  • 1. Data: 2002-01-23 11:31:45
    Temat: ZUS nie placi.
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    Maz prowadzi DG i oplaca terminowo skladki ZUS. Tak sie zlozylo, ze od
    31.12.2001 do 09.01.2002 przebywal w szpitalu. Zwolnienia poszpitalnego
    nie chcial (i tak wiadomo, ze sam jest sobie szefem, wiec po co), ale
    postanowil zwrocic sie do ZUS o zasilek chorobowy za czas leczenia
    szpitalnego. Powiedziano mu , ze bez zwolnienia lekarskiego nie moze sie
    o taki zasilek ubiegac. Sympatyczna pani doktor ze szpitala wystawila mu
    wiec zwolnienie lekarskie do 25 stycznia. W tym czasie maz podpisal
    umowe z klientem. Pani w ZUS-sie stwierdzila, ze kiedys ktos moze sie do
    tego przyczepic i moga byc nieprzyjemnosci, wiec jednak lepiej nie
    wystepowac o ten zasilek. Dlaczego jednak nie moga wyplacic mu zasilku
    za okres lezenia w szpitalu? Byl to czas ewidentnie "stracony" w DG. Po
    co my wobec tego placimy te skladki na ubezpieczenie chorobowe?
    Moze ktos to juz przerabial na wlasnej skorze?

    ------------
    Pozdrawiam, Graszka.

  • 2. Data: 2002-01-24 11:04:08
    Temat: Re: ZUS nie placi.
    Od: "Piotr Markiewicz" <p...@p...pl>

    Prosciej nie placic chorobowego, bo to ZUS Ci wyplaci to i tak mniej niz
    zaplacone, no chyba, ze ktos sie wybiera na pól roku chorobowego.
    Mialem podobny przypadek ale zle obliczylem skladke i mi sie nie nalezy.
    Wobec tego uznalem, ze szkoda wydawac pieniadze na cos takiego i juz.

    Piotr

    Uzytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisal w wiadomosci

  • 3. Data: 2002-01-25 14:56:36
    Od: "Ewa_W" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > nie chcial (i tak wiadomo, ze sam jest sobie szefem, wiec po co), ale
    > postanowil zwrocic sie do ZUS o zasilek chorobowy za czas leczenia
    (ciach)
    ja akurat dochodze naleznego mi zasilku chorobowego
    tylko pojawial sie problem np. ustalenia ciaglosci ubezpieczenia (co
    najmniej 180 dni) - np. dzien pozniej wplacona skladka albo 1 gr za malo -
    zrywa te ciaglosc ....

    ale teraz juz pilnuje tego, bylam nawet na komisji lekarskiej, bo ZUS ma
    takie prawo .... no i po 2 miesiacach dostalam zasilek chorobowy
    duzo z tym zachodu, bo trzeba korekty DRA skladac - a liczenie ulamkow tez
    jest dziwne;)
    za 10 dni to bedzie ok. 250 zl (potracaja 19% na podatek) plus jeszcze
    mniejsza skladka o ok. 190 zl
    czyli do przodu 440 zl - mysle, ze warto pochodzic ...
    a co dopiero 26 dni - bo tyle jest na zwolnieniu ....

    pozdrawiam
    Ewa

  • 4. Data: 2002-01-26 22:57:50
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    Witam !
    Jako u "osoby wykonującej test fizyczny" :) pozwolę
    się upewnić co do sensu płacenia składki zdrowotnej
    (wiem, wiem, opinie znam - średnio się nie opłaca):

    On Fri, 25 Jan 2002, Ewa_W wrote:
    [...]
    >+ za 10 dni to bedzie ok. 250 zl (potracaja 19% na podatek) plus jeszcze
    >+ mniejsza skladka o ok. 190 zl

    ...czyli "dobrze wiedziałem" że w razie choroby, płacąc
    "chorobową" *nie* trzeba płacić składek "osobistych" ?[1]
    Czy FP też jest zawieszany na czas choroby ?

    >+ czyli do przodu 440 zl - mysle, ze warto pochodzic ...
    >+ a co dopiero 26 dni - bo tyle jest na zwolnieniu ....

    -:)

    >+ pozdrawiam
    >+ Ewa

    Wzajemnie, Gotfryd.
    I nie bij za CC: :), ale na wypadek jakbyś przestała
    wątek czytać.... :)
    [1] nie płacąc "CH" AFAIK trzeba również w czasie choroby
    płacić składki "osobiste". W razie szpitala... to jest
    jakiś problem. Nawet nie ma jak zapłacić, w szpitalu komputera
    i Internetu niet :>