  • 1. Data: 2002-01-08 16:09:34
    Temat: Wypowiedzenie umowy o pracę.
    Od: "Grzegorz Żyła" <s...@e...pl>

    W dniu 08.01.2002 złożyłam u pracodawcy pismo z prośbą o rozwiązanie umowy o
    pracę za porozumieniem stron z dniem 09.01.2002. U ww pracodawcy pracuję od
    1994 roku. Pracodawca nie wyraził zgody na rozwiązanie umowy z powodu sprawy
    toczącej się w Sądzie Pracy, której przedmiotem jest sporna wysokość
    wnagrodzenia byłego pracownika (pracownik odwołał się do sądu w sprawie
    zaniżonej kwoty ekwiwalentu za urlop). W okresie zatrudnienia ww pracownika
    byłam osobą odpowiedzialną za sprawy kadrowo-płacowe. Pracodawca
    poinformował mnie jedynie, że zostanę powołana na świadka w spornej sprawie,
    a na porozumienie stron może wyrazić zgodę dopiero po wyjaśnieniu sprawy w
    sądzie - niestety nie podał mi bliższego terminu. Od m-ca września ub. roku,
    w związku z reorganizacją spółki pracuję w dziale handlowym. Czy pracodawca
    ma prawo nie zgodzić się na moje odejście i w jaki inny sposób mogę wymówić
    umowę o pracę i jak to wpłynie na długość okresu wypowiedzenia (w chwili
    obecnej obowiązuje mnie 3 m-czny okres wypowiedzenia)?
    Dziękuję za szybką odpowiedź.

    Lila

  • 2. Data: 2002-01-08 16:32:26
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę.
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Grzegorz Żyła" <s...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    chwili
    > obecnej obowiązuje mnie 3 m-czny okres wypowiedzenia)?

    Grzegorza odpowiedzialna za sprawy kadrowo-płacowe i takie pytania?
    LOL

    1. Oczywiście pracodawca nie musi godzić się na porozumienie stron -
    skoro się nie godzi to najlepsze wyjście odpada.
    2. Musi za to przyjąć wypowiedzenie umowy o pracę. Przy tym stażu
    popracujesz do końca kwietnia (3 miesiące licząc od miesiąca
    następującego po miesiącu, w którym złożysz wypowiedzenie) -
    najsensowniejsze wyjście w tej sytuacji.
    3. Możesz przestać przychodzić do pracy - dostaniesz świadectwo, że
    złamałaś podstawowe obowiązki pracownika i zostałaś zwolniona
    "dyscyplinarnie". Świadectwa z tak długiego okresu raczej nie da się
    ukryć - będziesz musiała pokazać je następnym pracodawcom, a nie będzie
    wyglądało ładnie.
    4. Możesz poszukać "naruszenia podstawowych obowiązków pracodawcy". Jak
    znajdziesz (nieterminowa wypłata, w złej wysokości itd), to możesz
    rozwiązać umowę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy. Z tym, że rozwiązać
    w ten sposób umowę można najdalej w ciągu miesiąca od _otrzymania_
    informacji o złamaniu obowiązków.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz