    From: "Kaizen" <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypowiedzenie umowy o pracę.
    Date: Tue, 8 Jan 2002 17:32:26 +0100

    Użytkownik "Grzegorz Żyła" <s...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:a1f5mu$qv9$1@news.onet.pl...
    > zaniżonej kwoty ekwiwalentu za urlop). W okresie zatrudnienia ww
    pracownika
    > byłam osobą odpowiedzialną za sprawy kadrowo-płacowe. Pracodawca
    [...]
    > w związku z reorganizacją spółki pracuję w dziale handlowym. Czy
    pracodawca
    > ma prawo nie zgodzić się na moje odejście i w jaki inny sposób mogę
    wymówić
    > umowę o pracę i jak to wpłynie na długość okresu wypowiedzenia (w
    chwili
    > obecnej obowiązuje mnie 3 m-czny okres wypowiedzenia)?

    Grzegorza odpowiedzialna za sprawy kadrowo-płacowe i takie pytania?
    LOL

    1. Oczywiście pracodawca nie musi godzić się na porozumienie stron -
    skoro się nie godzi to najlepsze wyjście odpada.
    2. Musi za to przyjąć wypowiedzenie umowy o pracę. Przy tym stażu
    popracujesz do końca kwietnia (3 miesiące licząc od miesiąca
    następującego po miesiącu, w którym złożysz wypowiedzenie) -
    najsensowniejsze wyjście w tej sytuacji.
    3. Możesz przestać przychodzić do pracy - dostaniesz świadectwo, że
    złamałaś podstawowe obowiązki pracownika i zostałaś zwolniona
    "dyscyplinarnie". Świadectwa z tak długiego okresu raczej nie da się
    ukryć - będziesz musiała pokazać je następnym pracodawcom, a nie będzie
    wyglądało ładnie.
    4. Możesz poszukać "naruszenia podstawowych obowiązków pracodawcy". Jak
    znajdziesz (nieterminowa wypłata, w złej wysokości itd), to możesz
    rozwiązać umowę bez wypowiedzenia z winy pracodawcy. Z tym, że rozwiązać
    w ten sposób umowę można najdalej w ciągu miesiąca od _otrzymania_
    informacji o złamaniu obowiązków.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz