  • 11. Data: 2005-07-18 14:49:52
    Temat: Re: Wzrost napięcia w sieci elektr. i spalenie monitora
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > atestów) napięcie w gniazdku - było 246V. ZTCP, może być 230 -10% +5%,
    tak dla wyjasnienia, te 230 to wartosc skuteczna. Wartoscmaksymalna
    sinusoidy bedzie tak o 1/3 wieksza

    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 12. Data: 2005-07-18 15:04:42
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 18 Jul 2005 16:23:15 +0200,
    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> screamed:

    > Mówisz? Podaj podstawę tego "na pewno".
    >
    > Informacje oficjalne ze STOENu: napięcie nominalne 230V, tolerancja:
    > +10%, -5%. I to powinno być w umowie/warunkach technicznych.
    >
    > 10% z 230V to 23V, czyli do 253V to jeszcze 'norma'.

    Do tego należałoby doliczyć dokładność miernika - tania chińszczyzna
    dla tego przedziału ma nawet +/- 5%.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
    [ 17:03:41 user up 10676 days, 4:58, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    It's here at last: We've released a 26-week project in 48 weeks.

  • 13. Data: 2005-07-18 15:08:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur M. Piwko wrote:

    > Do tego należałoby doliczyć dokładność miernika - tania chińszczyzna
    > dla tego przedziału ma nawet +/- 5%.

    Tak czy inaczej wyraźnie widać, że to nie wina wskazywanego napięcia.

    Musiałbyć jakiś krótkotrwały, gwałtowny skok i/lub gówniany zasilacz
    tego LCD.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 14. Data: 2005-07-18 20:41:07
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-07-18 16:23 Andrzej Lawa napisał(a):

> [...]
    > +10%, -5%. I to powinno być w umowie/warunkach technicznych.
    >
    > 10% z 230V to 23V, czyli do 253V to jeszcze 'norma'.

    Źle napisałeś.
    "Dopuszczalne odchylenie napięcia od znamionowego w czasie 15 minut
    w przedziale od -10% do +5% w sieciach o napięciu znamionowym niższym
    niż 110 kV (...)" (http://www.stoen.pl/fileadmin/STOEN/Umowy/OW.qxd.pd
    f)
    Akurat w tym przypadku nie chodzi o STOEN a inny zakład, ale te +5% to
    jest ok. 242 V, jak napisałem w pierwszym poście.
    No i na pewno takie wysokie napięcie było dłużej niż 15 minut (kilka
    godzin chyba), ale nie mamy jak tego udowodnić.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 15. Data: 2005-07-18 21:02:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojtek Szweicer wrote:

    > Źle napisałeś.
    > "Dopuszczalne odchylenie napięcia od znamionowego w czasie 15 minut
    > w przedziale od -10% do +5% w sieciach o napięciu znamionowym niższym

    Czyli albo błąd na stronie, albo w materiałach informacyjnych pomocy
    technicznej...

    > niż 110 kV (...)" (http://www.stoen.pl/fileadmin/STOEN/Umowy/OW.qxd.pd
    f)
    > Akurat w tym przypadku nie chodzi o STOEN a inny zakład, ale te +5% to

    Nieważne - normy są dość ogólne.

    > jest ok. 242 V, jak napisałem w pierwszym poście.
    > No i na pewno takie wysokie napięcie było dłużej niż 15 minut (kilka
    > godzin chyba), ale nie mamy jak tego udowodnić.

    Swego czasu w UK normą było 240V... i nikt się w konwersję zasilania nie
    bawił. Nie przesadzajmy :) 10% różnicy w napięciu wejściowym każdy
    poprawnie skonstruowany zasilacz powinien przeżyć - a dla układy za
    silaczem nie powinny tego nawet zauważyć.

    Swoją szosą co to za szajsowany LCD? Jakiej firmy? I czy był podłączony
    przez jakąś listwę zabezpieczającą? Plus ostatnio były burze - może
    poszedł 'ciut' większy impuls jak trafiło w linię. Od czegoś takiego
    umywają ręcę.

  • 16. Data: 2005-07-19 10:52:12
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-07-18 23:02 Andrzej Lawa napisał(a):
> [...]
    > przez jakąś listwę zabezpieczającą? Plus ostatnio były burze - może
    > poszedł 'ciut' większy impuls jak trafiło w linię. Od czegoś takiego

    Monitor jest LG, a listwa oczywiście była.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 17. Data: 2005-07-19 13:58:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wojtek Szweicer wrote:

    > Monitor jest LG, a listwa oczywiście była.

    Cóż, w mojej listwie stabilizującej wyraźnie jest napisane: maksymalne
    stałe napięcie w sieci - 250V.

    A w instrukcji mojego UPS jest podane napięcie _wyjściowe_ jako 230V+/- 10%.

    Czyli jeśli twierdzisz, że 'winne' było napięcie rzędu 246V, to IMHO
    energetyka wyśle Cię na przysłowiowe drzewo i będzie mieć rację ;-P

    Natomiast (jeśli sprzęt był na gwarancji) to powinien zostać
    naprawiony/wymieniony na nowy, bo to wina jego złej jakości.