narodowi polskiemu", jak również
    trudno ją będzie przypisać komunistom.

    > Jak rozumiem pozbawienie wolności "gości CIA/USA" na terenie RP3 było
    > bezprawne w świetle obowiązującego prawa RP3.

    Oni nie byli pozbawieni wolności, a jedynie wypoczywali nad jeziorem.

  • 3. Data: 2016-12-14 16:27:27
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Nigdy, albowiem nie była "przeciw narodowi polskiemu", jak również
    > trudno ją będzie przypisać komunistom.

    Zbrodnia wojenna - to co robi wróg ale nie my ;-)
    IPN (podobny do obecnego) tego nie zrobi.

    > Oni nie byli pozbawieni wolności, a jedynie wypoczywali nad jeziorem.

    A takie podtapianie to były ćwiczenia oddechowe w ramach aktywnego wypoczynku? :-)

    --
    A. Filip
    Gdzie ci dużo obiecują, małą torbę przynieś. (Przysłowie serbskie)

  • 4. Data: 2016-12-14 20:57:19
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/14/2016 9:27 AM, A. Filip wrote:

    > Zbrodnia wojenna - to co robi wróg ale nie my ;-)
    > IPN (podobny do obecnego) tego nie zrobi.

    > A takie podtapianie to były ćwiczenia oddechowe w ramach aktywnego wypoczynku? :-)

    zajęcia z nurkowania.

  • 5. Data: 2016-12-17 21:41:44
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    I kaloryfery w sypialniach były.