  • 1. Data: 2004-01-12 10:03:47
    Temat: Sposób na mniejszy ZUS - czy tak się faktycznie da ?
    Od: "szwaczu" <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Natknąłem się na taki tekst w internecie:

    ---ciach---
    Mało kto o tym wie, a i ZUS się tym nie chwali. ;)
    To proste.
    Jeżeli do ZUSu wpływają (a raczej powinny wpływać) składki z dwóch źródeł to
    delikwent, którego to dotyczy może się zdeklarować, z którego (jednego)
    źródła chce skladki opłacać.
    A dalej to bardzo proste :)
    Prowadzisz działalność z której musisz odprowadzać składki.
    Podpisujesz umowę zlecenie ze znajmą firmą ale z której również odprowadzane
    są składki.
    W tej sytuacji do ZUSu wpływały by podwójne skladki :)
    Deklarujesz się, że chcesz aby płacone były składki z umowy zlecenia (na np:
    150 PLN brutto - wynagrodzenie).
    Z tej umowy odprowadzane są składki za ok. 70 PLN.
    Dodatkowo odprowadzasz obowiązkową składkę zdrowotną z tyt. prowadzenia DG.
    (ok. 100 PLN)
    Oczywiście znajomej firmie płacisz za ZUS i legalnie odprowadzasz swoją
    składkę.
    W ten sposób legalnie zaniżasz ZUS (i oczywiście swoją emeryturkę). ;)
    Ale jeśli jesteś młody i potrzebujesz kase na działalność a nie na emeryturę
    to jest genialne rozwiązanie.
    ---ciach---

    Włąśnie idealnie można mnie dopasować do ostatniego zdania tego tekstu i jeśli
    faktycznie się tak da to było by błogosławieństwo :)

    Proszę, powiedzcie że tak jest ;)

    pozdrawiam i dziękuję
    szwaczu

  • 2. Data: 2004-01-12 12:08:34
    Od: "MarekZ" <marekz@irc._wytnij_.pl>

    Szwaczu wrote:

    > Proszę, powiedzcie że tak jest ;)

    Tak jest. Tylko nie dotyczy to zdrowotnego. Zdrowotne bedziesz placil z
    obydwoch tytulow. Nie jest to jednak wielka niedogodnosc, bo wiekszosc
    zdrowotnego odpisujesz sobie i tak od podatku dochodowego. O ile
    wychodzi Ci do zaplaty podatek. Bo inaczej, to odpis mozesz sobie zrobic
    tylko na papierze. Ogolnie jednak warto zrobic jak piszesz.

    marekz

  • 3. Data: 2004-01-12 12:09:16
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <4...@n...onet.pl>, szwaczu wrote:
    > Włąśnie idealnie można mnie dopasować do ostatniego zdania tego tekstu i jeśli
    > faktycznie się tak da to było by błogosławieństwo :)
    >
    > Proszę, powiedzcie że tak jest ;)

    Tak się da, ale musisz być osobą, która obowiązkowo płaci ZUS od umowy
    zlecenia (student odpada).
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 4. Data: 2004-01-12 12:29:17
    Od: "tolky" <f...@d...sokrates.pl>

    > Proszę, powiedzcie że tak jest ;)

    Nie wiem jak jest teraz ale kiedys bylo tak ze z firmy nie palciłes ZUS-u
    jesli byłes gdzieś zatrudniony nie ważne jak i na ile etatu ....ale miałes
    najniższe wynagrodzenie .... nie wiem ile to teraz jest ale pewnie z 700 zł
    ..i od tego byl odprowadzany ZUS z tego innego zrodla .....to wtedy z DG
    placiles ... tylko zdrowotne ...
    Sprawdz to tak bylo kiedys nie wiem jak teraz ...

    TOlky.

  • 5. Data: 2004-01-12 13:24:14
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik tolky f...@d...sokrates.pl ...

> [...]
    > zrodla .....to wtedy z DG placiles ... tylko zdrowotne ...
    > Sprawdz to tak bylo kiedys nie wiem jak teraz ...

    Zgadza sie, ale wtedy w kazdym miesiacuu musisz zarobic 824zł (w 2004) co
    juz nie jest takie opłacalne.
    Natomiast ze zleceniem jak najbardziej, przeciez mozna miec zlecenie na np.
    50 zł :)
    BTW temat raczej na pl.soc.prawo.podatki, zreszta przerabiany tam juz kilka
    razy, nawet ostatnio.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę
    i wąglika probóweczkę. Raz, dwa, trzy, dziś Allacha spotkasz Ty !