  • 1. Data: 2006-11-18 18:34:10
    Temat: ZUS
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    Witam!!
    Jak jestem inwalida o znacznym stopniu inwalidztwa, przysluguje mi darmowe
    ubezpieczenie?
    czy musze ubezpieczyc sie i placic skladki?

    pozdrawiam mk

  • 2. Data: 2006-11-19 07:58:59
    Temat: Re: ZUS
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

    Przepraszam, chyba źle pytanie sformułowałem.

    Przez 27 lat płaciłem składki ZUS, w 2001 roku rozchorowałem i otrzymałem
    I-szą grupę inwalidzką.
    ZUS odmówił mi wypłaty renty ponieważ brakło mi 2 miesiące do tak zwanego
    stażu w ostatnim 5 lub 10 leciu.
    Nie chcą mi odpowiedzieć na pytanie, czy należy mi sie jakaś choćby
    obkrojona renta, czy jestem ubezpieczony?
    prosze o pomoc?

    mk

  • 3. Data: 2006-11-19 08:54:14
    Od: wombi <w...@n...pl>

    mirekk napisał(a):
> [...]
    > stażu w ostatnim 5 lub 10 leciu.
    > Nie chcą mi odpowiedzieć na pytanie, czy należy mi sie jakaś choćby
    > obkrojona renta, czy jestem ubezpieczony?

    1.Co to znaczy "nie chcą odpowiedzieć na pytanie"? Pan/Pani z okienka
    nie chce odpowiedzieć czy nie odpowiadają na Twoje pisma?
    2. O jakie ubezpieczenie Ci chodzi? Ubezpieczenie zdrowotne czyli
    'darmowa' służba zdrowia?
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-11-19 09:19:30
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

> [...]
    > nie chce odpowiedzieć czy nie odpowiadają na Twoje pisma?
    > 2. O jakie ubezpieczenie Ci chodzi? Ubezpieczenie zdrowotne czyli

    1.Gdy dowiedziałem się o chorobie i komisja orzekła o moim stopniu
    niepełnosprawności złożyłem papiery o przyznanie renty inwalidzkiej.
    Otrzymałem odpowiedź odmowną, że renta mi nie przysługuje, ponieważ brakuje
    mi 2 miesiące z ostatniego 5-cio lecia do uzyskania takich uprawnień. W
    tamtym okresie ( 4 lata wstecz) ważniejsze dla mnie było moje życie jak
    wszystkie ZUS-y razem wzięte. Lek, który musiałem brać nie był refundowany i
    zmuszony byłem kupować go sam (10.000 zł miesięcznie) Zmuszony też byłem do
    podpięcia się do ubezpieczenia swojej żony by korzystać z opieki
    lekarskiej:)
    Pytałem Pań z okienka jak i dyrektora oddziału, na zadawane pytania co mogę
    zrobić żadna z tych pań nie chciały odpowiedzieć mi, mówiąc bym zasięgnął
    porady gdzie indziej i tak schodziło do teraz gdy okazało się, że za 2 m-ce,
    które brakowały mi wystarczy zapłacić składki brakujące, który przestałem
    opłacać gdy dostałem odpowiedź odmowną na refundację leku.
    2. Chodzi o ubezpieczenie zdrowotne.

    pozdrawiam mk

  • 5. Data: 2006-11-20 13:14:10
    Od: wombi <w...@n...pl>

    mirekk napisał(a):
> [...]
    > które brakowały mi wystarczy zapłacić składki brakujące, który przestałem
    > opłacać gdy dostałem odpowiedź odmowną na refundację leku.

    Mimo,że 'objechałeś' mnie w wątku "Zajęcie zaszyfrowanego komputera"
    kontynuuję :
    Rozumiem,że wszystko załatwiałeś "na gębę". I to jest podstawowy błąd.Na
    początek spróbuj czegoś takiego i zobaczysz co Ci odpiszą (odpisać muszą):

    "Imie i nazwisko
    Adres
    Oddzial ZUS w

    Wniosek
    Na podstawie przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia o świadczeniach opieki
    zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych, wnoszę o objęcie
    obowiązkowym ubezpieczeniem zdrowotnym."
    Uzasadnienie
    tutaj opisz swoją sytuację".

  • 6. Data: 2006-11-20 13:25:14
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

> [...]
    > zdrowotnej finansowanej ze środków publicznych, wnoszę o objęcie
    > obowiązkowym ubezpieczeniem zdrowotnym."

    Wybacz, ale nic takiego nie pamiętam bym Cię objechał w innym wątku!!, jeśli
    poczułeś się czymkolwiek urażony, Przepraszam, ale na pewno nie miałem
    takiego zamiaru!!
    Może znasz ten przepis ustawy, lub podaj gdzie go szukać? Napiszę, bo coś
    muszę z tym zrobić.
    pzdr mk

  • 7. Data: 2006-11-20 13:25:42
    Od: wombi <w...@n...pl>

    mirekk napisał(a):
    > 1.Gdy dowiedziałem się o chorobie i komisja orzekła o moim stopniu
    > niepełnosprawności złożyłem papiery o przyznanie renty inwalidzkiej.

    Renta inwalidzka = renta z tytułu niezdolności do pracy o której mowa w
    art.57 i następnych ustawy z dnia 17 grudnia 1998r. o emeryturach i
    rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.

    > Zmuszony też byłem do
    > podpięcia się do ubezpieczenia swojej żony by korzystać z opieki
    > lekarskiej:)

    Sytuacja zmieniła się w jakiś diametralny sposób (np.rozwód, żona
    straciła pracę, nie posiada statusu bezrobotnej) ,że już nie możesz
    korzystać z ubezpieczenia żony?
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2006-11-20 13:29:01
    Od: "mirekk" <m...@a...pl>

> [...]
    >
    > Sytuacja zmieniła się w jakiś diametralny sposób (np.rozwód, żona straciła
    > pracę, nie posiada statusu bezrobotnej) ,że już nie możesz korzystać z

    Nie, zostałem zmuszony do rozpoczęcia działalności gospodarczej na swój
    rachunek:)
    pzdr mk

  • 9. Data: 2006-11-20 13:32:06
    Od: wombi <w...@n...pl>

    mirekk napisał(a):
    > Może znasz ten przepis ustawy, lub podaj gdzie go szukać? Napiszę, bo coś
    > muszę z tym zrobić.

    Ciężko cokolwiek doradzać, bo nie znam dokładnie Twojej sytuacji, nie
    czytałem dokumentów itd.
    Ustawę znajdziesz tutaj:http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html ,
    wybierz wyszukiwanie i wpisz "o świadczeniach opieki zdrowotnej".
    Następnie ściągnij tekst jednolity.

  • 10. Data: 2006-11-20 13:38:05
    Od: wombi <w...@n...pl>

    mirekk napisał(a):

    > Nie, zostałem zmuszony do rozpoczęcia działalności gospodarczej na swój
    > rachunek:)
    > pzdr mk

    Hmm... Moim zdaniem (ale nie jestem księgowym) jeśli nie przysługuje Ci
    renta z tytułu niezdolności do pracy to musisz opłacać składki, w tym
    m.in. zdrowotną z prowadzonej działalności.I wtedy przysługuje Ci
    ubezpieczenie zdrowotne.