  • 1. Data: 2002-01-23 10:43:50
    Temat: Podatek od spadku i darowizny
    Od: <u...@p...onet.pl>

    Witajcie,
    Przedstawię krótko moją sprawę.
    Dostałam w darowiźnie od moich rodziców mieszkanie spółdzielcze własnościowe o
    powierzchni 60 m kw. Nie mam innej nieruchomości, więc nie płaciłam podatku. De
    facto w tym mieszkaniu jestem zameldowana ale nie mieszkam tam.
    Obecnie mój mąż otrzymał spadek po dziadku który zamierza spieniężyć i nabyć
    mieszkanie na wolnym rynku. Moje pytanie jest takie. Jak zakup tego mieszkania
    (będzie to majątek mój i męża) wpłynie na otrzymane wcześniej przeze mnie
    mieszkanie w darowiźnie? Jakie podatki nas czekają? Czy jest korzystne żeby to
    mieszkanie które zamierzamy kupić było tylko własnością męża?
    Dziękuję za informacje, Ula

  • 2. Data: 2002-01-25 11:58:11
    Temat: Re: Podatek od spadku i darowizny
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <u...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    własnościowe o
    > powierzchni 60 m kw. Nie mam innej nieruchomości, więc nie płaciłam

    Dzisiejsza "prawna" pisze o wyroku, w ktorym sad orzekl iz o tym, czy
    podatnik
    wydal pieniadze na cele mieszkaniowe decyduje "moment wydatkowania",
    a wiec jesli kupil na cele mieszkaniowe, a potem zmienil decyzje i wynakjal,
    nie traci prawa do ulgi.

    Mysle, ze tu powinno byc podobnie.
    Dostala Pani mieszkanie "na cele mieszkaniowe". Potem losy potoczyly sie
    inaczej..
    chyba nie ma powodu do obaw.

> [...]
    nabyć
    > mieszkanie na wolnym rynku. Moje pytanie jest takie. Jak zakup tego

    To juz decyzja meza. Jesli za pieniadze uzyskane ze sprzedazy majatku
    odrebnego kupi mieszkanie, moze byc jego majatkiem odrebnym (tak Panie
    Gwidonie ?).

    > wpłynie na otrzymane wcześniej przeze mnie
    > mieszkanie w darowiźnie?

    Mysle, ze zadne.

    > Jakie podatki nas czekają?
    no... od spadkow i darowizn..
    jesli maz otrzyma rzeczy ruchome, to nie wiem jak z "dochodem ze sprzedazy
    jesli sprzeda przed uplywem 6 miesiecy", a jesli nieruchomosc, to znow chya
    trzeba bedzie poczekac,
    lub zadeklarowac ze pojdzie na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych.
    (tu nie ma zastrzezenia, czy ktos juz mieszkanie ma...)

    > Czy jest korzystne żeby to
    > mieszkanie które zamierzamy kupić było tylko własnością męża?
    > Dziękuję za informacje, Ula

    To sa zlozone sprawy. Zalezy co cchecie kiedys zrobic z majatkiem.

    Boguslaw