  • 1. Data: 2005-07-17 21:26:32
    Temat: Dochód dodatkowy
    Od: "Agnieszka" <a...@i...pl>

    Witam,
    zwracam się do Państwa z zapytaniem czy istnieje jakaś kwota wolna z dochodu
    dodatkowego poza stosunkiem z pracy, której wysokość nie ma wpływu na
    podatek dochodowy czy należy z każdej dodatkowej złotówki rozliczyć się z
    US. W okresie letnim zdarza mi się dodatkowo zarobić jakieś pieniądze na
    zasadzie wykonanej usługi, czy zatem musze tą sumę umieścić w zeznaniu
    podatkowym czy istnieje jakaś suma wolna?
    pozdrawiam i prosze o pilna odpowiedz

  • 2. Data: 2005-07-17 21:39:36
    Temat: Re: Dochód dodatkowy
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Agnieszka wrote:
> [...]
    > zasadzie wykonanej usługi, czy zatem musze tą sumę umieścić w zeznaniu
    > podatkowym czy istnieje jakaś suma wolna?

    z każdej umowy o dzieło i umowy zlecenia otrzymasz do końca 2006 roku
    pit11/8b. Taki sam otrzymasz z zakładu pracy.
    Wszystko umieszczasz na formularzu pit-37 i obliczasz należny podatek.
    Wzór na obliczanie podatku sam w sobie ma już kwotę wolną od podatku.
    Więc po prostu powinien ci wówczas wyjść zwrot podatku.
    Natomiast nie ma czegoś takiego jak niepłacenie podatku od pojedynczej
    umowy, jeżeli jest poniżej jakiejś tam kwoty.
    Do liczenia pitu w przyszłym roku polecam. www.pity.pl

  • 3. Data: 2005-07-17 21:40:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    witek wrote:

    > z każdej umowy o dzieło i umowy zlecenia otrzymasz do końca 2006 roku ...

    do końca lutego 2006 roku
    :)

  • 4. Data: 2005-07-17 22:28:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    Zapytaj na pl.soc.prawo.podatki . Bo z tego co pamiętam, to istnieje
    taka możliwość. To znaczy podatek płacisz od umowy cywilnoprawnej w
    wysokości ryczałtowej, ale jej już do Pit-u rocznego nie wliczasz. Ale
    nie chcę Cię wprowadzać w błąd, tym bardziej, że Witek napisał, ze nie
    ma takiej możliwości.

  • 5. Data: 2005-07-17 22:37:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > wysokości ryczałtowej, ale jej już do Pit-u rocznego nie wliczasz. Ale
    > nie chcę Cię wprowadzać w błąd, tym bardziej, że Witek napisał, ze nie

    Taka możliwość była, ale się skończyła.
    Zapewne chodzi ci po głowie 146 zł i 20% zryczałtowanego podatku.
    Już nie ma tej możliwości.
    Zresztą było to bardzo nieopłacalne.
    Bo jak miałeś np. 10 umów po 146 zł, to płaciłeś od każdej umowy 20%,
    nie dostawałeś pit-11 i nie miałeś obowiązku się rozliczać.
    Ale podatek poszedł się bujać
    Jeżeli umowa była na 147 zł , to na koniec dostawałeś 10 pitów i z racji
    kowty wolnej od podatku dostwałeś cały zapłacony podatek spowrotem.

  • 6. Data: 2005-07-18 09:06:58
    Od: "Agnieszka" <a...@i...pl>

> [...]
    > Natomiast nie ma czegoś takiego jak niepłacenie podatku od pojedynczej
    > umowy, jeżeli jest poniżej jakiejś tam kwoty.

    Thx za wyjasnienie.
    A co z usługą wykonywaną prywatnie, czy jeśli wykonam jakąś usługe u osób
    trzecich i weznę za to pieniądze i nie dostane żadnego pitu, czy te
    pieniądze także musze rozliczyć z US czy to jest poprostu moj czysty zysk?

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-07-18 13:50:55
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

    > A co z usługą wykonywaną prywatnie, czy jeśli wykonam jakąś usługe u osób
    > trzecich i weznę za to pieniądze i nie dostane żadnego pitu, czy te
    > pieniądze także musze rozliczyć z US czy to jest poprostu moj czysty zysk?

    składasz (sama) PIT-53 bodajże do 20-go następnego miesiąca po którym
    uzyskałaś dochód