  • 31. Data: 2016-12-22 18:48:39
    Temat: Re: Za szyfrowanie danych - kazamaty. Wkrótce...
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Szły osobne pary przewodów po osobnych łączówkach, a schematy szafek (jeśli były
    wspólne) mieli tylko upoważnieni SB-cy.
    Być może (a zapewne) omijały też tzw. "pokoje eksterytorialne" (wydzielone
    niedostepne dla pracowników central a dostepne dla SB pomieszczenia w centralach
    telefonicznych, przez które przechodziły wszystkie pary przewodów w danej centrali).
    BTW dzisiaj podobnie jest.

    -----

  • 32. Data: 2016-12-22 21:00:47
    Od: the_foe <t...@c...pl>

    > Napisanie relatywnie protego programu szyfrującego tekst, którego w
    > realnym czasie złamać nie sposób, to problem na poziomie programisty z
    > technikum.

    jeżeli klucz jest jednorazowy i co najmniej równy wielkością do
    materiału szyfrowanego, nie ma matematycznej mozliwosci złamania go.

    --
    @foe_pl

  • 33. Data: 2016-12-23 00:57:45
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-12-22 o 16:21, J.F. pisze:

    > Czy z wydzielonej sieci telefonicznej ("rządowka") ?

    Nie do końca. Centrala była w stolicy i nie było wydzielonych kabelków
    międzymiastowych. Więc wydzielenie całej lini było możliwe tylko w
    miastach.

    > Bo niekompatybilnosc raczej latwo ominac.

    1. Musisz o niej wiedzieć.
    2. Musisz wiedzieć na czym polega.
    A te telefony nie były wbrew pozorom na wroga zewnętrznego,
    były na własnych obywateli lub na konkurencję wewnątrz partyjną.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2016-12-23 09:30:09
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "m" <m...@g...com> napisał w wiadomości

    > Dlatego że nie ma na nie popytu.
    >
    > Szyfrowanie to jest zawsze jakaś upierdliwość. To że się SSL
    > upowszechnił to w sumie dlatego że go wymusiły banki i producenci
    > przeglądarek. Normalnie nikt tego nie chce i nawet Ci co sobie zdają
    > sprawę z zagrożeń często machają ręką w imię bieżącej wygody.

    No i trzeci przystosowany aparat na połączeniu słyszy jak SSL uzgadnia
    protokół i dostosowuje się do niego.
    Jeżeli rozmowa ma być podsłuchiwana to SSL pomaga tylko wtedy gdy
    podsłuch wchodzi w trakcie trwania rozmowy, czyli podsłuchiwana
    jest pojedyncza rozmowa a nie numer telefonu.

  • 35. Data: 2016-12-23 09:35:38
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > wspólnego z kodowaniem czy szyfrowaniem rozmów.
    > Ta niepodsłuchiwalność wynikała tylko i wyłącznie z niekompatybilności

    Pozwolę sobie mieć inne zdanie na ten temat. Ta niekompatybilność
    robiona była przez mnóstwo układów scalonych znajdujących się w
    każdym takim aparacie (podczas II wojny ich nie było).
    Temat jest śliski, więc lepiej o tym nie dyskutować.

    Pozdrawiam

  • 36. Data: 2016-12-23 09:41:10
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > A te telefony nie były wbrew pozorom na wroga zewnętrznego,
    > były na własnych obywateli lub na konkurencję wewnątrz partyjną.

    Oczywiście, przede wszystkim przeciw technikom nudzącym sie na
    dyżurach i podsłuchującym co sie dało, czy telefonistkom małych
    centrali.

  • 37. Data: 2016-12-23 11:42:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 22-12-2016 o 21:00, the_foe pisze:

    > jeżeli klucz jest jednorazowy i co najmniej równy wielkością do
    > materiału szyfrowanego, nie ma matematycznej mozliwosci złamania go.

    Ale jest techniczny problem uzgodnienia takiego klucza i potem
    przechowywania tak, aby mieć pewność, że zanim nie będzie potrzebny to
    nie zostanie skompromitowany.
    P.G.

  • 38. Data: 2016-12-23 11:45:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 23-12-2016 o 09:30, Danusia pisze:

    > No i trzeci przystosowany aparat na połączeniu słyszy jak SSL uzgadnia
    > protokół i dostosowuje się do niego.

    Nie znam szczegółów SSL, ale skoro już DH pozwalał w jawnym kanale
    uzgodnić niejawny klucz to jakoś w to podsłuchiwanie nie chce mi się
    wierzyć.
    P.G.

  • 39. Data: 2016-12-23 15:32:07
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Piotr Gałka"

> [...]

    Nie znam szczegółów SSL, ale skoro już DH pozwalał w jawnym kanale
    uzgodnić niejawny klucz to jakoś w to podsłuchiwanie nie chce mi się
    ---
    Podsłuchiwanie jak podsłuchiwanie, zawsze da się wpiąć między dwa końce i
    grać wzajemnie drugiego.

  • 40. Data: 2016-12-23 21:35:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 23 Dec 2016 09:30:09 +0100, "Danusia" <d...@w...pl> wrote:
> [...]
    > podsłuch wchodzi w trakcie trwania rozmowy, czyli
    > podsłuchiwana
    > jest pojedyncza rozmowa a nie numer telefonu.

    Nie wiem co palisz alę proponuję to jednak odstawić.

    --
    Marek