  • 1. Data: 2009-11-28 22:57:57
    Temat: ZUS - Renta rodzinna
    Od: "MJ" <c...@o...pl>

    Witam,

    Dowiedziałem się pare dni temu że muszę zwrócić Zus'owi rentę rodzinną którą
    dostawałem za miesiące 01.2006 do 10.2006r.
    Znalazłem regulamin Zuswy który mówi:

    "5. Kwoty nienależnie pobranych świadczeń w związku z osiągnięciem przychodów, o
    których mowa w art. 104 ust. 1, podlegają zwrotowi za okres nie dłuższy niż 1
    rok kalendarzowy poprzedzający rok, w którym wydano decyzję o rozliczeniu
    świadczenia, jeżeli osoba pobierająca to świadczenie powiadomiła organ rentowy o
    osiągnięciu przychodu, w pozostałych zaś przypadkach - za okres nie dłuższy niż
    3 lata kalendarzowe poprzedzające rok wydania tej decyzji."

    Czyli po 3 latach przedawnia się? Czy ja jestem w tej sytuacj że mi się
    przedawniło i mogę się odwołać?
    Jak ma to rozumieć?

    Dziękuje za wszelką pomoc
    MJ

  • 2. Data: 2009-11-29 00:36:22
    Temat: Re: ZUS - Renta rodzinna
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    MJ wrote:
> [...]
    > 3 lata kalendarzowe poprzedzające rok wydania tej decyzji."
    >
    > Czyli po 3 latach przedawnia się? Czy ja jestem w tej sytuacj że mi się

    3 lata poprzedzajace rok wydania decyzji to 2008, 2007, 2006.
    Łapiesz sie.

  • 3. Data: 2009-11-30 15:57:41
    Od: "MJ" <c...@o...pl>

    > 3 lata poprzedzajace rok wydania decyzji to 2008, 2007, 2006.
    > Łapiesz sie.

    Dzięki za pomoc. Mam nadzieje że masz racje i pozytywnie rozpatrzą moje
    odwołanie gdy się powołam na ten numer regulaminu/paragrafu.

    MJ

  • 4. Data: 2009-12-01 07:19:15
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 30 Nov 2009 16:57:41 +0100, MJ napisał(a):

    > Dzięki za pomoc. Mam nadzieje że masz racje i pozytywnie rozpatrzą moje
    > odwołanie gdy się powołam na ten numer regulaminu/paragrafu.

    Chyba nie zrozumiałeś. Witek napisał, że ci się nie przedawniło i
    będziesz zwracał.

  • 5. Data: 2009-12-01 08:20:33
    Od: "MJ" <c...@o...pl>

    > Dnia Mon, 30 Nov 2009 16:57:41 +0100, MJ napisaĹ&#65533;(a):

    > Chyba nie zrozumiaĹ&#65533;eĹ&#65533;. Witek napisaĹ&#65533;, Ĺźe ci siÄ&#65533;
    nie przedawniĹ&#65533;o i
    > bÄ&#65533;dziesz zwracaĹ&#65533;.

    Aha no to lipa :/ A czy to sie te 3 lata nie liczy czasem dokładnie co do
    miesiąca. Może to mnie uratuje i przekroczy 3 lata?

    MJ