  • 21. Data: 2020-08-27 15:06:32
    Temat: Re: Z Allegro grzecznie, bo Cie zbanuja
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 sierpnia 2020 16:00:31 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    >(niestety Chinola, adres wyskoczył dopiero po opłaceniu).

    Tia

  • 22. Data: 2020-08-27 15:07:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 sierpnia 2020 01:04:57 UTC+2 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Facet sygnalizuje, że system oceny ALLEGRO przestał być wiarygodny,
    > bowiem nie da się o oszuście napisać, że jest oszustem.

    A oszustwa nie trzeba udowodnić?

  • 23. Data: 2020-08-27 15:10:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 sierpnia 2020 09:40:15 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Dowód mam w ręku: element o parametrach wielokrotnie gorszych, niż obiecane.

    Może pomyłka a nie oszustwo?
    Może tobie się wydaje że parametry gorsze?
    Linka do aukcji dasz?

  • 24. Data: 2020-08-27 15:11:55
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 27 sierpnia 2020 11:46:37 UTC+2 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Jeżeli ktoś przysyła karty pamięci mające 32 GB, (właśnie mi tyle wyskoczyło z
    H2testW), a sprzedaje je jako mające 128 GB to wg
    > Ciebie nie jest oszustwo?

    Pomylił się może

  • 25. Data: 2020-08-27 15:37:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.08.2020 o 11:46, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jeżeli ktoś przysyła karty pamięci mające 32 GB, (właśnie mi tyle
    > wyskoczyło z H2testW), a sprzedaje je jako mające 128 GB to wg Ciebie
    > nie jest oszustwo?

    Gdyby sprzedający je robił, to uznałbym, że powinien wiedzieć ile mają.
    Ale on je kupił jako 128 GB i tak jest na nich napisane. OK!
    Sprawdziłeś. Nie mają tyle. Ale czy uważasz, że dopuścił się oszustwa,
    czyli przestępstwa z art. 286 kk?

    --
    Robert Tomasik

  • 26. Data: 2020-08-27 15:39:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > W dzisiejszych czasach rozmaici krętacze robią się tak bezczelni, że
    > prawdę mówiąc, nie ryzykowałbym takich stwierdzeń publicznie nie mając
    > dowodów.

    Ale system oceny, to nie jest brzytwa w rękach małpy. Zakładamy, ze
    oceny piszą świadomi ludzie. Czasem wiadomo, ze to oszustwo, a czasem nie.

    --
    Robert Tomasik

  • 27. Data: 2020-08-27 16:30:46
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kris <k...@g...com> pisze:

    > A oszustwa nie trzeba udowodnić?

    Ale dopiero po tym jak "oskarżany słowem" wniesie sprawę do sądu o
    zniesławienie? Przy czym IMHO w sporej części spraw w sądzie można
    wygrać ale takim kosztem wizerunkowym i po takim czasie że to się
    "niezbyt" opłaca.

    Adam M. oskarżał słownie pewną osobę i okazał się "niewinny przez
    przedawnienie" w sprawie karnej z powództwa prywatnego.

    --
    A. Filip

  • 28. Data: 2020-08-27 18:56:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Gdyby sprzedający je robił, to uznałbym, że powinien wiedzieć ile
    >mają.
    >Ale on je kupił jako 128 GB i tak jest na nich napisane. OK!

    Jak to policjant mowi - cena powinna sugerowac, ze tu cos nie tak
    jest.
    Cena zakupu przez sprzedawce.

    >Sprawdziłeś. Nie mają tyle. Ale czy uważasz, że dopuścił się
    >oszustwa,
    >czyli przestępstwa z art. 286 kk?

    Byl wysyp takich oszukanych kart na allegro pare lat temu, tylko
    mniejszych.
    Kupilem, sprawdzilem, odeslalem, sprzedawca pieniadze zwrocil ... a po
    paru tygodniach widze, ze dalej je sprzedaje.
    On jest oszustem, czy ludzie sa latwowierni i sprawdzic nie potrafia,
    wiec moze uwazac, ze jeden negatyw ... a pech jakis, 99% jest dobrych
    ?

    J.

  • 29. Data: 2020-08-27 19:12:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z tym ze u mnie najpierw wyskakuje "Sprzedawca zmienił tę ofertę. Widzisz stan z dnia
    zakupu."
    https://allegro.pl/oferta/sandisk-128gb-micro-sd-sdx
    c-uhs-1-card-extreme-pro-9300456982

    Tak, teraz widzę te negatywy, coś mnie zaćmiło przy kupowaniu, może niewielka kwota.
    Duzo kupuję od Chińczyków ale z ebay, tam jest dobra ochrona kupujących przez i
    program ochrony eBay i przez PayPal.

    Na stronie SanDiskhttps://shop.westerndigital.com/products/memo
    ry-cards/sandisk-nintendo-switch-microsd#SDSQXBO-128
    G-ANCZA

    Tak czy inaczej moje pytanie brzmi:
    Jaka jest ochrona kupujących od sprzedawców z Chin przez Allegro?

    -----

  • 30. Data: 2020-08-27 19:14:36
    Temat: Re: Z Allegro grzecznie, bo Cię zabuja
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tak uważam, ponieważ jak się okazuje nie jestem jedyną ofiarą oszusta.

    -----