  • 1. Data: 2004-01-12 09:28:43
    Temat: IDEA ciąg dalszy
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Witam !!

    Już kiedyś pisałem na grupe w sprawie uzyskania porady prawnej. Chodzi o
    rozwiązanie umowy z siecią IDEA na wsutek zmiany regulaminu.
    Jednak mam z tym problem, ponieważ IDEA chce mi naliczyć opłate specjalną za
    rozwiązanie umowy przed okresem, na który ona została zawarta.
    Dziś dostałem odpowiedz na swoją reklamacje (w sprawie naliczenia opłaty
    specjalnej).

    http://rchem.chemd.amu.edu.pl/~kovalek/idea.jpg

    Teraz mam pytania w zwiazku z tym pismem:

    - czemu IDEA korespondencje wyslana listem zwyklym traktuje jako doreczona
    ze skutkiem prawnym ?
    - w jaki sposób mogę "walczyć" skoro postepowania reklamacyjne zostalo juz
    wyczerpane ?
    - jakie są koszty ewentualnej sprawy sądowej i kto je ponosi ?

    Leszek Kowalski

  • 2. Data: 2004-01-12 12:21:30
    Temat: Re: IDEA ciąg dalszy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kovalek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli oni będą chcieli od Ciebie te pieniądze, a Ty im nie zapłacisz
    dobrowolnie, to oni będą musieli Ciebie pozwać do sądu i w sądzie
    udowodnić, że mają rację. Ty możesz co najwyżej im odpisać, że nadal nie
    zgadzasz się z ich zdaniem i dobrowolnie tego nie zapłacisz w celu
    wyklarowania sytuacji. A zresztą na razie bym nie odpisywał, bo zawsze
    możesz powiedzieć, że odpowiedzi nie dostałeś i uznałeś, że reklamację
    uznali. Nawet gdyby wygrali sprawę w sądzie to wówczas masz podstawę do
    uchylenia się od odsetek.

  • 3. Data: 2004-01-12 20:12:25
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) Robert Tomasik w wiadomości <btu6h6$m3q$2@news.onet.pl>
    powiedział(a) co następuje:

    > Jeśli oni będą chcieli od Ciebie te pieniądze, a Ty im nie zapłacisz
    > dobrowolnie, to oni będą musieli Ciebie pozwać do sądu i w sądzie
    > udowodnić, że mają rację.

    Tak, ale zrobią to w postępowaniu nakazowym, więc niczego nie będą
    musieli udowadniać, wystarczy, że przedstawią fakturę, którą sami sobie
    wystawią. Bać się zaczniesz jak przyjdzie do sporządzania sprzeciwu, na
    prawnika wydasz drugie tyle co za tę karę. Jeśli ten prawnik dobrze
    będzie motywował, za jakiś rok uda Ci się sprawę załatwić, jak sądzę, po
    Twojej myśli.
    Moim skromnym zdaniem gra nie jest warta zachodu. Centersrel zawsze w
    takich przypadkach mówi "proszę bardzo, ale zapłać zgodnie z umową", nie
    patyczkują się.

    --
    Olgierd
    Każda władza korumpuje, władza samorządowa - samorzutnie

  • 4. Data: 2004-01-12 23:35:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Moim skromnym zdaniem gra nie jest warta zachodu. Centersrel zawsze w
    > takich przypadkach mówi "proszę bardzo, ale zapłać zgodnie z umową", nie

    Nie jestem przekonany, czy w wypadku faktury niezaakceptowanej przez
    klienta i faktu jego sprzeciwu sąd wyda nakaz zapłaty. Zauważ, że
    warunkiem jego wydania jest bezsprzeczność żądania. Do wniosku o nakaz
    będą musieli dołączyć nie tylko fakturę, ale i umowę oraz wypowiedzenie
    umowy. A z tych dokumentów będzie wynikało, że niekoniecznie mają rację.
    Nie spodziewam się, by sąd w tym wypadku wydał nakaz.

    Gdyby była tak, jak piszesz, to każdy by mógł wystawić sobie bzdurną
    fakturę na kogokolwiek i wysłać ją do sądu z żądaniem wydania nakazu
    zapłaty. A później pozwany musiał by udowadniać, ze nie kupił tony węgla u
    powoda.

    Operator telekomunikacyjny bez większego problemu dostanie nakaz na
    fakturę za usługi. Ale na jakieś dodatkowe płatności, to sama faktura nie
    wystarczy.

  • 5. Data: 2004-01-13 16:36:29
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > umowy. A z tych dokumentów będzie wynikało, że niekoniecznie mają rację.
    > Nie spodziewam się, by sąd w tym wypadku wydał nakaz.

    w upominawczym pewnie wyda...

    > Operator telekomunikacyjny bez większego problemu dostanie nakaz na
    > fakturę za usługi. Ale na jakieś dodatkowe płatności, to sama faktura nie
    > wystarczy.

    Faktura pewnie nie, ale do tego będzie regulamin i oświadczenie o
    wypowiedzeniu umowy przez klienta.

    KG

  • 6. Data: 2004-01-13 16:38:17
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    kovalek wrote:
> [...]
    > wyczerpane ?
    > - jakie są koszty ewentualnej sprawy sądowej i kto je ponosi ?

    Juz nie pamiętam kiedy dostałeś fakturę, ale ponad miesiąc to moim
    zdaniem nie jest niezwłocznie. Ale skontaktuj się z Federacją
    Konsumentów albo rzecznikiem konsumentów, może pomogą (o ile jesteś
    konsumentem - telefon nie jest na firmę itp.)

    KG

  • 7. Data: 2004-01-13 19:12:50
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    Niejaki(a) kam w wiadomości <bu16fg$ldj$1@news.onet.pl> powiedział(a) co
    następuje:

    > w upominawczym pewnie wyda...

    Faktura za usługi telekomunikacyjne nie musi być zaakceptowana przez
    abonenta.

    > Faktura pewnie nie, ale do tego będzie regulamin i oświadczenie o
    > wypowiedzeniu umowy przez klienta.

    Hmm nie wiem czy Robert widział fakturę za komórkę ;-) owszem, jest tam
    dość szczegółowa specyfikacja w rozbiciu na abonament i dodatkowe
    usługi, ale pozycja "razem" jest bezwzględna. Stamtąd będzie przepisana
    treść odpowiedniej rubryki w postępowaniu nakazowym.
    Proponuję nie budzić nadziei w nieszczęsnym abonencie PTK Centertel (ani
    innej sieci). Sprawa jest oczywiście do wygrania, ale dopiero po
    wniesieniu sprzeciwu od wydanego nakazu, a to oznacza dodatkowy i zbędny
    stres i wydatki.

    --
    Olgierd
    "O ile oskarżenia przynoszą korzyść republice, to oszczerstwa przynoszą

  • 8. Data: 2004-01-13 22:31:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > innej sieci). Sprawa jest oczywiście do wygrania, ale dopiero po
    > wniesieniu sprzeciwu od wydanego nakazu, a to oznacza dodatkowy i zbędny

    Fakturę za komórki widuję regularnie. A co do postępowania nakazowego, to
    nie zapominaj, ze jednak trzeba tam napisać uzasadnienie. No i jak w tym
    uzasadnieniu napiszą, że klient umowę wypowiedział (a muszą to napisać, bo
    inaczej nie ma całe roszczenie podstaw) to jako dowód muszą dołączyć jego
    wypowiedzenie - bodaj kserokopię. I wówczas sąd przeczyta, że
    wypowiedział, bo się zmieniły warunki umowy. Tego nie ukryjesz przed sadem
    i samej faktury do sądu też nie wyślesz, bo Ci odeślą ten nabój z
    pouczeniem o konieczności uzupełnienia.

  • 9. Data: 2004-01-13 22:32:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

    > Faktura pewnie nie, ale do tego będzie regulamin i oświadczenie o
    > wypowiedzeniu umowy przez klienta.

    O właśnie o to mi chodzi. I sąd przeczyta, że on wypowiedział, bo się
    zmieniły warunki. Czy i w tym wypadku wyda nakaz?

  • 10. Data: 2004-01-13 23:50:08
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    > Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

    > O właśnie o to mi chodzi. I sąd przeczyta, że on wypowiedział, bo się
    > zmieniły warunki. Czy i w tym wypadku wyda nakaz?

    No widze, ze wywiazala sie dosc zawzieta dyskusja i zdania sa podzielone...
    W sumie tak sie zastanawiam na jakiej podstawie sad wyda nakaz zaplaty? IDEA
    moze sie opierac na tym, ze nie wypowiedzialem umowy w okresie 30 dni od
    otrzymania faktury, w ktorej niby byl zalaczony regulamin. Jaki IDEA ma
    dowod, ze ow regulamin zostal wyslany? Czy podstawa taka moze byc ich system
    bilingowy, w ktorym widnieje, ze regulamin zostal wyslany razem z faktura??
    W calej sprawie chodzi o kwestie terminu. Jakbym wypowiedzial umowe dwa
    tygodnie wczesniej to nie byloby zadnego problemu.

    Zastanawiam sie teraz, czy pisac jeszcze pismo do IDEI, czy czekac na note
    obciazeniowa z ich strony i wtedy sie odwolywac? Czy moze po prostu poczekac
    na jakies postanowienie sadu ?

    Leszek Kowalski