    From: Icek <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ZUS sądownie ściga firmy o złe umowy
    Date: Wed, 18 May 2016 11:10:47 +0200
    <nh0fh5$abc$1@node2.news.atman.pl> <nh1av7$32h$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <nh1fiv$83n$1@node2.news.atman.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <nh1nsb$gtu$1@node2.news.atman.pl>
    <5734655a$0$22833$65785112@news.neostrada.pl>
    <nh1ok4$kf5$1@node1.news.atman.pl>
    <57346c3b$0$650$65785112@news.neostrada.pl>
    <nh1qng$k2u$1@node2.news.atman.pl>
    <573475a6$0$700$65785112@news.neostrada.pl>
    <nh1sr3$ms2$1@node2.news.atman.pl>
    <57349e93$0$700$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2016-05-12 o 17:17, z pisze:

    > Jeśli ta czynność jest wykonywana ciągle, przez okres, jest powtarzalna
    > a umowa o dzieło służy tylko uniknięciu składek to powinna być
    > zamieniona na u mowę o pracę.
    > Sama czynność nie wystarczy żeby stwierdzić czy umowa została
    > zastosowana prawidłowo. Ważne jest otoczenie, charakter, warunki,
    > kontekst... czy jak tam sobie to nazwiesz.

    ale co to znaczy ciągle ? Ja mam przykład, że dałem zarobić komuś. na
    przestrzeni 3 lat dałem jej 3 umowy o dzieło (raz na rok). Miała
    spakować zestaw segregatorów, przetransportować do magazynu, poskładać
    regały, opisać segregatory w magazynie (około 500 sztuk segregatorów) i
    wprowadzić do bazy danych ich lokalizację i zawartość. Całość wykonywała
    bez nadzoru, własnym transportem a liczył się efekt wykonany. Przed
    przystąpieniem do wykonania dostała palety z segregatorami w jednej
    lokalizacji. Zajęło jej to około 1 weekendu przy czym cena uzależniona
    była od efektu (płacone za wykonanie konkretnego celu, nie za
    dupogodziny), ustalona za osiągnięty cel, jasno określona przed
    rozpoczęciem wykonywania dzieła. Do tego aby wykonać zatrudniła (to
    chyba za dużo powiedziane bo pomagał jej chłopak) sobie jakiegoś
    pomocnika. Za całość dostała 2.5k brutto. Na co dzień pracuje na UoP w
    jakiejś firmie na cały etat.

    Wg ZUS to jest umowa zlecenie.

    Icek