  • 1. Data: 2009-07-06 22:02:54
    Temat: ZUS
    Od: roza <m...@g...com>

    Mam bardzo skomplikowaną sytuacje proszę o pomoc?
    Byłam zatrudniona przez Prace tymczasową w trakcie zatrudnienia
    musiałam iść na operacie (,praca tymczasowa ma to do siebie że umowa o
    pracę jest przedłużana co miesiąc)z dniem 30.04.09 wygasła umowa a
    byłam na zwolnieniu i to zwolnienie jest kontynuowane,po dwóch
    miesiącach dostałam dopiero świadectwo pracy i dopiero wtedy mogłam
    złożyć dokumenty do ZUS o przyznanie mi zasiłku chorobowego (ciągle
    jestem na zwolnieniu) po złożeniu wszystkich dokumentów dostałam
    decyzje odmowną ponieważ posiadam niewielkie gospodarstwo rolne
    (1,40h).W uzasadnieniu napisano że po wygaśnięciu umowy o prace
    powinnam zgłosić się do KRUS .Na dzień dzisiejszy ostaję bez
    ubezpieczenia choć ciągle mam zwolnienie które lekarz wystawił do
    09.07.09 ,bez pieniędzy bo przez dwa miesiące nikt nie zapłacił za
    zwolnienie.
    Nie mogę się zarejestrować jako bezrobotna bo jestem na
    zwolnieniu ,przejść na ubezpieczenie KRUS za co skoro nie mam dochodu.
    Jak wybrnąć z tej sytuacji ,kto zawinił zakład który wydał z
    opóźnieniem świadectwo pracy.
    ZUS bo nie poinformował mnie że jeśli mam gospodarstwo to nic nie
    załatwię ZUS tylko w KRUS
    Pomocy bo nie wiem jak z tego wybrnąć.

  • 2. Data: 2009-07-06 22:06:40
    Temat: Re: ZUS
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    roza pisze:
> [...]
    > miesiącach dostałam dopiero świadectwo pracy i dopiero wtedy mogłam
    > złożyć dokumenty do ZUS o przyznanie mi zasiłku chorobowego (ciągle

    Takie dokumenty powinien złożyć pracodawca.

> [...]
    > zwolnieniu ,przejść na ubezpieczenie KRUS za co skoro nie mam dochodu.
    > Jak wybrnąć z tej sytuacji ,kto zawinił zakład który wydał z

    Jednakże jeśli zasiłek chorobowy i tak Ci nie przysługiwał, to fakt
    opóźnionego wydania świadectwa pracy nie ma znaczenia.

    Czy z umowy miałaś pobierane składki na ubezpieczenie chorobowe?

    > ZUS bo nie poinformował mnie że jeśli mam gospodarstwo to nic nie
    > załatwię ZUS tylko w KRUS

    Zapewne nie miał takiego obowiązku, nie wydaje mi się, aby przed
    pojęciem pracy miałby się odwiedzić jako Duch Święty i przestrzec przed
    wszystkimi wyłączeniami od odpowiedzialności.

    --
    Liwiusz