    From: adam <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wzialem z bankomatu czyjes pieniadze
    Date: Mon, 29 Nov 2010 23:08:21 +0100

    Przypadkiem bylem w poblizu bankomatu w czasie gdy pewna osoba wybierala
    z niego pieniadze (a moze przeprowadzala inna transakcje - nie wiem).
    Gdy osoba ta odeszla, po parunastu sekudach bankomat zaczal odliczac
    pieniadze i je wyplul. Zaskoczony wzialem je i zaczalem rozgladac sie za
    ta osoba, za chwile bankomat wydrukowal potwierdzenie, to znowu mnie
    zaskoczylo, i gdy wzialem potwierdzenie nie odnalazlem juz tej osoby, w
    tym czasie zniknela. Zadzwonilem dzis do banku do ktorego bankomat
    nalezal, zeby zidentyfikowac wlasciciela pieniedzy. Podobno jest to
    bardzo trudne, bo na potwierdzeniu jest tylko koncowka nr karty,
    zaproponowano mi abym oddal te pieniadze w najblizszym oddziale.
    Nie chce ich oddac do banku, chcialbym oddac wlascicielowi, wydaje mi
    sie ze to juz nie sa pieniadze banku, bo sciagnal je z konta wlasciciela.
    1. Czyje to sa pieniadze, moje, banku czy osoby ktora chciala je podjac?
    2. Oddac pieniadze do banku, czy moze podac im moje dane i czekac az
    zglosi sie wlasciciel?
    3. Czy dobrze zrobilem zabierajac pieniadze z bankomatu? Wtedy przyszla
    mi tylko jedna mysl, a w zasadzie dwie, pierwsza - wziac pieniadze i
    biec za wlascicielem, druga - wziac pieniadze, bo inaczej wezmie je ktos
    inny. Wtedy nie myslalem ze nie znajde wlasciciela, ale dzis, gdy
    zostalem z czyjas kasa w kieszeni, mysle ze moze trzeba bylo
    przypilnowac i czekac, moze bankomat polknalby je z powrotem i anulowal
    transakcje. Nie wiem czy w ogole bankomat moze zrobic cos takiego.

    Miejsce bylo raczej odludne, bylo ciemno, ja bylem jedyna osoba w tamtym
    miejscu, kwota byla srednia lub nawet srednio-duza.
    Adam