  • 1. Data: 2007-07-13 20:35:34
    Temat: Wypowiedzenie i dyscyplinarka...
    Od: "Krzysztof" <b...@g...pl>

    Witam,
    czy będąc na wypowiedzeniu umowy o pracę można jeszcze dostać tzw.
    dyscyplinarke?

    Dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam!
    Krzysztof

  • 2. Data: 2007-07-13 20:38:18
    Temat: Re: Wypowiedzenie i dyscyplinarka...
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f78nmm$rdn$1@inews.gazeta.pl Krzysztof
    <b...@g...pl> pisze:

    > czy będąc na wypowiedzeniu umowy o pracę można jeszcze dostać tzw.
    > dyscyplinarke?
    Tak.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-07-13 21:37:48
    Od: "Krzysztof " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Tak.

    Czyli w drugą strone też to musi działac, jeśli występuje ciężkie naruszenie
    obowiązków pracodawcy jak na przykład nie wypłacanie pensji w terminie i to
    powtarza się od dłuższego czasu ;)
    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2007-07-14 06:34:35
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Fri, 13 Jul 2007 21:37:48 +0000, Krzysztof napisał(a):

    > Czyli w drugą strone też to musi działac, jeśli występuje ciężkie
    > naruszenie obowiązków pracodawcy jak na przykład nie wypłacanie pensji w
    > terminie i to powtarza się od dłuższego czasu

    Tak, pamiętaj jednak, że w pewnych sytuacjach jeśli Ty dostajesz
    wypowiedzenie masz większą szansę na odprawę. Odszkodowanie w przypadku
    zastosowania art. 55 par. 1(1) kp (strzelam z pamięci, może to jest inny
    przepis) może być niższe i niekoniecznie należne.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl || http://olgierd.wordpress.com

  • 5. Data: 2007-07-14 07:59:40
    Od: "Krzysztof " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Olgierd <n...@o...com> napisał(a):
> [...]
    > zastosowania art. 55 par. 1(1) kp (strzelam z pamięci, może to jest inny
    > przepis) może być niższe i niekoniecznie należne.

    Tak tylko że w mojej sytuacji sprawa troszke skomplikowana. Konkretnie to mam
    3 mies wypowiedzenie umowy ze strony zakładu. Powodem jego rozwiązania niby
    mój brak staranności i sumienności lekceważące podejscie do pracu, brak
    przestrzeganiaczasu pracy /par.8 pkt2.1 i pkt 2.2 a podst. prawna to art.30
    par 1 pkt2 KP/. Wiem że nic takiego nie mogą mi udowodnić więc nie boję się
    ich podać do Sądu Pracy. Jednak mówiąc szczerze takie wypowiedzenie jest dla
    mnie wygodne gdyż od razu dostaje zasiłek dla bezrobotnych w przeciwieństwie
    gdybym to ja się zwalniał. Mam tylko pewien dylemat czy w świadectwie pracy
    będzie widnieć taka zła opinia o pracowniku, czy tylko że rozwiązano umowe na
    wniosek pracodawcy? Dodam że wielu ludziom tak zrobiono, gdyż firma nie chce
    robić redukcji etatów /mają zmniejszyć załoge o około 30%/. Jeśli mógłby ktoś
    mi wyjaśnić to prosiłbym także o to: co firma zyskuje nie robiąc redukcji
    etatów tylko stosując takie wybiegi?
    Inne pytanko to: jak można wyczyścic taką zła opinie w świadectwie? Czy taka
    opinia ma duże znaczenie w znalezieniu nowej pracy? Ponoć jeśli się zatrudnia
    pracownika to po przepracowaniu 3 miesięcy na nowym świadectwie już tego nie
    ma? Czy może wystarczy przepracować 1 tydzien i "papiery" są wyczyszczone?

    Dziękuje za dyskusje.
    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 6. Data: 2007-07-14 08:22:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Krzysztof pisze:

    > Jednak mówiąc szczerze takie wypowiedzenie jest dla mnie wygodne gdyż od razu
    dostaje zasiłek dla bezrobotnych w przeciwieństwie
    > gdybym to ja się zwalniał.

    Jak ty ICH zwolnisz (art. 55 §1(1) kp) to urząd pracy musi cię
    potraktować jakby to ONI cię zwolnili, czyli jak byś dostał
    wypowiedzenie (art. 55 §3 kp).

    > Mam tylko pewien dylemat czy w świadectwie pracy będzie widnieć taka zła opinia o
    pracowniku, czy tylko że rozwiązano umowe na
    > wniosek pracodawcy?

    Tylko sposób rozwiązania stosunku pracy, a nie opinia czy przyczyny.

    > Jeśli mógłby ktoś mi wyjaśnić to prosiłbym także o to: co firma zyskuje nie robiąc
    redukcji
    > etatów tylko stosując takie wybiegi?

    Zapewne odprawy.

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 7. Data: 2007-07-14 09:15:23
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Krzysztof napisał(a) :
> [...]
    > przestrzeganiaczasu pracy /par.8 pkt2.1 i pkt 2.2 a podst. prawna to art.30

    Podajesz paragrafy, więc masz to na piśmie?

    > Wiem że nic takiego nie mogą mi udowodnić więc nie boję się
    > ich podać do Sądu Pracy.

    Bingo.
    Przyczyny zwolnienia muszą być konkretne i dotyczyć konkretnego
    przypadku. Nie mogą traktować ogólnie. Jeśli to istotne, to
    poszukam wyroku sądu w podobnej sprawie.
    Składasz pozew o przywrócenie do pracy i dostajesz bodajże do 3
    miesięcznych wynagrodzeń jako odszkodowanie. Szczegóły w Kodeksie
    Pracy. Poszukaj.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 8. Data: 2007-07-14 10:14:58
    Od: "Krzysztof " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > dostaje zasiłek dla bezrobotnych w przeciwieństwie
    >
    > Jak ty ICH zwolnisz (art. 55 §1(1) kp) to urząd pracy musi cię
    > potraktować jakby to ONI cię zwolnili, czyli jak byś dostał
    > wypowiedzenie (art. 55 §3 kp).
    ale jakie wypowiedzenie: 3 miesięczne dla mnie od zakładu, czy jako
    dyscyplinarke Urząd Pracy to potraktuje?

    > ia o pracowniku, czy tylko że rozwiązano umowe na
    >
    > Tylko sposób rozwiązania stosunku pracy, a nie opinia czy przyczyny.

    Przepraszam że jeszcze raz się upewnie ale jest to dla mnie bardzo ważne.

    Na rozwiązaniu umowy o pracy za wypowiedzeniem mam:
    "Przyczyną wypowiedzenia umowy o prace jest brak staranności i sumienności w
    wykonywaniu podstawowych obowiązków pracowniczych zgodnie z Regulaminem Pracy
    tj:
    par.8 pkt.2.1 - lekceważące podejście do pracy
    par.8 pkt.2.2 - brak przestrzegania czasu pracy ustalonego w zakładzie
    pracy /w tym zakaz oddalania się z miejsca pracy bez zezwolenia przełożonego/

    Podst. prawna: art.30 par.1 pkt.2 KP"

    Ponieważ myśle że bez problemów moge to obalić, a moja kilkunstoletnią prace
    uważam za staranną i sumienną niejako takie argumenty są dla mnie jak
    policzek w twarz. Zależy mi tylko na utrzymaniu tej opini u przyszłego
    pracodawcy, a z tym zakładem bardzo chętnie się rozstane. Tak więc czy nie
    będzie tego zapisanego w aktach pracowniczych oraz w Świadectwie Pracy /czy
    mam rozumieć że NIGDZIE to nie będzie odnotowane/?
    Ponieważ jest to moja pierwsza praca /pomimo iż trwa kilkanaście lat co chyba
    wyjątkowo świadczy iż pomimo zmian wielu Zarządów w tym czasie nikt nie miał
    zastrzeżen do mojej pracy/, nie mam doświadczenia w rozstawaniu się z
    zakładem, stąd też te moje dociekliwe pytania. Prosiłbym więc o wyrozumiałość
    dla mnie i o potwierdzenie CO BĘDZIE w Świadectwie Pracy? Tylko że zajmowalem
    takie to a takie stanowisko od dnia X, a rozwiązanie Umowy o Prace za
    wypowiedzieniem nastąpiło na wniosek Pracodawcy i nie podaje śię żadnych
    przyczyn??? No ale chyba jakieś paragrafy podst. prawne tego rozwiązania
    muszą byc?

    Jeszcze raz proszę o wyrozumiałość dla mnie.
    Bardzo dziękuje za pomoc.
    Gorąco pozdrawiam!
    Krzysztof

  • 9. Data: 2007-07-14 10:19:34
    Od: "Krzysztof" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Witam

    > Podajesz paragrafy, więc masz to na piśmie?

    Tak w piątek dostałem wypowiedzenie i mam 7 dni na odwołanie do Sądu Pracy
    więc chce przemyśleć wszystkie za i przeciw.

    > Bingo.
    > Przyczyny zwolnienia muszą być konkretne i dotyczyć konkretnego
    > przypadku. Nie mogą traktować ogólnie. Jeśli to istotne, to
    > poszukam wyroku sądu w podobnej sprawie.

    Ogromnie byłbym wdzięczny.

    > Składasz pozew o przywrócenie do pracy i dostajesz bodajże do 3
    > miesięcznych wynagrodzeń jako odszkodowanie. Szczegóły w Kodeksie
    > Pracy. Poszukaj.
    wow tego nie wiedziałem

    Dziękuje i pozdrawiam!!!

  • 10. Data: 2007-07-14 10:57:14
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Krzysztof napisał(a):
    masz w aktach jakieś nagany?
    Jak nie, to wygląda na to, że masz wygraną sprawę.

    MAc