  • 11. Data: 2012-06-16 17:32:48
    Temat: Re: ZUS sprawdzi oświadczenia rodziców
    Od: Nixe <n...@n...pl>

    W dniu 2012-06-16 15:07, krys pisze:

    > Chyba usługi jednak. W dodatku płatnej. I zupełnie nie rozumiem, co ma ZUS
    > do przedszkola.

    Chodzi o to, że sfałszowano dokument i poświadczono nieprawdę w celu
    osiągnięcia korzyści (tutaj przyjęcie dziecka do przedszkola).
    Nie jest to być może przestępstwo czy nawet wykroczenie, ale przedszkole
    (zwłaszcza, że dotowane przez gminę) po sprawdzeniu stanu faktycznego
    może po prostu wycofać udzieloną wcześniej zgodę na przyjęcie dziecka.
    Nie wiem na ile zapisy o przyjmowaniu tylko dzieci rodziców pracujących
    to wymysły wewnętrzne przedszkoli a na ile z góry narzucony przez gminę
    warunek. Ale tak czy owak nie widzę żadnej nieprawidłowości w chęci
    zweryfikowania przez przedszkole stanu faktycznego.

    N.

  • 12. Data: 2012-06-16 18:35:51
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-06-16 17:32, Nixe pisze:

> [...]
    > warunek. Ale tak czy owak nie widzę żadnej nieprawidłowości w chęci
    > zweryfikowania przez przedszkole stanu faktycznego.

    "
    Rafał Wiewiórowski, generalny inspektor ochrony danych osobowych.

    Zgodnie z obowiązującym prawem, w tym Konstytucją RP, władze samorządowe
    nie mogą ani wprowadzać dodatkowych kryteriów naboru, ani weryfikować
    oświadczeń rodziców, np. przez żądanie przedłożenia potwierdzających je
    dokumentów. Gminy próbują zracjonalizować sposób wykonania zadania
    publicznego tak, by do przedszkoli w pierwszej kolejności zostały
    przyjęte dzieci najbardziej potrzebujące. Praktyka ta jest jednak bezprawna.
    "

    --
    spp

  • 13. Data: 2012-06-16 19:42:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.06.2012 14:30, spp pisze:

    > Tyle, że żądanie składania oświadczeń jest ... bezprawne. :(

    Dlaczego? Pierwszeństwo do miejsca w przedszkolu należy się rodzinom
    biedniejszym, w których oboje rodzice muszą pracować. Niestety
    powszechne jest składanie fałszywych oświadczeń i miejsce dostają dzieci
    także rodzin bogatszych, w których matka zajmuje się domem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2012-06-16 19:44:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.06.2012 15:07, krys pisze:

    > Chyba usługi jednak. W dodatku płatnej.

    No jak płatnej. U nas są bezpłatne. Do płatnego przedszkola raczej
    rekrutacji się nie robi tego typu. Chodzi o gminne przedszkola dotowane
    przez gminy.

    > I zupełnie nie rozumiem, co ma ZUS
    > do przedszkola.

    Do przedszkola nico. Ma do weryfikacji oświadczenia, że Oboje Rodzice
    Pracują I Bardziej Nam Się Przedszkole Należy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 15. Data: 2012-06-16 19:45:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 16.06.2012 15:10, Robert Tomasik pisze:
    > A mógłbyś wskazać konkretny artykuł w kodeksie karnym, który
    > proponujesz? Bo w grę wchodzą dwa, ale żaden nie do końca. 297 mówi o
    > fałszywym oświadczeniu, ale w celu uzyskania dotacji, subwencji lub
    > kredytu. 271 mówi o osobie uprawnionej do wystawienia dokumentu. Żaden
    > tu nie pasuje. Gdyby w grę wchodziło rozporządzenie majątkiem, to może
    > oszustwo?

    Czyli składanie fałszywych oświadczeń celem uzyskania konkretnej
    korzyści nie jest zabronione? Jak złożę fałszywe oświadczenie np. o
    wieku dziecka i będę miał za darmo wejście na basen, to też będzie to OK?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2012-06-16 20:02:08
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Dlaczego? Pierwszeństwo do miejsca w przedszkolu należy się rodzinom
    > biedniejszym, w których oboje rodzice muszą pracować.

    Skąd pewność że skoro oboje rodziców pracuje to jest biedna rodzina?
    Kryterium dochodowe nie ma żadnego umocowania ustawowego więc nie ma
    możliwości żądania od rodziców jakichkolwiek oświadczeń.

    --
    spp

  • 17. Data: 2012-06-16 20:39:26
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No jak płatnej. U nas są bezpłatne. Do płatnego przedszkola raczej
    > rekrutacji się nie robi tego typu. Chodzi o gminne przedszkola dotowane
    > przez gminy.

    A to ciekawe. Gdzie Ty mieszkasz, ze masz bezpłatne przedszkole?

    > Do przedszkola nico. Ma do weryfikacji oświadczenia, że Oboje Rodzice
    > Pracują I Bardziej Nam Się Przedszkole Należy.

    Tak wiem - jak chesz psa uderzyć, to kij się znajdzie.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 18. Data: 2012-06-16 20:47:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-16 20:02, Użytkownik spp napisał:

    > Skąd pewność że skoro oboje rodziców pracuje to jest biedna rodzina?
    > Kryterium dochodowe nie ma żadnego umocowania ustawowego więc nie ma
    > możliwości żądania od rodziców jakichkolwiek oświadczeń.

    Kiedyś miało, więc siłą rozpędu ludzie to powtarzają.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2012-06-16 20:47:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:jrigng$fhr$3@inews.gazeta.pl...

    > Czyli składanie fałszywych oświadczeń celem uzyskania konkretnej
    > korzyści nie jest zabronione? Jak złożę fałszywe oświadczenie np. o
    > wieku dziecka i będę miał za darmo wejście na basen, to też będzie to OK?

    To będzie wyłudzenie usługi czyli wykroczenie.

  • 20. Data: 2012-06-16 21:14:03
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-06-16 12:28:08 +0000, spp <s...@g...pl> said:

    > Pytanie brzmiało zupełnie inaczej.

    "I tu nasuwa mi się pytanie, czy ZUS ma prawo przekazywać takie
    informacje komukolwiek??"

    ;>>>

    --
    Bydlę