  • 1. Data: 2005-07-17 21:11:37
    Temat: wezwanie do złozenia zeznania podatkowego w sprawie nabycia spadku
    Od: "Małgorzata" <k...@p...onet.pl>

    Kilka dni temu dostałam z Urzędu Skarbowego wezwanie do złożenia zeznania
    podatkowego w sprawie nabycia spadku. Zdziwiłam się ogromnie. Pani w
    urzędzie poinformowała mnie że postanowienie o nabyciu spadku zapadło 15
    lutego 2002 r. i że już trzy lata minęły a ja nie złożyłam zeznania. Problem
    polega na tym że nic nie wiedziałam o nabyciu spadku. Wiedziałam tylko że
    daleka ciotka starała się o spadek po dziadkach (grunt w innym mieście) -
    założyła sprawę i podała też moje dane bo dziedziczę w 1/6. Z sądu dostałam
    tylko postanowienie o podjęciu postępowania spadkowego. Później terminy
    rozpraw na które nie było obowiązku się stawiać. (Nie byłam ani razu) W
    międzyczasie kuzynka zmarła i sprawa ucichła. Teraz dostałam wezwanie.
    Nikt mnie nie poinformował o zakończeniu postępowania spadkowego w sądzie. W
    związku z tym mam pytanie. Czy sąd powinien mnie poinformować o zakończeniu
    postępowania skoro wysłał dokumenty do urzędu skarbowego. Jestem w
    idiotycznej sytuacji bo nie mam żadnego dokumentu potwierdzającego nabycie
    spadku nie mówiąc już o tym że nawet nie wiem co nabyłam. Z własnego
    śledztwa dowiedziałam się że dzieci po zmarłej ciotce przeprowadziły
    postępowanie spadkowe po niej i pociągnęły dalej sprawę odzyskania gruntu.
    Swoją 1/6 udziału sprzedali.. Niestety nikogo z pozostałych udziałowców o
    tym nie poinformowali.
    Teren jaki odzyskali to 3 działki: jedna budowlana i dwie określone jako DR
    (podobno oznacza to drogę) w tym wypadku oznaczało by to ulicę w mieście
    która należy do Zarządu Dróg Miejskich lub czegoś podobnego (dokładnie nie
    wiem)
    To wszytko co wiem . Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jakie dokumenty musze
    zgromadzić żeby sensownie to zeznanie podatkowe wypełnić. Jak sprawdzić
    jaka jest wartość tych działek Czy od drogi której podobno nie można
    sprzedać tez trzeba zapłacić podatek. I czy te odzyskane działki nie
    straciły na wartości skoro została już sprzedana 1/6. I jaki w tym miał
    interes ktoś kto kupił tylko tę 1/6 a o resztę się nie starał.
    Będę wdzięczna za pomoc.