  • 31. Data: 2012-06-17 12:02:41
    Temat: Re: ZUS sprawdzi oświadczenia rodziców
    Od: m <m...@g...com>

    > Dlaczego? Nie mówię, że nie, bo polskie prawo jest skopane na maksa.
    >
    > Logika mówi, że Zasiłek dla bezrobotnych jest dla bezrobotnych i PUP
    > sprawdza czy nie pracuję, a Pierwszeństwo do Przedszkola mają pracujący
    > i przedszkole powinno to móc sprawdzać.

    Po pierwsze, to że zasiłek jest dla bezrobotnych reguluje ustawa. A tego
    że pierwszeństwo mają pracujący - nie. Gmina nie może sobie wprowadzać
    dodatkowych kryteriów w tym zakresie (uważam że powinna móc, ale widać
    ustawodawca uważał inaczej).

    Po drugie - dla jednego logiczne jest że pierwszeństwo mają ci co
    pracują, dla innego, ci których nie stać na opiekunkę.

    p. m.

  • 32. Data: 2012-06-17 12:30:29
    Temat: Re: ZUS sprawdzi o?wiadczenia rodzic?w
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-06-17 11:57, Robert Tomasik pisze:

    > Z tym prawnie / bezprawnie, to sprawa dyskusyjna.

    Nie jest - ustawa jest jasna. GIDO nie ma nic do gadania - to prawda.
    --
    spp

  • 33. Data: 2012-06-17 12:45:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-06-17, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Logika mówi, że Zasiłek dla bezrobotnych jest dla bezrobotnych i PUP
    > sprawdza czy nie pracuję, a Pierwszeństwo do Przedszkola mają pracujący
    > i przedszkole powinno to móc sprawdzać.

    Ale to trochę błędne koło jest. Małżeństwo gdzie żona nie pracuje, ale chce.
    A nie może, bo nie przyjmą dziecka do przedszkola, bo ona nie pracuje.
    I jak z tego wyjdziesz?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2012-06-17 13:18:35
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    > Ale to trochę błędne koło jest. Małżeństwo gdzie żona nie pracuje, ale chce.
    > A nie może, bo nie przyjmą dziecka do przedszkola, bo ona nie pracuje.
    > I jak z tego wyjdziesz?

    Normalnie. Skoro żona ma możliwość pracowania, to idzie pracować, a
    dziecko posyła do przedszkola. Jeśli nie ma możliwości pracowania (a
    jedynie samą chęć), to nie idzie do pracy i zostaje z dzieckiem w domu.
    W którym miejscu widzisz problem?

    W całej tej sprawie problem polega na tym, że żłobki i przedszkola z
    zasady miały/mają służyć jako pomoc w opiece nad dziećmi w czasie_pracy_
    rodziców. Rola wychowawczo-kształcąca to mniej ważny aspekt - żłobki i
    przedszkola wszak nie są obowiązkowe.
    Ale od jakiegoś czasu pojawił się nieco inny trend, a mianowicie
    oddawanie do przedszkola dzieci po to, by miały kontakt z innymi dziećmi
    a dodatkowo także po to, by tym czasie niepracująca kobieta miała czas
    dla siebie. Nie winię nikogo za takie podejście do sprawy, bo każdy ma
    prawo do odpoczynku czy załatwienia swoich spraw, a dzieci prawo do
    kontaktu. Niemniej jednak uważam, że w sytuacji, gdy chętnych jest
    więcej, niż miejsc w przedszkolach i trzeba to jakoś sprawiedliwie
    podzielić, to prawa rodziców pracujących powinny w kwestii opieki
    przedszkolnej być priorytetem w stosunku do praw rodziców
    niepracujących. Nikt nie idzie do pracy po to, by się oderwać od
    rzeczywistości i odpocząć od życia, tylko po to, by zarabiać na
    utrzymanie rodziny.

    N.

  • 35. Data: 2012-06-17 13:30:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nixe" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dziecko posyła do przedszkola. Jeśli nie ma możliwości pracowania (a
    > jedynie samą chęć), to nie idzie do pracy i zostaje z dzieckiem w domu.

    W momencie przejściowym. Żona nie pójdzie do pracy, dokładnie rozwiążą
    kwestii opieki nad dziećmi. A nie mogą, dokąd nie pójdzie do pracy w inny
    sposób, niż fałszując to oświadczenie.

  • 36. Data: 2012-06-17 13:59:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-06-17, Nixe <n...@n...pl> wrote:

    [...]

    > Normalnie. Skoro żona ma możliwość pracowania, to idzie pracować, a
    > dziecko posyła do przedszkola.

    Ale posłanie dziecka do przedszkola to nie jest decyzja "w dowolnym czasie
    i miejscu". Więc nie. Nie jest "normalnie".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 37. Data: 2012-06-17 14:18:49
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> wrote in message
    > To właśnie poPRLowskie myślenie, żeby od ONYCH wysępić coś nienależnie.

    To wlasnie poPRLowskie myslenie ze jak gmina bezprawnie zarzada oswiadczen
    to trzeba podkulic ogon.

  • 38. Data: 2012-06-17 14:24:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.06.2012 13:30, Robert Tomasik pisze:
    > W momencie przejściowym. Żona nie pójdzie do pracy, dokładnie rozwiążą
    > kwestii opieki nad dziećmi. A nie mogą, dokąd nie pójdzie do pracy w
    > inny sposób, niż fałszując to oświadczenie.

    Niekoniecznie. Dziecko w przedszkolu też ma ,,okres przejściowy'' w
    wakacje. Są co prawda dyżury, ale w innym przedszkolu i generalnie
    trzeba kombinować. Więc matka taka, skoro już musi iść do pracy, może to
    wpasować w okres wakacji. Może też przejściowo posłać dziecko do
    płatnego przedszkola. Może też szukać mniej atrakcyjnego przedszkola,
    które przyjmie w połowie roku.

    Generalnie wychowanie dziecka wiąże się z wieloma problemami, zwłaszcza
    gdy sytuacja finansowa rodziny zmusza do odejścia od tradycyjnego
    modelu. Sporo tych problemów wynika także z całkowitej śmieci modelu
    rodziny wielopokoleniowej.

    Ja np. nie chodziłem do przedszkola prawie wcale. Moja żona również.
    Niestety czasy są takie, że trzeba się czasami posiłkować sztucznym
    tworem - przedszkolem, ale skoro tak, to dobrze, żeby odsiać tych,
    którzy tam wpychają się oszustwem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 39. Data: 2012-06-17 14:27:53
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.06.2012 12:02, m pisze:
    > Po pierwsze, to że zasiłek jest dla bezrobotnych reguluje ustawa. A tego
    > że pierwszeństwo mają pracujący - nie.

    A reguluje kryteria?

    Bo gminy w całej Polsce tak robią i nikt tego nie podał jakoś do sądu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 40. Data: 2012-06-17 15:33:33
    Od: spp <s...@g...pl>

    > A reguluje kryteria?
    >
    > Bo gminy w całej Polsce tak robią i nikt tego nie podał jakoś do sądu.

    "Ustawa o systemie oświaty mówi, że jednostki samorządu terytorialnego,
    dla których zapewnienie warunków realizacji przygotowania przedszkolnego
    jest zadaniem własnym, nie będą mogły odmówić przyjęcia dziecka
    pięcioletniego do przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole
    podstawowej. Sąd, jeśli rodzice zaskarżą gminę, może już na pierwszej
    rozprawie nakazać umieszczenie dziecka w przedszkolu."

    "Sytuacja, gdy dziecko nie zostało przyjęte do szkoły może wiązać się z
    koniecznością poniesienia dodatkowych kosztów na przykład umieszczenia
    dziecka w przedszkolu prywatnym, czy wynajęcia niani. W takim przypadku
    do sądu można wnieść pozew przeciwko gminie o odszkodowanie."

    To tylko kwestia czasu ...

    --
    spp