  • 1. Data: 2004-01-12 10:25:35
    Temat: ZUS - Komornik - Prokuratura
    Od: "Krzyszt@f" <k...@o...pl>

    Witam

    Mam problem. Zalegam dla ZUS'u kwotę ok 6tyś zł od dłuższego czasu ale
    narazie nie stać mnie na spłacenie mnie. Dotyczy to ZUS w Poznaniu.
    Mieszkalem tam z zona przez jakiś czas ale aby uniknąc nekania przez
    komornika skarmowego wyprowadzilismy się w inne miejsce aby można bylo
    normalnie zyc i uzbierac na zadłuzenie gdyz komornik w poznaniu chcial nam
    brac wszystko bo tylko mielismy, nawet zelazko. W zeszlym tygodniu po ok 2
    latach okazalo się iż dotarl w miejsce zameldowania zony komornik skarbowy z
    miejscowego regionu i wypytywal sie o zone. Tesc powiedzial iz zona jest tam
    faktycznie zameldowana ale nie przebywa od dluzszego czasu a on nie wie
    gdzie ona teraz jest. Komornik powiedzial iz w tym przypadku nie pozostaje
    mu zglosic to na prokuratre i policje aby oni sie tym zajeli gdyz to juz
    zbyt dlugo trwa. Czy ma on do tego takie podstawy prawne czy tez mogla to
    byc z jego strony sagrywka psychologiczna aby zastraszyc tesciow a zarazem
    nas ?? Prosze o pomoc.

    Krzyszt@f

  • 2. Data: 2004-01-12 14:27:48
    Temat: Re: ZUS - Komornik - Prokuratura
    Od: "Przemo P" <p...@o...pl>

    > Mam problem. Zalegam dla ZUS'u kwotę ok 6tyś zł od dłuższego czasu

    też tyle zalegałem, po roku ZUS się odezwał i wezwał do zapłaty - ja im
    pismo z prośbą o umożenie - oni mi pismo z propozycją rozłożenia na raty.
    Kiedy podpisałem umowę rozłożenia ratalnego to wstrzymane było rośnięcie
    odsetek itp. - co miesiąc trzeba było tylko ratę zapłacić...
    Od prawie roku mam już z głowy - bez żadnych komorników itp.
    Pozdrawiam
    Przemo

  • 3. Data: 2004-01-13 23:59:03
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Krzyszt@f" <k...@o...pl> naskrobał/a w

> [...]
    > juz zbyt dlugo trwa. Czy ma on do tego takie podstawy prawne czy tez
    > mogla to byc z jego strony sagrywka psychologiczna aby zastraszyc

    Podstawą prawną jest art. 209 kodeksu karnego.

    § 1. Kto uporczywie uchyla się od wykonania ciążącego na nim z mocy
    ustawy lub orzeczenia sądowego obowiązku opieki przez niełożenie na
    utrzymanie osoby najbliższej lub innej osoby i przez to naraża ją na
    niemożność zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności
    do lat 2.
    § 2. Ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego, organu opieki
    społecznej lub właściwej instytucji.
    § 3. Jeżeli pokrzywdzonemu przyznano świadczenie z funduszu
    alimentacyjnego, ściganie odbywa się z urzędu.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    There is a cow level