  • 1. Data: 2009-07-06 14:17:00
    Temat: Wyodrebnienie wlasnosci lokalu
    Od: Michal <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Jest trzech wlascicieli nieruchomosci, ojciec posiada 2/4 czesci tej
    nieruchomosci a pozostale dwie osoby po 1/4 czesci.
    Co trzeba zrobic aby na czesc ojca otrzymac odrebna ksiege wieczysta.
    Jakie musza byc spelnione warunki?
    Chodzi mi po prostu o uzyskanie kredytu hipotecznego na remont
    mieszkania ojca.
    Jakie sa w przyblizeniu koszty takiego przedsiewziecia? I jak dugo to
    moze trwac. Ponadto pozostale 2 osoby nie beda mialy nic przeciwko
    wyorebnieni tej wlasnosci.

    Michal

  • 2. Data: 2009-07-06 14:56:40
    Temat: Re: Wyodrebnienie wlasnosci lokalu
    Od: " Anna" <m...@N...gazeta.pl>

    Michal <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > nieruchomosci a pozostale dwie osoby po 1/4 czesci.
    > Co trzeba zrobic aby na czesc ojca otrzymac odrebna ksiege wieczysta.
    Złożyć dokumenty do Starostwa, pod które podpada lokal - wniosek o
    wyodrębnie nie lokalu, plany nieruchomości, chyba też zgodę pozostałych
    współwłaścicieli /jesli sprawa byłaby "polubowna"/
    > Jakie musza byc spelnione warunki?
    Z tego co wiem, to aby wyodrębnić lokal powinno być do niego oddzielne
    wejście oraz oddzielne media :prąd, woda, gaz /osobne przyłącza/
    Odrębna właność lokali nie znosi współwłasności gruntu - czyli, jesli
    wyodrębniony lokal stoi na działce wspólnej, będzie miał tzw. udział w
    gruncie, stosownie do wielkości udziału ojca.
> [...]
    > Jakie sa w przyblizeniu koszty takiego przedsiewziecia? I jak dugo to
    > moze trwac. Ponadto pozostale 2 osoby nie beda mialy nic przeciwko
    Kosztów niestety nie znam, każda sprawa jest indywidualna. Jeśli reszta się
    zgadza, to napewno szybciej pójdzie :)

    Proszę zacząć od Starostwa i tam zapytać.
    pzodr

  • 3. Data: 2009-07-06 15:05:22
    Od: Michal <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >wyodrębniony lokal stoi na działce wspólnej, będzie miał tzw. udział w
    >gruncie, stosownie do wielkości udziału ojca.

    Jest jedno wejscie na klaktke schodowa z ktorej to sa osobne wejscia
    do kazdych 3 wlascicieli, ponadto kazdy ma osoby licznik
    elektrycznyoraz licznik do wody.
    Czy tyle wystarczy?

    Michal