eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnychWyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych

  • 11. Data: 2009-03-11 16:24:42
    Temat: Oprogramowanie jest nielegalne jeśłi "agencja" tak uzna. (was: Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych)
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Wed, 11 Mar 2009 15:26:09 +0000 (UTC), Olgierd powiedział:

    > Och, pewnie takich samych, którzy chcą sadzać za shareware.

    Przeczytałem niektóre kawałki tego wyroku i zaciekawiło mnie jedno:

    "W odniesieniu do programów komputerowych zainstalowanych na twardym dysku
    komputera w przypadku nieposiadania przez użytkownika licencji (licencja w
    różnej formie: dowodu zakupu, dowodu rejestracji programu, licencji,
    naklejki,
    oryginalnej płyty) takie oprogramowanie można uznać za nielegalne.
    [...]
    Agencja wskazał też, że wyznacznikiem
    legalności programów jest posiadanie: 1. oryginalnego nośnika, 2.
    oryginalnej
    licencji, 3. w przypadku firm - dodatkowo faktury zakupu danego programu,
    4. w
    zależności od producenta: pudełko, instrukcję obsługi, certyfikat
    autentyczności, dowód rejestracji. Aby uznano posiadany program za legalny
    należy wykazać posiadanie co najmniej dwóch elementów z wyżej
    wymienionych."

    To mi wygląda na lekki absurd - oprogramowanie jest nielegalne, jeśli
    "Agencja" uzna je za nielegalne...

    Co z kimś, kto kupił "Chipa" z pełną wersją jakiegoś komercyjnego produktu,
    zainstalował, a płytę i "Chipa" zgubił?

    Albo z kimś, kto zakupił w sklepie i zainstalował oprogramowanie X, ale
    przy przeprowadzce zgineło mu pudełko z instrukcjami, nalepkami i
    licencjami?
    Czy legalnie zakupione przez niego oprogramowanie staje się automagicznie
    nielegalne?

    Jak to się ma do prawa?

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 12. Data: 2009-03-11 16:58:36
    Temat: Re: Wyrok za pisanie i głoszenie poglądów na grupach dyskusyjnych [boukun w RP]
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Literę prawa w życie wprowadza dopiero orzecznictwo sądów.

    No i?
    Szerzenie nienawiści rasowej jest zakazane czy nie?

  • 13. Data: 2009-03-11 17:00:45
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "MariuszM" <m...@T...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gp8k5b$bld$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > niekomercyjnego użytku, dopiero za wersję premium trzeba zapłacić chyba 18
    > euro na rok. Jakich rzeczoznawców taki sąd zatrudnia?

    Kto w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przedmiot będący nośnikiem utworu,
    artystycznego wykonania, fonogramu, wideogramu rozpowszechnianego lub
    zwielokrotnionego bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom nabywa lub pomaga w
    jego zbyciu albo przedmiot ten przyjmuje lub pomaga w jego ukryciu, podlega
    karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. Zwrócić należy uwagę na
    konstrukcję tego przepisu, fakt popełnienia przestępstwa uwarunkowany jest
    działaniem w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, więc dotyczy tylko
    handlujących piratami lub osób wykorzystujących nielegalne oprogramowanie w
    prowadzonej działalności gospodarczej.

    W moim przypadku nie można nawet mówić o dozwolonym przez art. 23 ustawy o
    prawie autorskim i prawach pokrewnych nieodpłatnym korzystaniu z już
    rozpowszechnionego utworu w zakresie własnego użytku osobistego, albowiem w
    posiadaniu mojej rodziny znajdują się oryginalne nośniki większości będących w
    zainteresowaniu, czy też kwestionowanych przez oskarżyciela programów
    komputerowych, a ja nie czuję się prawnie zobowiązany, aby naruszać prawo do
    prywatności mojej rodziny.

    boukun

  • 14. Data: 2009-03-11 17:11:48
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No i?
    > Szerzenie nienawiści rasowej jest zakazane czy nie?

    A jak są w tym wyroku wykazane relacje przyczynowo skutkowe? Krytykowanie
    uperzywilejowanej pozycji jednej grupy nad drugą nie jest zakazane prawem.

    boukun

  • 15. Data: 2009-03-11 17:12:53
    Temat: Re: Wyrok za głupotę
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "boukun" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli ktoś ma ochotę na udzielenie mi porad,

    Z przyjemnoscia i ze szczerego serca udziele ci rady. Idz sie w*&@b o
    najblizsze drzewo.

    --
    SQLwysyn
    sqlwysyn.blog.onet.pl

  • 16. Data: 2009-03-11 17:20:08
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    boukun napisał(a) :

> [...]
    > komputerowych, a ja nie czuję się prawnie zobowiązany, aby naruszać prawo do

    No i za fantasmagorię nienaruszania prawa do prywatności rodziny
    pójdziesz siedzieć. Dobra, czytałem - w zawieszeniu.

    Zbyszek
    PGP key: 0x39E452FE

  • 17. Data: 2009-03-11 17:28:52
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> pisze:

    > Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <a...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:ldqd8spb78@frank.huge.strangled.net...

    > No i?
    > Szerzenie nienawiści rasowej jest zakazane czy nie?

    Wolność słowa jest gwarantowana *konstytucją* czy nie?
    Szerzenie nienawiści rasowej jest zakazane *ustawą*?
    Ta hierarchia ważności aktów prawnych nic ci nie sugeruje?

    Ocena naruszenia zakazów ustawowych bez pozwiązania z tym co (niby)
    gwarantuje konstytucja jest kolejnym "dawaniem czasu Sejmowi na
    dostosowanie *Konstytucji* do umowy międzynarodowej"
    (patrz Trybunał Konstytucyjny).

    http://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm
    <cytat>
    Art. 54. 1. Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz
    pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.
    </cytat>

    Z uzasadnienia sądu:
    "256 kk i art. 257 kk w zw. z art. 11 § 2 kk w zw. z art. 12 kk;"

    http://prawo.money.pl/akty-prawne/ujednolicone-akty-
    prawne/kodeksy/kodeks;karny;z;dnia;6;czerwca;1997;r;
    ,1997,88,553,DU,410.html
    <cytat>
    Art. 256. Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny
    ustrój państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic
    narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu
    na bezwyznaniowość,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    Art. 257. Kto publicznie znieważa grupę ludności albo poszczególną
    osobę z powodu jej przynależności narodowej, etnicznej, rasowej,
    wyznaniowej albo z powodu jej bezwyznaniowości lub z takich powodów
    narusza nietykalność cielesną innej osoby,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    </cytat>

    W grupach w których pisał boukun (szczególnie soc.culture.polish)
    wielokrotnie i systematycznie znieważano za "bycie polakiem".
    Jakie działania podjęła w tej sprawie prokuratura, chociażby polegające
    na sprawdzeniu czy te czynu zostały popełnione przez osoby które
    podlegają jurysdykcji RP?

    W tych artykułach KK słowo Żyd *nie pada*, szerzenie nienawiści do
    Polaków podpada pod nie *identycznie*. Znasz kogoś kto się lubuje w
    używaniu na usenecie w grupach *.pl słów "polactwo" i bardziej
    "narodowo obraźliwych"?

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : a...@x...wp.pl
    Spróbuj zapalić maleńką świeczkę zamiast przeklinać ciemność.

  • 18. Data: 2009-03-11 17:35:27
    Od: "boukun" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > No i za fantasmagorię nienaruszania prawa do prywatności rodziny pójdziesz
    > siedzieć. Dobra, czytałem - w zawieszeniu.

    Wstaw sobie słowo "poszanowania", jakiż w tym problem? Widziałem nie takie
    fantasmagorie w pismach prawników i jakoś nit nie robił z tego problemu. A jak
    się ma fantasmagoria sędziny: "Oskarżony odnośnie
    wskazanych powyżej programów i gier komputerowych nie wykazał
    legalności ich posiadania, a co za tym idzie ich użytkowania w toku prowadzonego
    przeciwko niemu postępowania."

    Nie wykazałem, że jestem niewinny, jestem winny. Sąd zapomniał o tym, że to nie
    ja mam udowadniać swoją niewinność, a jedynie prokuratura musi udowodnić i winę.
    A prokuratura całe dwa lata milczała, a w mowie końcowej powiedziała, że sąd
    ładnie poprowadził sprawę i wykazał moją winę, sic!

    boukun

    boukun

  • 19. Data: 2009-03-11 17:51:30
    Od: "lukeg" <n...@n...com>

    > Wolność słowa jest gwarantowana *konstytucją* czy nie?
    > Szerzenie nienawiści rasowej jest zakazane *ustawą*?
    > Ta hierarchia ważności aktów prawnych nic ci nie sugeruje?

    Hint: art. 31 ust. 3 Konstytucji

  • 20. Data: 2009-03-11 17:53:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    boukun wrote:
    > Sygn. akt II K 80/07
    >

    > WYROK W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

    w zawieszeniu czy bez, bo nie chce mi sie czytac?