eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnychWyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych

  • 71. Data: 2009-03-12 18:04:12
    Temat: Re: Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych [boukun w RP]
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "lukeg" <n...@n...com> pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:kwpasflz78@frank.huge.strangled.net...

    > OK, niech będzie po Twojemu. Mógłbym wchodzić w dyskusję, na czym
    > polega owa istota wolności słowa, ale - szczerze mówiąc - po prostu mi
    > się nie chce :)

    Nie martw się, zajmą się tym w przypadku boukuna sądy "nie pierwszej"
    instancji ze *sporą* szansą na Sztrasburg :-)
    ["boukun co z BRD wygrał" już drogę do Sztrasburga sobie przetarł ;-)]

    Po prostu boukun dostał wyrok klasy "opamiętaj się człowieku" i zacznij
    uważać *jak* mówisz (krótka kara więzienia w zawieszeniu) po który
    większość/sporo ludzi sobie odpuszcza użeranie się z sądami.

    Tylko że dla boukuna "pieniacza" takie użeranie się z sądami/systemem
    prawnym *latami* to już chyba życiowe hobby :-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Kto wpada do wody, nie boi się deszczu.

  • 72. Data: 2009-03-12 18:11:57
    Temat: Re: Oprogramowanie jest nielegalne jeśłi "agencja" tak uzna.
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Wed, 11 Mar 2009 20:35:11 +0100, boukun powiedział:

    > [Ciach!]

    > Z tego co widzę argumenty ograniczyły się do, tego, że oskarżenie jest
    > bezzasadne, ponieważ oprogramowanie nie było pobrane w celu osiągnięcia
    > korzyści majątkowej.
    >
    > Tymczasem niektórzy już sam fakt pozyskania progamu za free uznają za
    > pozyskanie w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, więc nie dziwi mnie,
    > jeśli to zostało przez sąd odrzucone.

    Którzy to niektórzy tak sądzą? Chyba żaden inny sąd? A już napewno nie wykładnia
    prawa i oficjalne komentarze do niego.
    Jaka tu jest korzyść majątkowa? Tu po prostu nie ma straty. Art 118 ust. o pa
    tyczy celu czerpania z użytkowania programu, nie posiadania, i to ciągłego
    czerpania. Kto dla tego celu pozyskuje... Inaczej byłoby wprost napisane, kto za
    darmo pozyskuje, kto nie zapłaci za nabyty program...

    > Nie znalazłem tu jednak niczego, co sugerowałoby, że linia obrony
    > argumentowała, że obowiązuje domniemanie niewinności i to oskarżenie
    > powinno udowodnić, że oprogramowanie jest nielegalne, a nie oskarżony
    > okazywać dowody legalnego zakupu (których już dawno może nie mieć).

    Sąd sam to dobrze wie, niby dlaczego miałbym takie oczywiste rzeczy przypominać.
    A ponadto wspominałem o tym wiele razy wcześniej
    http://boukun-pl.blogspot.com/2007/12/uzupenienie-sk
    argi-przeciwnej.html
    Wobec bezpodstawnego, w sumie bandyckiego najścia na nasz dom służb
    represyjnych, nie mam także obowiązku tłumaczyć się z zainstalowanych na naszym
    komputerze programów komputerowych. To nie ja mam udowadniać swoją niewinność,
    tylko prokuratura ma mi udowodnić zarzucaną winę. Oskarżenie w ogóle nie dowodzi
    owego uzyskania przeze mnie programów komputerowych za pomocą czynu
    zabronionego. Jest niedopuszczalne, żeby sąd zmuszał mnie do okazywania faktur
    zakupu czy nośników do programów zainstalowanych na naszym komputerze. Na tej
    samej zasadzie, sąd mógłby się bezskutecznie domagać ode mnie udowodnienia, że
    nasz komputer rodzinny nie jest skradziony, bo prokuratura mogłaby nie wiedząc
    czemu nabrać takie podejrzenie.

    > IMO wywalenie do śmieci pudełka ze skanera wraz z rachunkiem, a nawet
    > skanerem i zgubienie oryginalnej płytki (że nie wspomnę o gazecie
    > CyberMycha i dowodzie jej zakupu) jest całkiem prawdopodobne, a nie powinno
    > to sprawiać, że zainstalowny na kompie program do obsługi skanera, czy
    > gierka z CyberMychy staje się nielegalnym "piratem"!
    >
    > Pozdrawiam,
    > aari^^^

    Lepszy numer, ja na sprawie apelacyjnej przyniosę oryginalne płytki z programami
    gier dla dzieci, za które sąd mnie skazał i powiem, że udało mi się wymusić na
    dziecku okazanie jego własności, ale nie mam pewności czy programy te zostały
    nabyte legalnie, czy przypadkiem żona ich nie ukradła w sklepie w Niemczech, bo
    nie mam dowodu zakupu ich.

    boukun

  • 73. Data: 2009-03-12 18:18:32
    Temat: Re: Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnychWyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    > No to podniesiesz w apelacji "z ostrożności procesowej" kwestie
    > niekorzystnej dla ciebie wyceny oprogramowania?
    >
    > --
    > Andrzej Adam Filip

    Podniosę i nie tylko to, zresztą to już kwestionowałem, a sędzina łga. Już mam
    trzy strony napisane projektu apelacji.

    boukun

  • 74. Data: 2009-03-12 19:17:15
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    boukun <b...@n...pl> napisał(a):

    > Z opinii sądowo - psychiatrycznej wydanej w dniu 17.10.2006 roku biegli
    > psychiatrzy Stanisław Hulok i Andrzej Hanusz stwierdzili, że Jarosław
    > Niedźwiecki nie cierpi na chorobę psychiczną w rozumieniu psychozy ani na
    > upośledzenie umysłowe. Biegli w pełni zgadzają się z przedstawionym przez biegł
    > psycholog inwentarzem cech osobowości oskarżonego. W stosunku do zarzucanych
    > czynów oskarżony miał zachowaną zdolność do rozpoznania ich znaczenia jak i do
    > pokierowania swoim postępowaniem. Warunki art. 31 §1 lub 2 kk nie występują.

    Ja bym podważał wyrok ze względu na niekompetencję biegłych psychiatrów.

  • 75. Data: 2009-03-12 19:26:21
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 12 Mar 2009 16:27:30 +0100, lukeg napisał(a):

    > OK, niech będzie po Twojemu. Mógłbym wchodzić w dyskusję, na czym polega
    > owa istota wolności słowa, ale - szczerze mówiąc - po prostu mi się nie
    > chce

    Nie wiem co masz na myśli, ale polecam *doskonałą* lekturę:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Brandenburg_v._Ohio

    z uwzględnieniem zdania "government cannot punish inflammatory speech
    unless it is directed to inciting and likely to incite imminent lawless
    action".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 76. Data: 2009-03-12 21:37:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    boukun wrote:
> [...]
    > czy programy te zostały nabyte legalnie, czy przypadkiem żona ich nie
    > ukradła w sklepie w Niemczech, bo nie mam dowodu zakupu ich.

    Uważaj bo dostaniesz parę miesięcy więcej za współudział w kradzieży i
    paserstwo.

  • 77. Data: 2009-03-13 00:51:02
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    aari^^^ <a...@t...email.is.invalid.pl> wrote:

    > "W odniesieniu do programów komputerowych zainstalowanych na twardym dysku
    > komputera w przypadku nieposiadania przez użytkownika licencji (licencja w
    > różnej formie: dowodu zakupu, dowodu rejestracji programu, licencji,
    > naklejki,
    > oryginalnej płyty) takie oprogramowanie można uznać za nielegalne.

    Mnie zastanawia jak to ma się do darmowego oprogramowania. Skazali kiedyś
    kogoś za używanie Linuksa ściągniętego z Internetu?

    --
    http://www.extreme-photo.pl/

  • 78. Data: 2009-03-13 07:02:04
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    g...@n...invalid (Adam Wysocki) pisze:

    > Mnie zastanawia jak to ma się do darmowego oprogramowania. Skazali kiedyś
    > kogoś za używanie Linuksa ściągniętego z Internetu?

    No kiedyś tam Urzędy Skarbowe potraktowały darmowego Linuxa jako
    "darowiznę" o wartości ustalonej (zgrubnie) "na podstawie windows" ;-)

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Gdy idziesz na wojnę, pomódl się raz;

  • 79. Data: 2009-03-13 08:03:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 13 Mar 2009 08:02:04 +0100, Andrzej Adam Filip napisał(a):

    > No kiedyś tam Urzędy Skarbowe potraktowały darmowego Linuxa jako
    > "darowiznę" o wartości ustalonej (zgrubnie) "na podstawie windows" ;-)

    Raczej fake.
    Ale faktem jest, że mój znajomy (admin) miał kiedyś problem, ponieważ
    przy okazji innego postępowania policja sprawdziła jego komputer i nie
    znaleźli nalepki od Debiana. Ładnych parę dni (może dłużej) miał zajęty
    komputer.

  • 80. Data: 2009-03-13 08:12:29
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Adam Wysocki wrote:

    > Mnie zastanawia jak to ma się do darmowego oprogramowania. Skazali kiedyś
    > kogoś za używanie Linuksa ściągniętego z Internetu?

    Niby conajmniej jeden taki przypadek jest udkumentowany. To znaczy nie
    skazanie, ale akt oskarżenia ;)

    http://prawo.vagla.pl/node/8138

    M.