  • 1. Data: 2006-11-18 09:43:43
    Temat: niezaplacona faktura
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Czy uchylanie sie od zaplacenia faktury to wykroczenie, przestepstwo? Jak to
    nazwac: oszustwo, wyludzenie?
    --
    --pozdr.czes

  • 2. Data: 2006-11-18 09:57:06
    Temat: Re: niezaplacona faktura
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    mr.all napisał(a):

    > Czy uchylanie sie od zaplacenia faktury to wykroczenie, przestepstwo?

    Niestety nie.

    > Jak to nazwac: oszustwo, wyludzenie?

    "Nie płacenie, zaleganie z płatnością".

    j.

  • 3. Data: 2006-11-18 10:46:05
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    januszek wrote:

    > Niestety nie.

    Troche szkoda. Wlasciwie bardzo szkoda.

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 4. Data: 2006-11-18 10:47:52
    Od: "Arapaho" <a...@p...usunto.pl>

    > "Nie płacenie, zaleganie z płatnością".

    Osobiście traktuje to jako wyłudzenie. Skoro ktoś bierze ode mnie
    towar/usługę z obietnicą zapłaty i unika płatności oznacza to, że wyłudził
    ten towar/usługę ode mnie.

    Sam jestem ciekaw, jak to wygląda od strony prawnej.

  • 5. Data: 2006-11-18 10:55:20
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Arapaho wrote:

> [...]
    > ten towar/usługę ode mnie.
    >
    > Sam jestem ciekaw, jak to wygląda od strony prawnej.

    Od strony prawnej to mozesz w sadzie postarac sie o nakaz zaplaty i uzyc
    komornika do sciagniecia wierzytelnosci.

    Jesli dobrze pamietam, gdy sie okaze, ze np. spolka z o.o. jest
    niewyplacalna a nie zostaly formalnie przeprowadzone procedury
    (jakieśtam ;) to możesz zglosic do prokuratury doniesienie o popelnieniu
    przestępstwa. Jesli czegos nie pokrecilem to tak jest ;) Dawno mi to
    ktos tloumaczyl..

  • 6. Data: 2006-11-18 11:14:28
    Od: "Arapaho" <a...@p...usunto.pl>

    > Od strony prawnej to mozesz w sadzie postarac sie o nakaz zaplaty i uzyc
    > komornika do sciagniecia wierzytelnosci.

    Tyle to ja wiem, źle się wyraziłem. Chodziło mi o to, jak zgodnie z prawem
    faktycznie możnaby to nazwać.

  • 7. Data: 2006-11-18 11:36:10
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    mr.all napisał(a):
    > Czy uchylanie sie od zaplacenia faktury to wykroczenie, przestepstwo? Jak to
    > nazwac: oszustwo, wyludzenie?

    Oszustwem jest, jeśli w momencie brania towaru na kredyt dłużnik miał
    zamiar nie zapłacić. Jeśli ten pomysł powstał później, albo nie płaci z
    powodów obiektywnych (faktyczny brak pieniędzy), to przestępstwa nie ma.

    Dowodami świadczącymi o oszustwie w momencie brania towaru mogą być
    m. in.:
    - podawanie nieprawdziwej informacji o swoim stanie majątkowym,
    zaciąganie długów, o których z góry wiadomo, że nie jest się w stanie
    spłacić itp.

    Inną sprawą jest zgłoszenie upadłości spółki, Jeśli kondycja firmy
    jest w takim stanie, że powinno się to zrobić, to osoba zaniechająca
    tego obowiązku odpowiada z art. 586 kodeksu spółek handlowych

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2006-11-18 12:38:07
    Od: Therain <t...@n...eu.org>

    Arapaho napisał(a):

> [...]
    > ten towar/usługę ode mnie.
    >
    > Sam jestem ciekaw, jak to wygląda od strony prawnej.

    Przypadek taki:
    podpisalem umowe, w ktorej zobowiazuje sie placic za wykonana usluge
    (dostep do internetu), ale ze nie dostalem faktury na kolejne 3 miesiace
    za usluge (wysylaja jakiegos ludka co rozdaje po domach faktury, ale nie
    podpisuje sie kwitu odbioru, czasami zostawiaja u sasiada co nie
    swiadczy o dostarczeniu do mnie takiej faktury).
    Czy musze oplacic za nastepny miesiac mimo ze niemam faktury za uslugi ?
    Przyslali mi pismo ze zablokuja mi net poniewaz nie oplacilem abonamentu.
    Nie oplacilem bo nie mialem faktury od nich.
    Napisalem do nich maila i wyslalem fax z informacja, ze nie otrzymalem
    od nich faktur oraz nie moglem sie z nimi skontaktowac telefonicznie
    (nikt nie odbieral) dlatego nie oplacilem abonamentu.

  • 9. Data: 2006-11-18 12:40:37
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arapaho wrote:

    > Osobiście traktuje to jako wyłudzenie. Skoro ktoś bierze ode mnie
    > towar/usługę z obietnicą zapłaty i unika płatności oznacza to, że wyłudził
    > ten towar/usługę ode mnie.

    Możesz sobie także traktować Ziemię jako dysk, co nie zmienia faktu, że
    Ziemia dyskiem nie jest, a wyłudzenie to by było, jakbyś był w stanie
    udowodnić, że już w momencie pobrania towaru dana osoba nie miała
    zamiaru płacić.

  • 10. Data: 2006-11-18 12:44:53
    Od: Therain <t...@n...eu.org>

    Hikikomori San napisał(a):

> [...]
    > (jakieśtam ;) to możesz zglosic do prokuratury doniesienie o popelnieniu
    > przestępstwa. Jesli czegos nie pokrecilem to tak jest ;) Dawno mi to

    Przepraszam, ze sie wtrace ze swoim problemem ale to troche nawiazuje do
    tematu.