  • 1. Data: 2011-02-11 20:00:53
    Temat: Wysoki rachunek za energię - płacić?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dostałem dziś rachunek z RWE Stoen za energię elektryczną i mało nie
    padłem. Kwota na fakturze za styczeń jest 2,5x wyższa niż za każdy
    poprzedni miesiąc!

    Obecnie zużycie jakie prognozują za styczeń przewyższa moc zainstalowanych
    w lokalu odbiorników (!). Czyli - nawet gdyby wszystkie urządzenia jakie
    mam w sklepie pracowały z pełną mocą przez 24h/dobę to nie byłbym w stanie
    zużyć energii elektrycznej za taką kwotę. To przecież absurd. W dodatku
    brakuje w tej fakturze jakiegokolwiek odniesienia do faktury za grudzień,
    która w 100% opierała się na prognozach (w grudniu nie chodził inkasent).
    Tak naprawdę jest to więc prognoza z prognozy.

    Przejrzałem wszystkie przelewy, porównałem to ze wskazaniami licznika, i
    wychodzi na to, że od 1 czerwca 2010 do 31 stycznia 2011, czyli przez
    ostatnie 8 m-cy, włączając tą ostatnią zawyżoną fakturę, zużyłem energii za
    sporo mniej niż się domagają. W dodatku na fakturze jest wyraźna
    dysproporcja w stosunku do poprzedniego zużycia. Dla przykładu, przez
    ostatnie 7 miesięcy zużyłem np. 10 MWh, a oni za sam styczeń chcą kasę za 4
    MWh.

    Pytanie - co z tym zrobić? Taryfa jest ta sama (C11 Firmowa), zużycie jest
    niezmienne, na stałym poziomie. Jestem klientem instytucjonalnym (różnica
    jest taka, że w mieszkaniu inkasent pojawia się raz na pół roku i płaci się
    prognozę półroczną, a w firmie inkasent jest co miesiąc i rozliczamy się
    też w cyklach miesięcznych).

    Na pewno napiszę reklamację - ale - czy mogę nie płacić faktury dopóki jej
    nie rozpatrzą? Szczerze przyznam, że zebranie paru tysięcy złotych w
    tydzień (a taki jest termin płatności) może nastręczać mi pewnych
    problemów, a przecież nie będę się k..wa zadłużał, żeby im zapłacić za coś
    co sobie wyssali z palca.

    --
    best regards,
    scream

  • 2. Data: 2011-02-11 20:54:50
    Temat: Re: Wysoki rachunek za energię - płacić?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/11/2011 2:00 PM, scream wrote:
    > Na pewno napiszę reklamację - ale - czy mogę nie płacić faktury dopóki jej
    > nie rozpatrzą?

    a co masz w regulaminie / umowie na temat kwot spornych?

  • 3. Data: 2011-02-12 08:46:58
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 11-02-2011 o 21:00:53 scream <n...@p...pl> napisał(a):

    > Dostałem dziś rachunek z RWE Stoen za energię elektryczną i mało nie
    > padłem. Kwota na fakturze za styczeń jest 2,5x wyższa niż za każdy
    > poprzedni miesiąc!

    [..]
> [...]
    > się
    > prognozę półroczną, a w firmie inkasent jest co miesiąc i rozliczamy się

    Złóż pismo aby rachunki wystawiali na bieżąco po odczytaniu a nie
    prognozowane i tyle.

    leon

  • 4. Data: 2011-02-12 11:50:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 11.02.2011 21:00, scream pisze:
> [...]
    > zużyć energii elektrycznej za taką kwotę. To przecież absurd. W dodatku

    Na wstępie to przeczytaj jeszcze raz umowę z załącznikami i skontaktuj
    się z dostawcą energii - czasami da się z nimi pogadać jak z ludźmi.